Fitness Seller

Tito's strongmanlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sinds wanneer heb jij een ketllebel?!
 
" Jee, mooie training Tito!"

"Thx sanca!"

"Hoe kom je aan die kettlebell trouwens?"

" oh, die had ik al een tijdje. In een impulsieve bui gekocht. Lang niks mee gedaan maar ik besloot om hem deze keer toch eens als soort conditie-finisher te gebruiken (wat mij zeer goed beviel). Thanks voor de feedback!"
 
Welk gewicht is die kettlebell?
Ik heb een teruggelezen, en zie dat je flink sterk bezig geweest bent! :thumb:
Conditioneel kan zo'n kettlebell circuitje er behoorlijk inhakken vind ik.
Ik doe wel eens 3x20 herhalingen met een 24kg, maar sta dan echt naar lucht te happen... :o
Maar ja, jij bent natuurlijk wel wat fitter dan ik...
Sterke power clean ook met die (iets) dikke(re) stang! :thumb:
 
Waw, wat een allesverslindende training heb je neergezet :D
 
poging tot events met sanca

Yoke
speedruns op 20 meter opgewerkt tot wat ik dacht dat 285 was. Had sanca me zonder dat ik het wist er 20 kilo bijgesmeten. Gevolg: poging tot speedrun met 305 kg = veel drops lol. Was tot 15 meter gekomen en had het toen voor bekeken gehouden. Was niet te doen met die hitte.

K*tbandflip

haha, 20 meter back to back gedaan. Geen 15 meter runs vandaag

Stones
paar keer 100 kg steen geladen
dan enkel laadfase gedaan voor reps. Steen van het platform halen, terug op schoot laten zakken en terug op platform laden. 3 sets van 5 (easy)


Called it a day. Had ik geweten dat het zo pokkeheet ging zijn was ik in mijn bed blijven liggen. Ochja, was toch weer gezellig :D
 
Jammer van het k*tweer, zal zeker 35+° geweest zijn :(

Maar het was idd wel weer ****ing gezellig :D
 
HG challenge in kasteel Hooidonk

Braemar Stone 9.80 kg

topbeurt = 7m40.

mooi in de bovenste middenmoot hiermee dacht ik? Ik weet niet of dit een goede of slechte afstand is in de hg-wereld :D

Farmers 105 kg
easy pickup. oneven ondergrond dus ging wat moeizamer en ineens paar meter voor finish laat men linkerhand het afweten FUUUUUUU

advies van paar man: handen beginnen te verzorgen zodat er minder eeltplekken zijn -> betere grip.

Log lift
tot 90 kg. fail op 100 kg. Oneven ondergrond + nieuwe ifsa log = not good.

Caber Toss
haha, fail

Hooggooien
Heeft lang geduurd voordat ik hier de juiste techniek doorhad. Toch kon ik er de ballen van. Tot 2m75. Het oud WR van Zijlstra van 5m70 heeft ineens pak meer respect van mij gekregen :D

Stones voor reps (110 kg / 60 seconden / 1m30-40?)
5 reps + de zesde op het nippertje niet geladen. Spijtig, maar toch pr.


Was weer gezellige dag. Competitie-mode was wel niet echt aan vandaag. ik kwam gewoon voor het plezier. Toch zijn HG-onderdelen niet iets voor mij. Teveel techniek ermee gemoeid en caber toss is gewoon het meest rottige onderdeel ooit :p
 
Respect voor die stones van je kerel, wel jammer dat je niet gebeten bent door het HG-virus ;)
 
Neenee, ik blijf mooi bij strongman ;)
 
Stone training @ SB Barbell

90 kg op 1m40 opgewerkt naar 1m70 (wedstrijdhoogte voor belgie)

5 singles op 1m70.

Eerste twee gingen wat moeizaam. Veel grinden tegen de rand van de paletten. De laatste drie keer had ik de juiste manier gevonden om hem vlot erop te leggen.

2 singles 110 kg op 1m60.

2 keer mooie lift. techniek zelfde als bij 90 kg steen. Schouderen, handen verzetten en kleine beetje pushpressen. Mooi!

Erna paar fails hierop omdat ik balans verloor bij het schouderen.

fails op 120 kg steen :(

Armen waren vuil + redelijk vermoeid en heel zweterig (hoog trainingstempo, we zaten op SB Barbell remember ;)). Vers pak ik hem wel denk ik.

Nog paar keer 110 op 1m40 geladen (goed vlot)

5 * 110 kg op 1m10 (alleen het laadgedeelte. Afhalen, op schoot en terug laden)

3 * 90 kg schouderen


Front Squats
2 * 6 * 100

bij de derde set kreeg ik ineens pijnscheut in mijn rechter quad bij het uitnemen van de bar. Heb het maar gelaten voor wat het was. Kan me nu geen blessures permiteren.

Hypers
4 * highrep




Good train! Mooi hoog tempo en ik heb vertrouwen gekregen om de eerste twee stenen te laden de 13e.

Paar pr's vandaag:

schouderen: 90 kg steen * 3
schouderen: 110 kg steen
loading: 5 * 110 op 1m10
2 singles 110 kg op 1m60.
5 singles 90 kg op 1m70


Mooi dus!
 
Laatst bewerkt:
Goeie stones training!
 
It was a good train ;)

Waar blijven die andere trainingen?!
 
Events @ Jimmy's

Tireflip
paar keer 300 kg band geflipt
4-5 keer de 380 kg band

Die gaan vlot genoeg. Ik denk wel dat ik een mooie tijd kan neerzetten hierop volgende week als ik me vollebak opfok ervoor. Nu heb ik het beetje rustig aan gedaan om te kijken hoe ik die tire het beste aanpak.

