XXL Nutrition

Toch progressie houden met fitness (kracht) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mikee

Novice
Lid geworden
22 nov 2021
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
94kg
Hallo mede sporters.

Ik fitness nu al een aantal jaren, niet altijd met plezier maar ik ga toch altijd 3 keer per week sporten.
Voorheen was het een combinatie van cardio en kracht maar ik focus me het afgelopen jaar meer op krachttraining.
Uiteraard wil ik net als een ieder graag progressie zien in een zo kort mogelijke tijd (eigenlijk het onmogelijke) maar ik ben erg zoekende naar juiste oefeningen die me progressie kunnen versterken.
Ik focus me graag op me biceps/triceps en schouders en borst.
De volgende oefeningen doe ik meestal:
- Bench Press
- Dumbell Curl
- Barbell curl
- Lat pulldown
- Hammer Curl
- Incline dumbbell press
- Machine chest press
- lat pulldown
- Barbell bent over row
- Dumbbell row
- seated chest press
- lat triceps extension
- Rope push down

Bovenstaande oefeningen doe ik natuurlijk niet allemaal in 1 sessie, ik combineer de oefeningen verdeeld over de 3 dagen per week sporten.
Ik doe meestal tussen de 8 en 12 herhalingen.

Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die mij goede tips kunnen geven waarmee ik me progressie kan verbeteren, ik hoef echt geen bodybuilder te worden maar wat breder zou fijn zijn.
Me onderarmen kunnen ook wel wat progressie gebruiken want dat is in vergelijking met me bovenarmen wel een behoorlijk verschil.
 
heb jij geen beentjes?

welke oefeningen doe je dan op welke dagen? hoe is de verdeling van je reprange t.o.v de gewichten die je gebruikt?
ga je zwaarder in de gebruikte gewichten en wanneer?
 
Hallo mede sporters.

Ik fitness nu al een aantal jaren, niet altijd met plezier maar ik ga toch altijd 3 keer per week sporten.
Voorheen was het een combinatie van cardio en kracht maar ik focus me het afgelopen jaar meer op krachttraining.
Uiteraard wil ik net als een ieder graag progressie zien in een zo kort mogelijke tijd (eigenlijk het onmogelijke) maar ik ben erg zoekende naar juiste oefeningen die me progressie kunnen versterken.
Ik focus me graag op me biceps/triceps en schouders en borst.
De volgende oefeningen doe ik meestal:
- Bench Press
- Dumbell Curl
- Barbell curl
- Lat pulldown
- Hammer Curl
- Incline dumbbell press
- Machine chest press
- lat pulldown
- Barbell bent over row
- Dumbbell row
- seated chest press
- lat triceps extension
- Rope push down

Bovenstaande oefeningen doe ik natuurlijk niet allemaal in 1 sessie, ik combineer de oefeningen verdeeld over de 3 dagen per week sporten.
Ik doe meestal tussen de 8 en 12 herhalingen.

Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die mij goede tips kunnen geven waarmee ik me progressie kan verbeteren, ik hoef echt geen bodybuilder te worden maar wat breder zou fijn zijn.
Me onderarmen kunnen ook wel wat progressie gebruiken want dat is in vergelijking met me bovenarmen wel een behoorlijk verschil.
Eten, betere trainingsprogramma en benen trainen.
 
heb jij geen beentjes?

welke oefeningen doe je dan op welke dagen? hoe is de verdeling van je reprange t.o.v de gewichten die je gebruikt?
ga je zwaarder in de gebruikte gewichten en wanneer?
Het is erg wisselend, ligt er soms ook maar net aan hoe druk het op de sportschool is (gezien die van ons niet zo groot is kan ik niet altijd de oefeningen doen die ik wil)
Maar om een globaal beeld te geven is het als volgt ongeveer:
Dag 1: seated chest press (54kg 3 sets en 47 kg 3 sets) 10-12 herhalingen, 8-10 herhalingen
lat pulldown (60kg 3 sets en 54kg 3 sets) 10-12 herhalingen
lat triceps extension (20kg 3 sets) 10-12 herhalingen
Machine chest press (57kg 3 sets) 10-12 herhalingen
Dag 2:
Bench Press (30kg 3 set 8 herhalingen + 20 kg 2 sets 10 herhalingen)
Dumbell Curl (16kg 3 sets 14 herhalingen, 12 herhalingen, 10 herhalingen)
Barbell curl (30kg 3 sets 10 herhalingen)
Hammer Curl (14kg 3 sets 10-12 herhalingen
Incline dumbbell press (16kg 3 sets 12 herhalingen en 14kg 3 sets 10 herhalingen)
Rope pushdown (15kg 4 sets 10 herhalingen)
Dag 3:
Bench Press (30kg 3 set 8 herhalingen + 20 kg 2 sets 10 herhalingen)
Barbell bent over row (20kg 4 sets 8 herhalingen)
lat pulldown (60kg 3 sets en 54kg 3 sets) 10-12 herhalingen
Dumbbell row (18kg 3 sets 12-10-8 herhalingen)
Barbell curl (30kg 3 sets 10 herhalingen)
Hammer Curl (14kg 3 sets 10-12 herhalingen)

En ja, ik doe ook nog cardio erbij soms wat hardlopen en benen train ik ook maar die hebben minder aandacht nodig.
Ik heb geen spijkers van benen gelukkig! Dat is vaak hetgeen wat bij veel mensen vergeten wordt en dat is zo lelijk!
Eten, betere trainingsprogramma en benen trainen.
Wat voor eten, wat voor trainingsprogramma?
 
