AndroidHealthClinic

tire flip techniek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nickg60

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
96
Waardering
7
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
18%
Goedenmorgen,

Ik heb een vraag wbt tire flips.

Ik zelf sta dichtbij de band en kom dus ´recht´ omhoog.
Een collega duwt meer de band omhoog vanuit een schuine hoek.

Op internet zijn de meningen verdeeld al wordt er vaker gesproken dat schuin omhoog duwen beter zou zijn.
Wat zijn de voor en na delen van beide technieken en wat is dan de reden van de te volgen techniek?
Of hangt het af van het gewicht vd band en kan je als ie zwaarder wordt niet anders dan schuin omhoog duwen?

En mijn laatste vraag.
Wanneer is een band te licht bevonden en mag je opzoek naar een zwaardere?

Ik hoor jullie graag met jullie ervaringen.
Nick
 
Meer voet afstand van de band is beter, kijk naar de internationale top en hoe zij flippen. Met meer afstand duw je zoals je aangeeft vanuit een schuine hoek en kun je sneller doorflippen zonder de tire op je been te moeten laten rusten.
Je hebt voor deze techniek veel beenkracht nodig.

Wanneer je onvoldoende kracht kunt genereren ga je dichter bij de band staan en deadlift je de tire omhoog.
Je kunt iedere keer een klein beetje meer afstand te nemen van de band, zo kun je de overgang trainen.

Een lichte band kun je voor conditie training gebruiken. Je moet er wel moe van worden anders is de band te licht.
 
Is ook nog sterk afhankelijk van de soort band en het daarbijbehorende kantelmoment en je eigen lengte.

Ik sta zelf bv heel dichtbij de band maar ben er toch best snel mee.
 
Meer voet afstand van de band is beter, kijk naar de internationale top en hoe zij flippen. Met meer afstand duw je zoals je aangeeft vanuit een schuine hoek en kun je sneller doorflippen zonder de tire op je been te moeten laten rusten.
Je hebt voor deze techniek veel beenkracht nodig.

Wanneer je onvoldoende kracht kunt genereren ga je dichter bij de band staan en deadlift je de tire omhoog.
Je kunt iedere keer een klein beetje meer afstand te nemen van de band, zo kun je de overgang trainen.

Een lichte band kun je voor conditie training gebruiken. Je moet er wel moe van worden anders is de band te licht.

Jij zegt dat het dus beter is om de snelheid erin te houden omdat de tire niet op je been rust. Als ik de band flip heb ik m na de lift al tegen de borst staan en kan ik hem dus gelijk door duwen. Ik ben dus redelijk snel denk ik. (10 flips binnen een minuut) en zal dus voor kracht zwaarder moeten.

Maar behalve snelheid is er dus (nog) niet echt een reden waarom je de ene techniek wel of niet moet gebruiken. Het verhaal van matthieu wbt wat voor band je hebt zal er ook mee te maken hebben. Sommige banden kun je denk ik niet meer van dichtbij liften?

Bedankt voor de reacties alvast!

Nick
 
Het is maar net wat je gewend bent, maar snelheid maken is een vereiste. Sta zelf redelijk schuin, maar niet te ver dat ik niet nog 3 a 4 pasjes moet doen voordat ik hem door duw met mijn knie ( dat zie je goed op dat laatste filmpje).
 
Overtuigd. Dank je
 
Back
Naar boven