MuscleMeat

Tja, bloeddrukvraagje! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Omdat ik binnenkort efedrine wil gaan gebruiken maar een beetje benauwd ben voor dat spul en bovendien gefascineerd ben door mijn eigen rare lijf (super lage hartslag) heb ik vanmiddag een dure aankoop gedaan.. bloeddrukmeter gekocht.

Maar er komen rare waarden uit..
4 metingen gedaan: eerste was een beetje gestresst op bed, 2e al wat ontspannener en 3e zo ontspannen mogelijk. 4e nog even batterijen gewisseld (van oplaadbare naar verse nieuwe)

Waarden bovendruk- onderdruk - hartslag
1: 120/79 - 53 sl/min
2: 111/73 - 59sl/min
3: 97/62 - 51sl/min
4: 122/82 - 53 sl/min
Gem: 113/74 - 54 sl/min

Gezond is tot 140/90 boven/onderdruk

Is dit te laag, vooral in combinatie met de lage hartslag?
Het lijkt me haast dat ik uit gezondheidsoverwegingen aan de efedrine zou moeten ;).
 
Laatst bewerkt:
toen ik ieder jaar moest keuren voor het wielrennen had ik als bloeddruk meestal 90/65. Nou dat was altijd goed. kritisch wordt het als je onderdruk boven de 100 komt.
 
Er is toch niks mis mee Espi?

Mooie waarden hoor 113/74 gemiddeld. Zelf zit ik altijd rond de 110/70, dus zou me er niet druk om maken hoor..

KLopt inderdaad als je onderdruk boven de 90 gaat komen, dit kan een belasting gaan vormen vooral voor je nieren en je andere organen.
Maar weet ook dat je bloeddruk ook te maken heeft met je leeftijd, geslacht, conditie, uithoudigsvermogen, bepaalde ziekten, enz .enz. Is dus bij iedereen verschillend.

Greetz
 
Zijn mooie waarden. Wat jij als 'tot gezond' noemt vind ik zelf al aan de hoge kant.
 
De standaardwaarden in de gezondheidszorg zijn:

R/R 120/80 P. 72

Een vergroot hart beinvloed onherroepelijk je bloeddruk en pols.
Aan je pols te zien heb je dit.


Groeten René
 
Tja, ik ben een beetje een meetfreak en heb nu dus al die medische hebbedingetjes..een hartslagmeter, een koortsthermometer en een bloeddrukmeter. De laatste 2 pas sinds gisteren.
Ik dacht dat ik met zo'n lage hartslag wel een hoge bloeddruk zou hebben.. immers hoe krijg ik al dat bloed rondgepompt.

Ik wil over een tijdje efedrine of efedra gaan gebruiken in combinatie met caffeïne en (evt. aspirine). Men zegt dat je van efedrine een hogere bloeddruk krijgt en dus wilde ik de basiswaarden weten en ook bijna letterlijk de vinger aan de pols houden qua neveneffecten.. misschien een beetje overdreven, maar zo ben ik nu eenmaal.

Aan dokterbezoek heb ik een vreselijke hekel. Zit je daar 5-20 minuten een beetje gestresst te wezen en heb je een eenmalige waarde,die dus niet veel zegt. Dan doe ik het liever zelluf.
Aan de andere kant valt me op dat ik zo extreem goed reageer op een ketodieet dat ik me afvraag of ik geen diabetes II heb, danwel hypothyroïdie (langzaam werkende schildklier).
Ik heb er op laten testen, maar bij de simpele test viel ik in de laag-normale groep.
Een trage hartslag hebben niet alleen atleten (zelf voel ik me absoluut geen atleet, ik heb al sinds 1999 niets meer gedaan aan lange-afstandsfietsen) maar dus ook mensen met een trage schildklier. Een hartslag van 40 had ik al als tiener toen ik toch echt een klassieke 'couch potato' was.. enige activiteit was boeken lezen en tv kijken..

In adults, hypothyroidism causes the following symptoms:

Lack of energy ja
A constant tired feeling ja
Constipation neu, eh ja toch wel..
Abnormal sensitivity to cold temperatures ja
Muscle cramps and stiffness beetje
Weight gain (often in spite of poor appetite) ja
Dry skin and hair ja
Hair loss neu (wel vrij dun haar)
Hoarseness or husky voice neu, eh kan ik niet beoordelen als slechthorende
Slowed heart rate ja
Sometimes psychiatric symptoms, including depression ja..


tenminste, tot ik aan dat dieet begon.. maar ja, die verschijnselen zijn ook weer zo vaag en nietszeggend..


