XXL Nutrition

To wendler 5/3/1 or not to wendler 5/3/1 that's the question (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

I Against I

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
1.189
Waardering
8
Lengte
1m73
Massa
79kg
Vetpercentage
18%
Ik ben van plan om op 13september met een nieuw schema te beginnen.
Doel is BW naar de 80kg halen en DL,SQ,BP,MP omhoog te krijgen.
Bulken en sterker worden dus:)

Ik had al een tijdje het schema van wendler op het oog maar nu heb ik gisteren eens zitten rekenen.
Nu vind ik toch dat het wel redelijk lang duurt voor wat aardige progressie te hebben.
Ik denk persoonlijk dat ik wat vlugger progressie zou kunnen maken omdat mijn stats nog laag zijn.

Nu mijn vraag wat zouden jullie doen?
*Gewoon wendler volgen en wat geduld hebben
*Wendler aanpassen zodat er wekelijks zwaarder word gehoffen ipv 4 wekelijks oid.
*Of suggestie voor een ander schema? Verijsten zijn wel dat het 4daags is: ma, di, do, vrij en dat het powerlift gericht is.

Mijn huidige stats zijn ongeveer:
BW: 76kg
lengte: 1.73m
bf: 16-18%?

SQ: 1x 120
DL: 1x 130
BP: 1x 95
MP: 1x 55
 
Volg momenteel Wendler en ben er zeer tevreden over.
Het lijkt dat de progressie traag gaat, maar dit is niet zo. De laatste set is telkens een rep out. Ook al zit je na een tijd met een wendler max van bv.
85 Bench press en een werkelijk max. van 90 bench press, dan doe je gwn veel extra reps op de rep out.

Ik raad het vast en zeker aan.

Wat ik afraad is aan het wendler schema liggen knoeien, dus het gewicht elke week verhogen? Niet doen, als je wendler wil volgen, volg dan gewoon wendler hoe het moet.

De assistance op wendler kan je kiezen, dus als je na je wendler oefening, graag nog extra deadlift, squat, military pressed of bench pressed, dan kan dit perfect. Zo heb je zelf nog in de hand hoeveel extra je nog kan doen.


In ieder geval succes :)
 
Volg momenteel Wendler en ben er zeer tevreden over.
Het lijkt dat de progressie traag gaat, maar dit is niet zo. De laatste set is telkens een rep out. Ook al zit je na een tijd met een wendler max van bv.
85 Bench press en een werkelijk max. van 90 bench press, dan doe je gwn veel extra reps op de rep out.

Ik raad het vast en zeker aan.

Wat ik afraad is aan het wendler schema liggen knoeien, dus het gewicht elke week verhogen? Niet doen, als je wendler wil volgen, volg dan gewoon wendler hoe het moet.

De assistance op wendler kan je kiezen, dus als je na je wendler oefening, graag nog extra deadlift, squat, military pressed of bench pressed, dan kan dit perfect. Zo heb je zelf nog in de hand hoeveel extra je nog kan doen.


In ieder geval succes :)

Thx vr advies, je hebt wel een punt dat de laatste set een repout is en wel zwaar kan zijn + assistance dan nog
Kwa assistance was ik van plan het "The triumvirate" wijze te doen.

Ok ik zal er niet mee knoeien en het schema vernken:D
Maar om de 4weken het gewicht op BP en MP met 5kg ipv 2.5 en op DL en SQ met 10kg ipv 5 verhogen bv.
Zou dit veroorzaken dat er te snel gestalled word denk je?

En wat doe je trouwens als dynamic stretching voordat je training start of doe je gewoon warm up met de main lift?
 
Zou het doen zoals het wordt aangeraden: 2,5 kg bij bench en MP en 5 kg bij squat en deadlift. Had zelf ook de neiging om meer toe te voegen, heb dit uiteindelijk niet gedaan en ben er blij om.

Je gaat er zeker niet sneller door stijgen door meer gewicht toe te voegen, maar eerder (zoals je zelf zegt) sneller vast zitten.

Het is idd vreemd om te zien dat je 'wendler' 1RM's trager stijgen dan je zou kunnen, maar je werkelijke '1RM's' stijgen wel sneller, dankzij die repout.
Neem nu je bench press: je zit op 1x95 ? Nu pak dat je op wendler invult dat je 1RM 90 is ipv 95 (zoals wendler aangeeft, beter wat minder nemen). Na 2 cycli, dus na 2 maanden zit je wendler bench 1RM op 95, maar je werkelijke 1RM zal wel tegen de 100 of hoger zitten.


Ik doe niet aan dynamic stretching, als ik stretch zou het op een aparte dag zijn en er een echte stretch workout van maken.
Als opwarming doe ik niet teveel: paar reps met enkel de staaf, dan +- 5 reps met 50% van wendler 1RM. En dan begin ik gewoon. De eerste 2 wendler setjes zijn meestal ook nog eerder opwarming ;).
 
Zou het doen zoals het wordt aangeraden: 2,5 kg bij bench en MP en 5 kg bij squat en deadlift. Had zelf ook de neiging om meer toe te voegen, heb dit uiteindelijk niet gedaan en ben er blij om.

Je gaat er zeker niet sneller door stijgen door meer gewicht toe te voegen, maar eerder (zoals je zelf zegt) sneller vast zitten.

Het is idd vreemd om te zien dat je 'wendler' 1RM's trager stijgen dan je zou kunnen, maar je werkelijke '1RM's' stijgen wel sneller, dankzij die repout.
Neem nu je bench press: je zit op 1x95 ? Nu pak dat je op wendler invult dat je 1RM 90 is ipv 95 (zoals wendler aangeeft, beter wat minder nemen). Na 2 cycli, dus na 2 maanden zit je wendler bench 1RM op 95, maar je werkelijke 1RM zal wel tegen de 100 of hoger zitten.


Ik doe niet aan dynamic stretching, als ik stretch zou het op een aparte dag zijn en er een echte stretch workout van maken.
Als opwarming doe ik niet teveel: paar reps met enkel de staaf, dan +- 5 reps met 50% van wendler 1RM. En dan begin ik gewoon. De eerste 2 wendler setjes zijn meestal ook nog eerder opwarming ;).

Ja zit op 1x95 bij bench.
1x 85 is wendler 1RM dan toch, 90% nemen?
But i get your point.:)

Allright, Ik ga het maar gewoon doen dan.
Weet wel dat het een degelijk schema is en dat ik er wel gains mee zal maken.
Alleen wringt het toch altijd wat om zo "licht" te beginnen.:D
Geduld zal wel beloond worden hopelijk:thumbs:
 
ik ben wendler sinds 3 weken dus ook gaan volgen - maar dit geld dus alleen voor de 1e oefening - dus deadlift/benchpress/squat/mill press - daarnaast vul ik mijn 4 daagse week in met 2 ub dagen - op de lb dagen train ik veel op lifts zoals cleans en snatches
ik heb dus werkelijk niet het idee dat ik knoei - alleen ik vul het iets anders in , wat volgens mij heel goed kan - het 2.5/5 kg verhogen past hier in - alleen zal ik ter zijne tijde wel eens kijken waar ik dan sta qua 1rm - ( bevalt dit niet dan verlaag ik gewoon weer ) no problemos
 
Back
Naar boven