Wat voor eten, wat voor trainingsprogramma?
Genoeg informatie te vinden hier op het forum of internet.

Progressie hangt oa af van eten,slaap,training.

Je gaat geen progressie boeken als je dit niet voor elkaar hebt naast wat newbie gains.
 
Vragen ter verduidelijking:
Die BP en BOR, is dat inclusief het gewicht van de stang?

De Dumbbell row is dat het gewicht van 1 of 2 dumbbells?
 
zou toch een hele riedel van die isolatie oefeningen vervangen door iets waar je de grote spiergroepen mee aanpakt, beetje zwaar schouderwerk erbij, en toch ook maar een beetje gaan squatten en/of deadliften
kan met losse gewichten ( barbell of dumbels ) of machine's die je beschikbaar hebt dat maakt niet zoveel uit.
en gaande weg proberen je trainingen een beetje zwaarder te maken, bv door meer gewicht, meer reps, minder rust.
 
Niet lullig bedoeld, maar ik lees tussen de regels door al een soort van gemakzucht (voor de hand liggende vragen en alleen oefeningen doen die je leuk vind)

Welk schema? Gebruik de zoekfunctie of navigeer naar trainigschema's en lees de sticky's
Welke voeding? Gebruik de zoekfunctie of navigeer naar voedign en lees de sticky's

Geruststelling; je word niet zomaar een bodybuilder

(Een kleine tip om een consistente fout te verbeteren 'me' -> 'mijn'. Normaal triggert het mij niet en maak ik ook veel fouten, maar in combinatie met de voor de hand liggende vragen toch een keertje wel :D.)
 
Ga een vast schema hanteren waar je je consequent aan houdt. Met compound oefeningen en daar progressie op maken elke keer. Isolatie oefeningen is allemaal niet zo spannend om dat daarop bij te houden.
 
Pak paar zware compounds. Ga 5 keer 5 schema doen waarin je ook squats gaat doen.
 
Niks voor je schouders (shoulder press / arnold press / lateral raises), niks voor je benen en / of core (squad / deadlift) is wat me direct opvalt. Daarnaast vermorzel je op dag 2 je biceps met 3 oefeningen, maar komen wederom de schouders en benen er bekaaid van af.
 
Vragen ter verduidelijking:
Die BP en BOR, is dat inclusief het gewicht van de stang?

De Dumbbell row is dat het gewicht van 1 of 2 dumbbells?
Excl. het gewicht van de stang.
En van de Dumbell Row is dat 1 dumbell.
zou toch een hele riedel van die isolatie oefeningen vervangen door iets waar je de grote spiergroepen mee aanpakt, beetje zwaar schouderwerk erbij, en toch ook maar een beetje gaan squatten en/of deadliften
kan met losse gewichten ( barbell of dumbels ) of machine's die je beschikbaar hebt dat maakt niet zoveel uit.
en gaande weg proberen je trainingen een beetje zwaarder te maken, bv door meer gewicht, meer reps, minder rust.
Dank voor je tip, ik ga wat meer aan me schouders werken maar die train ik natuurlijk ook al met de Lat pulldown maar zal zeker wat met je tips doen.
Ga een vast schema hanteren waar je je consequent aan houdt. Met compound oefeningen en daar progressie op maken elke keer. Isolatie oefeningen is allemaal niet zo spannend om dat daarop bij te houden.
Dat probeer ik ook zeker te doen maar is soms best wel lastig gezien niet altijd de ruimte vrij is mijn oefeningen te doen helaas.
Niks voor je schouders (shoulder press / arnold press / lateral raises), niks voor je benen en / of core (squad / deadlift) is wat me direct opvalt. Daarnaast vermorzel je op dag 2 je biceps met 3 oefeningen, maar komen wederom de schouders en benen er bekaaid van af.
Zoals ik eerder aan gaf pak ik ook zeker de benen mee, maar omdat die al aardig wat oefening gehad hebben de afgelopen jaren kan die focus daar iets vanaf. Ik heb best wel getrainde benen schouder oefeningen ga ik zeker meer op focussen gezien ik die opmerking ook kreeg van Droopy 2.0
 
Back
Naar boven