Espi
 
Laatst bewerkt:
mijn vrouwtje zit altijd op de 80 met haar pols... in rust. Maar ook haar bloeddruk is goed. Weet de waardes nu niet uit mijn hoofd maar omdat ze zwanger is wordt dat regelmatig gemeten. En nu het naar het einde loopt van de zwangerschap is de bloeddruk nog steeds ok. Blijkbaar heeft bloeddruk niet altijd iets met hartslagfrequentie te maken, alhoewel je zou denken dat met een lagere hartslag een krachtigere pomp nodig is. Maar dan moet je misschien weer gaan uitzoek hoeveel weerstand je bloed ondervindt om rondgepompt te worden.

grtjs
 
Valt een trage schildklier overgens met meer sporten wat actiever te krijgen? En is als je diabetis hebt veel sporten bevorderlijk?
 
Esperantisto zei:
Een trage hartslag hebben niet alleen atleten (zelf voel ik me absoluut geen atleet, ik heb al sinds 1999 niets meer gedaan aan lange-afstandsfietsen)

ehm...PBP is geen lange afstand ? wat noem jij dan wel lange afstand fietsen ?

Een hartslag van 40 had ik al als tiener toen ik toch echt een klassieke 'couch potato' was.. enige activiteit was boeken lezen en tv kijken..

ok, dat is vrij laag.

maar nu dus 52 ? is lekker rustig, en bloeddruk ziet er prima uit... niet druk om maken.

Maar eh als je je schildklier vermoed, dat is gewoon te testen en ook iets aan te doen.

[Link niet meer beschikbaar]

Diagnose en behandeling
Door het meten in het bloed van schildklierhormoon (T4) en schildklier stimulerend hormoon (TSH) kan de ziekte eenvoudig worden vastgesteld.

De ziekte kan worden behandeld door het slikken van tabletten met schildklierhormoon. Dit moet levenslang worden volgehouden.

Als de aandoening goed wordt behandelt verdwijnen alle verschijnselen.

W
(hartslag 48 zonet na het opstaan)
 
aha.. ja , dat onderzoek is gedaan naar T4 en TSH en men vond niks.
T3 had men ook moeten onderzoeken om echt uitsluitsel te krijgen, maar dat weigerde men categorisch: dit zou voldoende moeten zijn.
Toch, er wordt gezegd dat het wel kan: te trage schildklier bij 'normaalwaarden' T4 en TSH.
Dus, zeker weten doe ik het nog niet.

Ikb en een slome duikelaar qua fietsen, nou ja.. :)
Maar wat ik bedoelde, dat ik altijd al een lage hartslag heb gehad, ook voor ik maar iets aan sport deed. Helaas destijds maar paar keer gemeten,wie houdt nu zijn /haar hartslag bij als je niet aan sport doet. Dacht dat ik vast verkeerd geteld had, kwam toen ik 15 of zo was al bij 40 uit.
maar laatst bij broer gemeten, die helemaal niet sportte (tegenwoordig wandelt hij met stokken, dwz. nordic walking, niet dat hij gehandicapt is :) ). Ook al 40 of zo.

Maar net weer bloeddruk gemeten na weer eens een SAN Tight naar binnen gegooid te hebben: 159/100 bij 54..
Hartslag gaat dus minimaal omhoog, maar bloeddruk gaat door het plafond en hart gaat vreselijk bonken, voel het echt te keer gaan!

Domme Espi toch!
 
ik moet niet meer van efedrine hebben
mijn bloeddruk steeg in rust naar de 190/100
heb't dus afgezworen :p

mijn harstlag is in rust meestal rond de 60-70
 
Is geen efedrine, is synefedrine met yohimbine uit yohimbe.
Dus te veel overige troep aan alkaloÏden.
Ik bezweer je: met ZUIVERE SYNTHETISCHE eph HCL is er niks aan het handje.. maar die troep van stakcers gaat er bij mij niet meer in.
Overigens.. reactie is heel persoonlijk, bij Avant Labs waar ik er naar gevraagd had, zeiden sommigen er totaal geen last van te hebben!

Espi
 
yo !

Ben dus maar es komen piepen in het blessure forum...
Heb eerst een paar vraagjes voor je...
Hoe heb je de meting gedaan ? zittend / liggend / staand ?
Op welk tijdstip van de dag ?
voor/na training ?
euh, en misschien in jou geval ... is de cuff van je BP meter groot genoeg ?
kan me voorstellen dat ne bodybuilder toch een redelijke bovenarm omtrek heeft.
Sinds wanneer juist heb je die "afwijkende" BP en pols ?

Alle gemiddelden en waarden genomen uit wetenschappelijke teksten zijn gebaseerd op gestandardiseerde omgevingsfactoren ( houding, emotionele toestand, etc... ). Kijk je niet te gek op deze cijfers...
Het stellen van hoge bloeddruk diagnose is niet vaak zo strikt.
 
Ben dus maar es komen piepen in het blessure forum...
Heb eerst een paar vraagjes voor je...
Hoe heb je de meting gedaan ? zittend / liggend / staand ?
Zittend, wel ene keer met pols omhoog en andere keer horizontaal. Ene keer knijpen, maar meestal rustig.

