MuscleMeat

Tips voor sneller vetverlies

Bezoekers in dit topic

Eva21

Novice
Lid geworden
15 dec 2016
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m73
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en lees al een tijdje mee. Heb veel aan dit forum gehad tot nu toe maar ik wil toch graag een vraag stellen.

Ik ben sinds 4 maanden aan het trainen, 2-3 keer per week. Op dit moment ziet mijn schema er ongeveer zo uit:
- 20min cardio op 75% van mijn maximale hartslag.
- Krachttraining. Squat: 50 kilo 3x10 of 70 kilo 3x5. Deadlift 40/50 kilo, 3x10.
Leg extension 45 kg, benen naar binnen/buiten uitzwaaien 60kg, leg press, 120 kg, abductor 65 kg, en 2 oefeningen voor mijn rug met 45 kg.

Qua voeding hou ik elke dag bij wat ik eet. Mijn onderhoud zit rond de 2300 kcl en ik eet er per dag 1700/1800. Natuurlijk zijn er dagen waarop ik een cheatmeal heb.

Ik eet en drink m'n eiwitten en ik merk dat ik sterker word, ik kan zwaarder tillen en heb een betere conditie.


Maar: Ik merk er vrij weinig van op de weegschaal. In centimeters ben ik wel ongeveer 5-7 cm kwijt, dus daaruit kan ik opmaken dat ik de goede weg op ben. Maar toch vraag ik mij af waarom ik er niks van merk op de weegschaal. Ik ben in deze 4 maanden 5 kilo kwijt geraakt, maar normaal gesproken gaat dat toch veel sneller?

Hebben jullie nog tips over zowel mijn training, voeding als denkwijze? Ik probeer zoveel mogelijk informatie te winnen.
 
1,25 kg per maand is helemaal niet slecht. Op 1 jaar zou dit 15kg zijn mocht het aan dit tempo vooruitgaan.

Van de moment je 2 weken niet afvalt kan je een 200 kcals zakken. Maar zolang je nog afvalt zou ik het houden op 1700 a 1800 kcals pet dag.
Hoeveel cheatmeals heb je zo? Die kan je eventueel ook verminderen als je niet meer afvalt.
 
Een cheatmeal heb ik alleen als ik uit eten ga bijvoorbeeld. Maar dan nog zorg ik er vaak voor dat het nog binnen mijn calorieën past.

Ik heb geleerd dat het eigenlijk heel simpel is. Eten boven je onderhoud is aankomen, eten onder je onderhoud is afvallen. En een calorie is een calorie, er is dus geen verschil in een calorie die van vet komt met een calorie die van koolhydraten komt. Klopt dit?
 
Een cheatmeal heb ik alleen als ik uit eten ga bijvoorbeeld. Maar dan nog zorg ik er vaak voor dat het nog binnen mijn calorieën past.

Ik heb geleerd dat het eigenlijk heel simpel is. Eten boven je onderhoud is aankomen, eten onder je onderhoud is afvallen. En een calorie is een calorie, er is dus geen verschil in een calorie die van vet komt met een calorie die van koolhydraten komt. Klopt dit?

Dat zeggen ze ja. Maar er zijn veel artikels te vinden die zeggen dat dit niet zo is. Heb het zelf niet echt onderzocht buiten hier en daar wat artikels.
Voor vetverlies is een calorie een calorie. Heb ook al wel artikels gelezen die wat anders beweren.

Maar zolang je onder je onderhoud zit ga je afvallen.

En gewoon zorgen dat je macros goed zitten. Op een 1800 kcals dieet die je uit vet haalt zal je ook afvallen als je onder je onderhoud zit,maar gezond is het niet.
 
Laatst bewerkt:
Zolang het in je macros past is het geen cheat maar uit eten gaan is meestal wel gokken.
Vet of kh maakt weinig uit puur op vetverlies je gaat er natuurlijk wel anders uitzien op high carb dan op low etc
 
Maar: Ik merk er vrij weinig van op de weegschaal. In centimeters ben ik wel ongeveer 5-7 cm kwijt, dus daaruit kan ik opmaken dat ik de goede weg op ben. Maar toch vraag ik mij af waarom ik er niks van merk op de weegschaal. Ik ben in deze 4 maanden 5 kilo kwijt geraakt, maar normaal gesproken gaat dat toch veel sneller?
Dit is volgens mij gewoon een heel mooi resultaat op die korte tijd...
 
