MuscleMeat

Tito's strongmanlog

Bezoekers in dit topic

vandaag: CONDITIONING :angstig:

- 10 heuvelsprints (60 a 80 meter) - na iedere sprint rustig teruglopen en direct opnieuw beginnen

AH dat heb ik ook gedaan in wedstrijdvoorbereiding! das echt gruwelijk... maar ik moet zeggen dat ik het ook wel heel vet vond aan de ene kant

je moet ze is weighted proberen man :D
 
Idd, fix u eens een sled kerel, kruiwagen en een flex is all you need :D
 
Hehe, ik ben aan het denken om volgende keer die grote heuvel met een geschouderde zandzak te doen. Meer pijn = sneller sixpack :D

En een sled zou inderdaad nice zijn om te hebben. Moet ik een van deze eens werk van maken. Die sleddrags bij GHL waren zo gruwelijk. Die shit moet wel vies goed werken :D
 
training @ sanca's

IFSA Log Lift
Hoop sets op 80 - 90 + hier en daar stricte presses om sanca te irriteren :p
1 * 100 (easy)
drie nipte fails op 110 :mad:
1 * 105

Yoke (lang geleden)
115 * 15 meter
195 * 15 meter
275 * 15 meter
315 * 15 meter * 4 sets

+ nog een deel van sanca's fails uitgelopen :p

eerste twee sets was ik nog wat naar de goeie techniek aan het zoeken. 1 drop bij de eerste twee. de ondergrond was ook redelijk oneffen. Eens ik de goeie techniek vond kon ik de yoke goed uitlopen.

Facepulls
3 * 20


Farmers zijn voor een andere keer. Onderrug was verrot van de yoke.
 
Laatst bewerkt:
Ja, man, die yoke heeft er bij mij ook associaal hard ingekickt, is weer flink wennen, ging je toch goed af, I gotta catch up :fire:

Congrats met je log, in princiepe was het +-107 = PR ;)
 
Verdere assistance

1 Arm DB press (strict)
32 kg's: 5/5
36 kg's: 5/5
40 kg's: 5/5
44 kg's: 4/1

Front Squats
5 * 60
5 * 80
5 * 100
3 * 5 * 120

Standing Viking Press Machine
hoop sets: van 8 reppers tot 5 reppers -> schouders kapot

DB Extensions
4 * 10

Chins
6 * 6
 
4/1? houd dat in dat je met 1 arm maar 1 rep deed en de andere 4 ofzo?

mooie gewichten sowieso voor oh presses met 1 arm
 
Hahaha, meneer gaat nog effe squatten ook, ik was toch wel te gaar hoor (ten ten's en yoke de dag erna does that for you)

Hebben ze in de gelo een vikingpress? Was die 44 de zwaarste dumbbell daar? Is de faciliteit daar verbeterd?
 
@ Starter20: Ja 4 met rechterhand, 1 met linker. Linkerarm is altijd beduidend zwakker geweest.

@ sanca: Ik vond het eigenlijk best wel goed meevallen daar. Wat weinig schijven maar de dumbbells zijn goed (tot 50 kg), niet teveel volk en paar goede machines (T-Bars, Hack Squat, Overhead press/Viking press, Seated Row). Allemaal van die goede oude Panatta shit :D

Voor UB trainingen vind ik het daar perfect. Voor LB blijf ik best thuis want het squat rack is zonder vangers en er is een houten vloer dus zware deads zullen daar ook niet mogen :D.

Uiteraard zijn er ook de onvermijdelijke johnny's en pomperkes maar ja...
 
@ Starter20: Ja 4 met rechterhand, 1 met linker. Linkerarm is altijd beduidend zwakker geweest.

@ sanca: Ik vond het eigenlijk best wel goed meevallen daar. Wat weinig schijven maar de dumbbells zijn goed (tot 50 kg), niet teveel volk en paar goede machines (T-Bars, Hack Squat, Overhead press/Viking press, Seated Row). Allemaal van die goede oude Panatta shit :D

Voor UB trainingen vind ik het daar perfect. Voor LB blijf ik best thuis want het squat rack is zonder vangers en er is een houten vloer dus zware deads zullen daar ook niet mogen :D.

