AndroidHealthClinic

To be On or to be On/Off, that's the question! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Snuff-Sann

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
19 apr 2020
Berichten
2.101
Waardering
1.434
Lengte
1m93
Massa
106kg
Vetpercentage
13%
Waarom nemen we anabolen steroiden?
We zien bodybuilding professionals, we zien mannen om ons heen met een gespierd fysiek, acteurs, atleten, reclame en tijdschriften met goed getrainde lichamen. Dan kijken we in de spiegel en denken, shit!
We besluiten om naar de sportschool te gaan, we leren hoe te trainen, we lezen ons in over voeding en supplementatie. We zien dan na maanden trainen en strikte voeding een kleine progressie.
We horen wilde verhalen over anabolen steroiden en wat je er allemaal mee bereiken kunt in een zeer korte tijd. We raken geinteresseerd en nieuwsgierig. Wij willen ook snel groot, gespierd en sterk worden. Wij worden lid van bodybuilding forums waar wij proberen zoveel mogelijk informatie in te winnen. We browsen op het net en kijken naar veel artikels, studies om maar een zo groot mogelijke visie te creëren rondom het fenomeen anabolen steroiden met alle plus en minpunten. We horen over het cyclen, zoveel weken On en dubbel zoveel weken Off, we horen over Post Cycle Therapy.
Dan maken we het besluit om het eens een keertje te gaan proberen.
Dan doorlopen we een kuur en vervolgens ook een nakuur. Na een gegeven hoeveelheid weken starten we een volgende kuur met een nakuur er achteraan, etc, etc.
Zijn wij wel goed bezig?
Wij willen tenslotte spiermassa en kracht opbouwen en misschien nog wel het belangrijkste, we willen het niet verliezen.
Het kuren op zich zal, met de juiste training en voeding, voor resultaat gaan zorgen maar dan komt het moment dat je er mee stopt en de nakuur begint.
Waarom we dat doen?
Omdat wij graag ons 'zaakje' weer willen laten werken en zo snel mogelijk herstelt willen zijn zodat wij geen massa/kracht verliezen.
Gaat het op die manier lukken?
Hmm, twijfelachtig, misschien dat van deze methode altijd werd gedacht dat het zou helpen maar in realiteit blijkt het van niet. Haarlem Studie heeft al aangetoont dat een nakuur met Serm's geen effectieve resultaten bewerkstelligt. En uit meer hoeken komen er tegenwoordig berichten dat deze manier niet doeltreffend is. Andere opties zoals AI's en HCG in de nakuur worden ook al als useless beschouwt. Er is ook altijd te weinig studie materiaal beschikbaar geweest omtrent de middelen en werking daarvan na het kuren met anabolen steroiden.
We zijn geëvolueerd met onze meningen en gedachtengangen over de juiste manier hoe nu eigenlijk spieren en kracht op te bouwen en dit te behouden. Ook meer studies worden er uitgevoerd. En we komen er langzaam achter dat het on/off gaan misschien helemaal niet werkt.
En is het eigenlijk wel gezond?
Is het gezond en verstandig om voortdurend je eigen productie plat te leggen om vervolgens weer te trachten deze productie te herstarten? En als het dan eindelijk is opgestart, wat waarschijnlijk voor de nodige verloren gains heeft gezorgd, om het dan maar weer plat te gooien? Etc, etc, etc? Misschien zorgt dat wel na verloop van tijd voor permanente hypogonadisme.
Het lijkt mij persoonlijk niet verstandig om constant je hele eigen productie systeem in de war te schoppen, dan ligt het in een coma, dan moet het weer ontwaken, dan weer coma, ontwaken, coma etc. Nee, lijkt mij ongezond.
En je spier/kracht winst?
Heb altijd vernomen dat je met kuren 'stackt', men vertelde mij weleens, met een kuur ga je 3 stappen vooruit maar je verliest er 2, je houd er dus 1 over. Dan doe je een volgende kuur waar je weer winst boekt maar ook weer een deel daarvan verliest. Maw dien je te accepteren dat je nooit alles van een kuur zult behouden.
Zijn we daar blij mee?
Nee natuurlijk niet, tenslotte zijn wij onze gezondheid op het spel aan het zetten en is het dat verlies gewoon niet waard.

