XXL Nutrition

Tja, voor de 2748567ste keer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marky

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
12.706
Waardering
333
Tja, over het feit of het wel of niet kan hoeven we het niet meer te hebben. Maar ik moet dit toch even kwijt. Gisteren tijdens m’n training deed ik kabel-cross overs. Toen kreeg ik van een ervaren bodybuilder te horen dat je de kabels ook aan de onderkant kon bevestigen en zodoende de kabels eerst naar elkaar toetrekt tot je handen elkaar raken, en dan als waren naar boven lift met gestrekte arm zoals een barbell curl. Hij zei dat dit de nadruk legt op binnenkant borst, ik wou hier echter niet tegenin gaan, maar deed het voor mezelf af als lulkoek. Ik deed 4 zware setjes en alles brandde behoorlijk.

Nu wordt ik vanmorgen wakker en het eerste wat ik doe is m’n borst oprekken, vreemd genoeg geen spierpijn bij het schoudergedeelte. Maar als ik nu druk op de binnenkant van m’n borst op de aanhechtingen, voel ik zware spierpijn, en geloof het of niet, de ruimte tussen m’n pecs is ook wat beter gevuld als ik in de spiegel kijk.

Ik weet dat het gewoon niet kan! Maar het zet me toch aan het denken.
 
het kan mij eigenlijk niet zoveel boeien of het nu wel of niet kan, dergelijk variaties zijn gewoon broodnodig om niet constant het rondje om de kerk te hoeven maken, het houdt het leuk. Mocht het werken: prima, mocht het geen extra baat hebben: too bad. Al kan ik me niet anders voorstellen dat je met de verschillende oefeningen niet ook verschillende (stabiliserende) spieren meepakt...
 
Markyyyy :sob: Spierpijn is geen indicator! :mad:
 
als het voor jou werkt, dan kan het. waar of niet? ;)
 
het is ook eigenlijk wel logisch: bij cable-crossovers bewegen je armen naar BINNEN toe, dus voor bijv. binnenkant borst.


voor je schouders bewegen je armen naar BUITEN ( en boven) toe......;)


het hele leven is zo simpel, maar de mensen maken t zo moeilijk.......:D
 
klusmier zei:
het is ook eigenlijk wel logisch: bij cable-crossovers bewegen je armen naar BINNEN toe, dus voor bijv. binnenkant borst.


voor je schouders bewegen je armen naar BUITEN ( en boven) toe......;)


het hele leven is zo simpel, maar de mensen maken t zo moeilijk.......:D
Koekoek, simpele ziel :wave: Leer ff over anatomie en denk even deftig na voor je gaat redeneren!
 
klusmier zei:
het is ook eigenlijk wel logisch: bij cable-crossovers bewegen je armen naar BINNEN toe, dus voor bijv. binnenkant borst.


voor je schouders bewegen je armen naar BUITEN ( en boven) toe......;)

gozer..no offence..maar dit is echt 1 van de raarste dingen die ik ooit heb gehoord :D
 
Die oefening doe ik af en toe ook ipv gewoon hoge crossovers, en ik voel dan ook mijn binnenkant van de borst.

1) Ik deed die oefening omdat ie voor de bovenkant van je borst is (ten minste: dat denk ik, want niets is meer zeker)
2) Ik voel duidelijk dat het GEEN spierpijn is, maar eerder een soort stijfheid van de harde shit die tussen je borstspier in zit (weet naam niet: anatomielui help).
 
huckfinn zei:
Die oefening doe ik af en toe ook ipv gewoon hoge crossovers, en ik voel dan ook mijn binnenkant van de borst.

1) Ik deed die oefening omdat ie voor de bovenkant van je borst is (ten minste: dat denk ik, want niets is meer zeker)
2) Ik voel duidelijk dat het GEEN spierpijn is, maar eerder een soort stijfheid van de harde shit die tussen je borstspier in zit (weet naam niet: anatomielui help).

Is volgens mij een oefening voor de bovenkant van de borst inderdaad.
 
sorry hoor, bij deze mijn oprechte excuses!!:(


ik train als PL op gevoel, en benader sommige zaken niet zoals in de boeken staat: fouten maken is menselijk, gelukkig ben ik er 1 en kan hier alleen maar wijzer van worden!!

bij deze beantwoord ik dit soort topics wat voorzichtiger en laat de antwoorden wel over aan degene die het beter weten (:( :( :( )
 
At Huckfinn, die oefening bedoel ik niet. ;) En ik hoef ook geen linkjes naar bronnen van waarom wel of niet, want ik weet in principe dat het niet kan.

Ik ga iig geval 8 weken experimenteren met deze oefening, en 8 weken niet, kijken wat dat opleverd.

BTW, deze oefening vindt je (bijna) nergens op het net of waar dan ook. Ik zal het eens moeten filmen ofzo.
 
klusmier zei:
sorry hoor, bij deze mijn oprechte excuses!!:(


ik train als PL op gevoel, en benader sommige zaken niet zoals in de boeken staat: fouten maken is menselijk, gelukkig ben ik er 1 en kan hier alleen maar wijzer van worden!!

bij deze beantwoord ik dit soort topics wat voorzichtiger en laat de antwoorden wel over aan degene die het beter weten (:( :( :( )
Je moet je niet excuseren kerel, je denkt toch al even na ipv enkel over je "gevoel" te spreken.
En tja zo'n topics zijn hier al 100-en keren gepasseerd, dus als er weer es 1tje passeert... :o
 
klusmier zei:
sorry hoor, bij deze mijn oprechte excuses!!:(


ik train als PL op gevoel, en benader sommige zaken niet zoals in de boeken staat: fouten maken is menselijk, gelukkig ben ik er 1 en kan hier alleen maar wijzer van worden!!

bij deze beantwoord ik dit soort topics wat voorzichtiger en laat de antwoorden wel over aan degene die het beter weten (:( :( :( )

trek het je niet persoonlijk aan, iedereen komt hier om te leren ;) Vooral niet voorzichtiger gaan antwoorden, want daar schiet niemand wat mee op. Vondt het alleen een hele vage redenering die je gaf in je reply, en daar zei ik wat over. Zoals ik al eerder zei, no offence :)
 
Back
Naar boven