Wat is je verdeling van eiwitten / kh /vet in je dieet momenteel?
Als je hoger gaat in koolhydraten kan je wel wat extra vocht gaan vasthouden ...

Hoeveel keer eet je per dag?

Maar zoals reeds gezegd, een mooi resultaat op deze korte tijd.
 
Wat is je verdeling van eiwitten / kh /vet in je dieet momenteel?
Als je hoger gaat in koolhydraten kan je wel wat extra vocht gaan vasthouden ...

Hoeveel keer eet je per dag?

Maar zoals reeds gezegd, een mooi resultaat op deze korte tijd.

Ik heb niet echt een vast dieet, ik eet gewoon onder mijn behoefte en kies daarbij producten die voeden en die eiwitrijk zijn.

Ik eet ongeveer 5/6 keer per dag. Ontbijt, soms een tussendoortje zoals fruit of groente, maar meestal vergeet ik dat. Dan lunch, vervolgens een eiwitreep of stuk zero ontbijtkoek, daarna avondeten.
 
Ik probeer trouwens op de dagen dat ik niet train zo min mogelijk koolhydraten te eten. Die tip is mij gegeven door een vriend.
 
Ik heb niet echt een vast dieet, ik eet gewoon onder mijn behoefte en kies daarbij producten die voeden en die eiwitrijk zijn.

Ik eet ongeveer 5/6 keer per dag. Ontbijt, soms een tussendoortje zoals fruit of groente, maar meestal vergeet ik dat. Dan lunch, vervolgens een eiwitreep of stuk zero ontbijtkoek, daarna avondeten.

Weeg je alles af?
 
Hou alles hetzelfde, zelfs op rustdagen. Rustdagen = herstellen = Ik heb die calorieën nodig om mijn lichaam dat te laten doen
 

Zijn uitleg was dat je alleen koolhydraten verbrand als je traint en ze ook alleen dan nodig hebt.

Ik weeg mijn pasta's, rijst, beleg enzo wel af. Maar mijn groenten bijvoorbeeld niet.
 
Die vriend heeft niet veel kennis van zaken...
Gaf hij je ook de tip om niet meer na 20:00 te eten?
 
Zijn uitleg was dat je alleen koolhydraten verbrand als je traint en ze ook alleen dan nodig hebt.

Ik weeg mijn pasta's, rijst, beleg enzo wel af. Maar mijn groenten bijvoorbeeld niet.

Neem van die vriend maar geen voedingsadvies meer aan.En zeg hem maar dat hij zelf wat meer mag gaan lezen omtrent voeding.

Alles afwegen,ook groenten.
 
Neem van die vriend maar geen voedingsadvies meer aan.En zeg hem maar dat hij zelf wat meer mag gaan lezen omtrent voeding.

Alles afwegen,ook groenten.
Probeer niet van iedereen een autist te maken die zijn broccoli afweegt.

@TS Wel alles van Johnny aannemen hoor. Das een ware kennert. Arme kind gaat out of the frying pan, into the fire...
 
Probeer niet van iedereen een autist te maken die zijn broccoli afweegt.

@TS Wel alles van Johnny aannemen hoor. Das een ware kennert. Arme kind gaat out of the frying pan, into the fire...

Ik autist iedereen autist!!!!!!
 
Probeer niet van iedereen een autist te maken die zijn broccoli afweegt.

@TS Wel alles van Johnny aannemen hoor. Das een ware kennert. Arme kind gaat out of the frying pan, into the fire...

Haha, out of the frying pan klopt niet helemaal want ik eet geen gefrituurde troep. Alleen als ik uit eten ga dus, 1x per 2 maanden.

Bedankt voor jullie tips!
 
Ik weeg zelfs m'n eiwit shakes, eieren en appels af, en vul het dan ook netjes per gram in.
 
Back
Naar boven