Kort samengevat: Met de On/Off methode neem je grotere risico's met je gezondheid en wat je ervoor terugkrijgt is niet wat je verwacht.

Is het mogelijk om al je winsten te behouden en minder je gezondheid op het spel te zetten?
Ja, ik denk het wel.
Wanneer je na je kuur (Blast) On blijft met een lage dosering Test (Cruise) Of dacht je soms dat Pro Bodybuilders on/off gaan?
Hierdoor zul je zo goed als al je vvm en kracht kunnen behouden en tevens hoef je je om je productie systeem niet druk te maken aangezien die plat blijft en ik ben van mening dat die toestand beter is dan wanneer je er constant mee aan het rotzooien bent. Je eigen productie zal na beëindiging van het kuren gewoon weer opstarten.
Wel raad ik aan om HCG ten alle tijden mee te laten lopen en na elke blast een bloedtest uit te voeren zodat je in ieder geval alles in de gaten kunt houden.

Als eerste wil ik jullie laten weten dat dit puur mijn mening is, wat ik ervan vind. Sommige beweringen zijn zeker te bewijzen maar andere beweringen zijn wat ik er persoonlijk van vind.
Dus ga me niet lopen aanvallen lol.
Ik ben dit topic gestart omdat ik denk dat een discussie over dit onderwerp best wel interessant en nuttig kan zijn aangezien we eigenlijk allemaal hetzelfde willen, progressie boeken zonder er al te veel door te lijden.;)

Hier nog een interessant artikel van maart 2019:

 
Off gaan geeft je lichaam tijd om te herstellen. Langdurig AAS-gebruik kan leiden tot negatieve veranderingen aan de functie en structuur van het hart, een stijging van het hematocriet, stijging van de bloeddruk, en een verslechtering van het lipidenprofiel. Zodra je off gaat herstelt het lipidenprofiel en de bloeddruk vrij snel, het dalen van het hematocriet duurt wat langer. Enkele maanden voordat dat helemaal weer terug op normaal is, maar treft niet iedereen in gelijke mate en kun je oplossen met frequente bloeddonaties. De negatieve veranderingen aan de functie en structuur van het hart zijn, in elk geval gedeeltelijk, omkeerbaar zodra je off gaat. Des te langer je kuurt, des te prominenter worden deze veranderingen. Er gaat wat tijd overheen voordat die veranderingen 'ongedaan' worden gemaakt (weken/maanden). Aansluitend zit je met het probleem dat je op de zwarte markt niet weet wat je krijgt, dus een échte cruise (equivalent 75 - 100 mg testosteronenanthaat wekelijks) is moeilijk (en ik weet dat de meesten zich daar toch niet aan gaan houden en hogere doseringen kiezen). Tot slot, de beste voorspeller van hoe snel je herstelt, lijkt vooral de kuurduur te zijn. Des te langer de kuur, des te langer het herstel.

Vanuit gezondheidsperspectief moet de boodschap zijn: houd je kuren kort.
 
Of dat on/off principe goed is voor je hormonale systeem of beter langere tijd on kan blijven weet ik ook niet. Wat Galen zegt er zijn nog wel meer factoren die meespelen bij aas gebruik. Hart en vaatziekten zijn nog steeds een van de meest voorkomende klachten. Langdurig rondlopen met een hoog LDL en laag HDL en hoog hematocriet is niet gezond. Al heb ik wel het idee dat veel aas gebruikers überhaupt niet met deze risico's bezig zijn. Als ik gebruikers hoor dan gaat het alleen maar over dat je beter kan cruisen want dat is "veel beter" dan elke keer off gaan. En als je het dan over cholesterol hebt of hematocriet dan kijken ze je aan alsof ze dat voor het eerst horen. Hypogonadisme is wel het laatste waar ik mij zorgen om zou maken bij aas gebruik.

Ik kuur zelf gemiddeld één keer per jaar max acht weken en vergeleken met andere gebruikers ben ik vaak juist blij dat ik weer off kan.. Wetende dat mijn lichaam weer kan herstellen.