IFSA Log lift
80 kg easy
100 kg fail omdat hij slecht lag de eerste keer. Tweede en derde keer had ik hem.
fail op 110 kg log @ sticking point net boven het voorhoofd

Yoke
*opwarming runs*
330 kg yoke (wedstrijdgewicht)
1 of 2 keer iemand zen fail uitgelopen
1 run van 15 meter goed vlot. Snelheid kon toch nog iets beter vond ik

Deadlift
1 * 240
kansloos op 280

Farmers 125 kg met lage pickup
een meter of vijf lol. Grip is geen hol waard dus ik verwacht ook geen super afstand.

Stone Circle
90 kg op 1m70 easy
fails op 110 kg op 1m60.

Kreeg hem niet meer zo goed geschouderd als vorige week. Spijtig mja, volgende week lukken ze wel!


Korte assistance/recovery training vandaag:


Band GM's Superset Band Pullthroughs
3 * 25/25

One legged Squats
20 * BW
3 * 15 * BW + 30 kg

Landminers
30 * 20 kg
3 * 15 * 40 kg
 
Sterkste man van belgie

Tireflip

haha, fail. Ik kreeg hem telkens maar niet op mijn knie want hij schoot telkens uit men vingers. Shit dat was genant . Achteraf kreeg ik te horen dat je je hand echt eronderin moest wringen ipv de gewone techniek met de vingertoppen. Klote!

IFSA Log Medley

de 80 en 100 log gepressed. De 110 zat er niet in vandaag.

Yoke

Dit is normaal mijn favoriet onderdeel maar voor de een of andere reden ging ie me echt niet goed af. Heel traag en wankelend toch tot op een 5 meter van de finish geraakt denk ik. Hier had ik beter op kunnen presteren. Techniek en 'coretightness' trokken op niks meer na de eerste 10 meter.

Deadlift

kansloos zoals verwacht

Farmers
Tot paar meter voorbij de 15 meter lijn. Was ik wel ergens tevreden mee aangezien ik slechte grip heb. Stuk of 2-3 keer opnieuw moeten optillen denk ik?

Stones
90 vlot op 1m70
110 kreeg ik weer niet geschouderd. Te vermoeid ofzo buh...

overall: 11e

Tja, alwéér zo goed als geen voorbereiding gehad door privéomstandigheden (herexamens, druk deadlinewerk hier bij men pa, ...) en ik merkte het ook wel. Qua kracht ben ik laatste tijd wat achteruit gegaan. Maar vanaf nu ga ik daar weer vollenbak aan beginnen nu ik terug normaal ritme heb en geen schoolstress enzo. Het komt wel goed! Nog wat men pl totaal opschroeven en zorgen dat ik +100 geraak en ik sta er volgend jaar een stuk beter. Dit was nu nog te hoog gegrepen voor mij.
 
Het was een close call tussen ons en Loic pie :D

Je hebt goed gestreden, ben wel wat benieuwd wat er met een degelijke voorbereiding had ingezeten

Maar je bent nog ****ing jong, komt zeker nog goed!
 
Thx sancaman! We hebben alletwee nu tijd genoeg om sterker te worden tegen het volgende seizoen :D
 
Het komt met jullie allebei wel goed de komende jaren, jongens.
Jullie hebben genoeg inzet, en trainen altijd hard, dus the sky is the limit! ;)
 
Ooit komt het nog goed met ons!!!

Ooit... :P
 
DE Push Jerk (15-30 seconden rust tussen sets)
12 * 3 * 60 kg (55 pct)

Dumbbell press (weinig rust tussen sets)
19 * 33 kg's
10 * 33 kg's
8 * 33 kg's

Incline Fat Bar French Press
15 * 25
6 * 40
8 * 35
2 * 10 * 30
1 * 8 * 30

CS Dumbbell Rows
4 * 12 * 33 kg's

Band face pulls (2 lights)
2 * 20

Band pushdowns
2 * 30


Mooie training. Lang geleden dat ik nog een normale gym training gedaan heb. Mijn erectors en onderrug zijn nog wat stijf van zondag dus ik heb niet te gek gedaan met rug trainen. Morgen normaal gezien deadlift/squat training @ SB barbell! Ik hoop dat mijn rug iets beter hersteld is tegen dan.
 
training met de vaste SB Barbell crew


Low Box Squats against bands (average bands?)
stang * 5
60 * 3
100 * 3
140 * 2
180 * 1 (epic strain)
180 * f
140 * 2
140 * 2
140 * 2


Voor die ander mannen was dit dynamic effort denk ik maar voor mij max effort :D Die 140 sets waren ook niet super snel maar ochja, was nice!

Reverse Band deadlift
3 * 140
3 * 180
1 * 220 lichte hitch, hierna mocht ik niet meer hitchen van de mannen -> + 2 fails @ lockout :D
3 * 200
2 * 210 + 1 fail op lockout
3 * 180 (techniek set)

Ik denk dat ze dat zijn. Weet het niet meer zeker. Kan zijn dat ik nog een set vergeten ben. Ben toch beduidend zwakker hierin. Mijn vorig pr was 270 en nu heb ik het moeilijk met 220. Maarja, dat zal wel terug omhoog gaan eens ik terug geregeld aan het trainen ben.

Front Squats
6 * 6 * 100 kg

Hypers (met light band + 10 kg)
3 sets 20-25 reps (soort dropsets want onderrug zat zo vol als iets)


Weer een nice SB Barbell training! Strainen @ volonté + vechten om uw puke binnen te houden. Mooi!
 
Back
Naar boven