Op welk tijdstip van de dag ?
variabel, meestal ergens in middag

voor/na training ?
meestal op niet-trainingsdag, 1e waarden weet ik niet meer
euh, en misschien in jou geval ... is de cuff van je BP meter groot genoeg ?
kan me voorstellen dat ne bodybuilder toch een redelijke bovenarm omtrek heeft.
ben een meissie en mijn armpies zijn maar 29-31 cm

Sinds wanneer juist heb je die "afwijkende" BP en pols ?
uiteraard weet ik dat niet van de bloeddruk, heb zo'n hebbedingetje pas half jaar of zo.. is van Braun en gekocht bij Blokker of zo.
Hartslag houd ik al langer bij, eig laatste jaar niet meer zo.. ben niet meer zo'n hartslag-meetfreak als voorheen. Maar gemiddeld: 32-40 sl/min bij opstaan , 32 in conditie, 40 uit conditie/ziek

Espi
 
Tja Espi,

De Hartfrequentie die je daar beschrijft is laag. te laag zelfs...
Maar ik zou niet een of ander middel gaan nemen, zonder deskundig advies...
Ik raad je dan ook aan om een goede dokter te consulteren als je er last van hebt... en evt een cardioloog.

Greetz.
 
Geen last maar heb wel een ECG laten maken toen ik 29 had een keer na een gele koorts vaccinatie vorig jaar.
Ben op T4 en TSH nagemeten (bradycardie is typisch voor mensen met trage schildklier) maar dat gaf geen abnormale waarden.. T3 is niet gemeten, wat wellicht wel een uitbijter was geweest.

Slik nu guggul en andere stofwisselingsversnellende mideltjes (efedrine, caffeïne, yohimbine en kelp evenals ginkgo voor betere doorbloeding).. en heb daarmee mijn stofwisseling wat opgekrikt.

Alleen bij alkaloïden van yohimbe (1 ervan is yohimbine waarvan ik dus de synthetische versie gebruik met HCL) heb ik problemen ervaren, en hartslag gaat dan niet noemenswaardig omhoog , wel de bloeddruk.

Espi
 
Esperantisto zei:
Omdat ik binnenkort efedrine wil gaan gebruiken maar een beetje benauwd ben voor dat spul en bovendien gefascineerd ben door mijn eigen rare lijf (super lage hartslag) heb ik vanmiddag een dure aankoop gedaan.. bloeddrukmeter gekocht.

Maar er komen rare waarden uit..
4 metingen gedaan: eerste was een beetje gestresst op bed, 2e al wat ontspannener en 3e zo ontspannen mogelijk. 4e nog even batterijen gewisseld (van oplaadbare naar verse nieuwe)

Waarden bovendruk- onderdruk - hartslag
1: 120/79 - 53 sl/min
2: 111/73 - 59sl/min
3: 97/62 - 51sl/min
4: 122/82 - 53 sl/min
Gem: 113/74 - 54 sl/min

Gezond is tot 140/90 boven/onderdruk

Is dit te laag, vooral in combinatie met de lage hartslag?
Het lijkt me haast dat ik uit gezondheidsoverwegingen aan de efedrine zou moeten ;).

Ik betwijfel het sterk dat je hartslag bij het opstaan 30 is,
aangezien je al tegen de 60 zit overdag.

En je hartslagwaarden die je hierboven neerschrijft zijn normaal
voor vrouwen.
Wat aan de lage kant, maar zeker niet abnormaal.
 
Laatst bewerkt:
René zei:
De standaardwaarden in de gezondheidszorg zijn:

R/R 120/80 P. 72

Een vergroot hart beinvloed onherroepelijk je bloeddruk en pols.
Aan je pols te zien heb je dit.


Groeten René

De waarden die als gezond beschouwd worden:

systole : 2 = diastole

bijv. 12 : 2 = 6 dus: 12/6

Een bloeddruk met een diastole van 8 is
niet gezond.
 
Geoffke zei:
Ik betwijfel het sterk dat je hartslag bij het opstaan 30 is,
aangezien je al tegen de 60 zit overdag.

En je hartslagwaarden die je hierboven neerschrijft zijn normaal
voor vrouwen.
Wat aan de lage kant, maar zeker niet abnormaal.
Heb jarenlang een zeer geavanceerde hartslagmeter gehad en zeer vaak de ochtendpols opgenomen, die meestal tussen 32 en 35 in zat.
Pas toen ie 1x op 29 uitkwam heb ik een ECG laten maken..dus niet echt heel vreemd.
Ooit ter observatie in ziekenhuis gelegen en er werd om de 2 uur mijn hartslag opgemeten.. werd er wakker van. Lag constant op 32-33 meen ik me te herinneren.

Espi
 
Back
Naar boven