Al verschilt je doel natuurlijk per persoon. Ik hoef niet 120 kilo te wegen met 5% vp. Voor gebruikers die dit wel willen en de risico's aanvaarden ben je wel aangewezen op continu aas gebruik naar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies, waar ligt je grens, hoe ver wil je gaan, hoeveel risico wil je nemen om je droom te verwezenlijken?
Natuurlijk zijn er meer facetten rond je gezondheid wanneer AAS wordt gebruikt, niet enkel maar je natuurlijke test productie maar zeker ook wat Galen opnoemde.
Echter ben ik er niet zo zeker van of het constante on/off gaan om te herstellen nu eigenlijk wel gezond is om te doen. Natuurlijk wil je geen negatieve veranderingen aan de functie en structuur van het hart, of een stijging van het hematocriet, stijging van de bloeddruk en een verslechtering van het lipidenprofiel maar wordt dit al niet bewerkstelligt wanneer men on/off gaat?
Kijk, studies tonen aan dat het herstel lang op zich laat wachten, langer dan een off periode.
Wanneer je 10 weken hebt gekuurd en je stopt 20 weken is erna enkel maar met bloedwerk te bepalen of je dusdanig herstelt bent om weer een kuur te starten. Hoeveel verrichten bloedwerk? Niet veel.

It took a mean 9 months from when the men in the study quit taking androgens for LH levels to return to normal, a mean 14.2 months for sperm output to return, and a mean 18.7 months for FSH levels to be restored.

Grote kans dat diegene die on/off gaan en geen bloedwerk laten uitvoeren nog helemaal niet hersteld zijn. Ook weet ik dat de meesten die off gaan staan te popelen om weer te beginnen en hanteren vaak de dubbele tijd Off niet. Dus praat je dan van een herstelperiode? Ja misschien bloeddruk en lipidenprofiel.

Je eigen productie laat lang op zich wachten en dat wil men snel herstelt hebben anders verliest men teveel massa/kracht. En waarom is men aan AAS begonnen?
Precies, voor meer massa en kracht, zonde dat het tijdens elke off periode weer voor een groot deel verdwijnt.

Ikzelf heb vanmorgen mijn eigen bloedtests opgezocht, van 2009 tot 2012. Ben toendertijd 3.5 jaar on geweest, heb geblast en gecruised. Zal de belangrijkste veranderingen in dit topic vermelden.
 
Het is ook niet gezond, maar het is minder ongezond dan altijd on blijven. Vanuit massaperspectief is het natuurlijk een heel ander verhaal, daar is on blijven beter voor.
 
Off gaan geeft je lichaam tijd om te herstellen. Langdurig AAS-gebruik kan leiden tot negatieve veranderingen aan de functie en structuur van het hart, een stijging van het hematocriet, stijging van de bloeddruk, en een verslechtering van het lipidenprofiel. Zodra je off gaat herstelt het lipidenprofiel en de bloeddruk vrij snel, het dalen van het hematocriet duurt wat langer. Enkele maanden voordat dat helemaal weer terug op normaal is, maar treft niet iedereen in gelijke mate en kun je oplossen met frequente bloeddonaties. De negatieve veranderingen aan de functie en structuur van het hart zijn, in elk geval gedeeltelijk, omkeerbaar zodra je off gaat. Des te langer je kuurt, des te prominenter worden deze veranderingen. Er gaat wat tijd overheen voordat die veranderingen 'ongedaan' worden gemaakt (weken/maanden). Aansluitend zit je met het probleem dat je op de zwarte markt niet weet wat je krijgt, dus een échte cruise (equivalent 75 - 100 mg testosteronenanthaat wekelijks) is moeilijk (en ik weet dat de meesten zich daar toch niet aan gaan houden en hogere doseringen kiezen). Tot slot, de beste voorspeller van hoe snel je herstelt, lijkt vooral de kuurduur te zijn. Des te langer de kuur, des te langer het herstel.

Vanuit gezondheidsperspectief moet de boodschap zijn: houd je kuren kort.

Wat is de definitie van een korte kuur?
Ik denk dat Cools met zijn schema's en gedachten gang veel gelijk heeft.
 