Uiteraard zijn er ook de onvermijdelijke johnny's en pomperkes maar ja...
Ik ben blij dat je een goede locatie hebt gevonden om je bovenlichaam te trainen, maar ik zou het wel op prijs stellen als je de, overigens zeer welluidende voornaam "Johnny" (ja Tito, dat schrijf je met een hoofdletter!) niet meer in een dergelijke context zou willen gebruiken...
Enkelen van de meer gerespecteerden op deze aarde, luisteren namelijk naar die naam! ;)
:jk:
Je bent wel flink aan het buffelen steeds man! :thumb:
 
Hummer :eek: zeg me dat je niet bij de johny's en marina's hoort :sd: :sad: :D
 
Hummer :eek: zeg me dat je niet bij de johny's en marina's hoort :sd: :sad: :D
Yep yep yep...
I'm tha real deal baby!
One heavy original 300lbs Johnny! :D
 
300kg is niet niks :D
 
@ Hummer: Bij deze heeft u mijn oprechte excuses mocht ik u hebben beledigd door het woord 'johnny' in een slechte context te gebruiken. ;)

Vandaag: Overhead training

Axle clean & press (gewichten excl. stang)
40 * 8
60 * 5
80 * 1
90 * 1 (vanaf hier mixed grip clean)
100 * f,f,f (telkens fail op de clean. De techniek was niet dat vandaag)
2 * 1 * 90
80 * 5

DB's clean & press (1 keer clean)
23 kg's * 10
2 * 8 * 33 kg's

ben hier overgegaan naar 1 arm db press. Ik vind ze met 2 db's niet goed aanvoelen.

10 * 33 kg iedere hand
3 * 5 * 38 kg iedere hand

Steep Incline CG Bench
8 * 60
2 * 6 * 60

Ik heb deze oefening wat onderschat. Ik dacht even 60 als opwarming te gebruiken lol. triceps en schouders waren ook wel totaal op. Volgende keer deze oefening voor de db presses zetten misschien.

Verder heb ik nu ook met een nieuw trainingschema bedacht om me voor te bereiden op SM van Belgie.

Maandag: Overhead lift (Log, Axle, Push Jerk), strict overhead presses (fat bar, normale stang, db's), CG Incline Bench, Chins
Dinsdag: Deadlift/Rack Pull/Pin Goodmorning, SLDL, Rows, Shrugs.
woensdag: rust -> conditioning/grip
Donderdag: Pin Squats/Box Squats/Zerchers, Front Squats, Partial Front Squats.
Vrijdag: Bench, CG Bench + arm assistance
Zaterdag: Events (Yoke,Farmers, Stones)
Zondag: Rust


Ik wil een soort split-achtig schema wel een kans geven nu. Ik merk dat ik met fb of ub/lb niet genoeg intensiteit kan volhouden over de verschillende oefeningen. Door per training maar op 1 beweging/spiergroep te concentreren zal mijn intensiteit en resultaat (hopelijk) beter zijn.
 
Laatst bewerkt:
Morgen vallen we die stones aan :fire:

Nog iets in gedachten voor erbij te doen?

Medley, tire + sledpull + timbers ofzo? :D
 
^^ Haha gij wel ja :D

Neenee, ik ga het puur bij de events voor 13 september houden de komende weken. Ik wou morgen stones, yoke voor 35 meter en farmers doen. Misschien krijg je me zover om op het laatste nog een medley te doen :D

Misschien ook nog rack pulls?? Ben ik nog over aan het twijfelen of het niet teveel zal zijn.
 
Hahaha, ik denk dat ik moet passen op de yoke, traps zijn nog ferm begaaid van vorige keer (al zal ik wel zin kriijgen om ook te lopen als ik u ga bezig zien)

Ik denk dat ik in de plaats ervan toch die medley ga doen, ben nog aan't twijfelen om in Kerkrade mee te doen en daar is weer een tire/farmer medley
 
Ja ik heb ook nog wat wonden op mijn traps maar ja, zoveel last ga ik daar niet van hebben. Hoe meer yoke runs we doen, hoe harder de huid daar wordt moet ge maar denke :D

We shall see tomorrow.
 
Ook weer waar ja, we zien wel :D
 
Back
Naar boven