Ja precies, waar ligt je grens, hoe ver wil je gaan, hoeveel risico wil je nemen om je droom te verwezenlijken?
Natuurlijk zijn er meer facetten rond je gezondheid wanneer AAS wordt gebruikt, niet enkel maar je natuurlijke test productie maar zeker ook wat Galen opnoemde.
Echter ben ik er niet zo zeker van of het constante on/off gaan om te herstellen nu eigenlijk wel gezond is om te doen. Natuurlijk wil je geen negatieve veranderingen aan de functie en structuur van het hart, of een stijging van het hematocriet, stijging van de bloeddruk en een verslechtering van het lipidenprofiel maar wordt dit al niet bewerkstelligt wanneer men on/off gaat?
Kijk, studies tonen aan dat het herstel lang op zich laat wachten, langer dan een off periode.
Wanneer je 10 weken hebt gekuurd en je stopt 20 weken is erna enkel maar met bloedwerk te bepalen of je dusdanig herstelt bent om weer een kuur te starten. Hoeveel verrichten bloedwerk? Niet veel.

It took a mean 9 months from when the men in the study quit taking androgens for LH levels to return to normal, a mean 14.2 months for sperm output to return, and a mean 18.7 months for FSH levels to be restored.

Grote kans dat diegene die on/off gaan en geen bloedwerk laten uitvoeren nog helemaal niet hersteld zijn. Ook weet ik dat de meesten die off gaan staan te popelen om weer te beginnen en hanteren vaak de dubbele tijd Off niet. Dus praat je dan van een herstelperiode? Ja misschien bloeddruk en lipidenprofiel.

Je eigen productie laat lang op zich wachten en dat wil men snel herstelt hebben anders verliest men teveel massa/kracht. En waarom is men aan AAS begonnen?
Precies, voor meer massa en kracht, zonde dat het tijdens elke off periode weer voor een groot deel verdwijnt.

Ikzelf heb vanmorgen mijn eigen bloedtests opgezocht, van 2009 tot 2012. Ben toendertijd 3.5 jaar on geweest, heb geblast en gecruised. Zal de belangrijkste veranderingen in dit topic vermelden.

Jij pakte vroeger heel wat grammen he?;)
 
Wat is de definitie van een korte kuur?
Ik denk dat Cools met zijn schema's en gedachten gang veel gelijk heeft.
Een echte definitie heeft het natuurlijk niet. Het moet ook een beetje geijkt zijn met je doelen, maar in die zin dus het mantra: houd ze zo kort mogelijk.
 
Jij pakte vroeger heel wat grammen he?;)
Ik ben vroeger altijd lang en skinny geweest, een echte ectomorf. Dat heb ik kunnen veranderen door training, voeding en AAS. Ik woog toendertijd 121kg met een VP van 16%.
 
Ik ben vroeger altijd lang en skinny geweest, een echte ectomorf. Dat heb ik kunnen veranderen door training, voeding en AAS. Ik woog toendertijd 121kg met een VP van 16%.

Wat was je zwaarste cycle?
 
Wat was je zwaarste cycle?
Tis een tijd geleden maar was een fan van trenbolone, geloof dat mijn zwaarste kuur was:

Test-E 1-16 1000mg
Tren-E 1-16 600mg
Winny 1-8 40mg

Ik leerde toendertijd dat hoge doseringen echt niet meer resultaten geeft, eerder meer bijwerkingen.
Veranderen van compounds is the key voor optimale massa en kracht winst.
 
Tis een tijd geleden maar was een fan van trenbolone, geloof dat mijn zwaarste kuur was:

Test-E 1-16 1000mg
Tren-E 1-16 600mg
Winny 1-8 40mg

Ik leerde toendertijd dat hoge doseringen echt niet meer resultaten geeft, eerder meer bijwerkingen.
Veranderen van compounds is the key voor optimale massa en kracht winst.

Als dat je zwaarste kuur is valt het imo wel mee hoor, zeker als je 120kg was.

Hmm ja, dat is wat je vaak hoort... Elke 6 weken ofzo switchen van compounds en alles gewoon op moderate doseringen houden. Wil dat in de toekomst ook gaan doen, maar sowieso eerst alle compounds eens afzonderlijk proberen om te kijken hoe het me vergaat.
 
Tis een tijd geleden maar was een fan van trenbolone, geloof dat mijn zwaarste kuur was:

Test-E 1-16 1000mg
Tren-E 1-16 600mg
Winny 1-8 40mg

Ik leerde toendertijd dat hoge doseringen echt niet meer resultaten geeft, eerder meer bijwerkingen.
Veranderen van compounds is the key voor optimale massa en kracht winst.

Niet zo heel gek.
 
Ik leerde toendertijd dat hoge doseringen echt niet meer resultaten geeft, eerder meer bijwerkingen.
Same hier. Ik heb 1 keer 6 weken op 1000mg test-e gezeten. Alleen maar meer bijwerkingen en niet meer winst dan op 500mg test-e. Nu altijd lage doseringen en prima resultaten.
 
Ik zal morgen informatie leveren omtrent de bloedtests die ik gedurende een periode van 3 jaar ON te zijn geweest heb laten afnemen.
Het betreft 5 bloedonderzoeken. Ik zal de onregelmatige bloedwaarden posten, dus die uit range zijn.
Je zult zien dat naarmate ik hoger ben gaan doseren de bijwerkingen ook aanzienlijk groeien.
Het laatste bloedonderzoek heb ik laten afnemen toen ik al enige tijd gestopt was met AAS. Hier kun je duidelijk zien wat het met je natuurlijke test doet.
Ook laat het zien dat HCG, wat ik gedurende die 3 jaar heb laten meelopen, voor nut kan hebben op LH en FSH. Ik heb toendertijd geen PCT gevolgd.
 
Waarom nemen we anabolen steroiden?

Dus ga me niet lopen aanvallen lol.
Ik ben dit topic gestart omdat ik denk dat een discussie over dit onderwerp best wel interessant en nuttig kan zijn aangezien we eigenlijk allemaal hetzelfde willen, progressie boeken zonder er al te veel door te lijden.;)

Wat heeft het gebruiken jou opgeleverd ?
Wat hebben die kilo's extra massa jou opgeleverd?
Wat heeft het gekost? Financieel, qua gezondheid en in je sociale leven?

Zou je het, terrug blikkende op je bodybuilding carrière, nu anders doen ?
En, ben je nu tevreden met hoe je er uitziet ?
 
Wat heeft het gebruiken jou opgeleverd ?
Wat hebben die kilo's extra massa jou opgeleverd?
Wat heeft het gekost? Financieel, qua gezondheid en in je sociale leven?

Zou je het, terrug blikkende op je bodybuilding carrière, nu anders doen ?
En, ben je nu tevreden met hoe je er uitziet ?
Vraag 1: Ervaring, kennis, kracht.
Vraag 2: Niets, ik ben ze kwijtgeraakt.
Vraag 3: Niet zoveel daar ik nooit echt veel gebruikte, heb mijn eigen Test E gebrouwen, heb libido problemen gehad door een te laag test gehalte, relaties zijn stukgegaan door het gebruik en ook door de uitwerking.
Vraag 4: Absoluut, met de kennis en ervaring die ik nu bezit.
Vraag 5: Ja, weeg nu 105/106kg met een VP van 14%, ben 52 jaar oud, natuurlijk wil ik verder maar ben zeker niet ontevreden.
 
Wat was je zwaarste cycle?
Yo man, had nog even vandaag in de kuurlogs van Bodynet gekeken en warempel zijn al mijn logs van 10 jaar geleden er nog.
Dit was mijn zwaarste kuur:

Winstrol, week 1-6, 80mg/d
Test-E, week 1-16, 1000mg/w
Tren-E, week 1-14, 600mg/w
Deca, week 1-14, 400mg/w
DHEA, week 1-16, 100mg/d
Proviron, week 1-16, 50mg/d
Pramipexole, week 7-14, 0,5mg/d
HCG, week 1-16, 100IU/d

Ik gebruikte 250mg/w aan Test-E voor de bridge.
 
Back
Naar boven