AndroidHealthClinic

Toch te snel aankomen met cleanbulk, wat doe ik verkeerd?

Bezoekers in dit topic

MaartenVLD

Cool Novice
Lid geworden
9 aug 2011
Berichten
96
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Hey aan allen !

Ik heb een vraag over mijn cleanbulk voedingsschema dat jullie in de bijlage kunnen vinden.

5 weken terug ben ik terug begonnen met een cleanbulk, toen woog ik 75 kilo, met een buikomtrek van 84 cm. Ondertussen weeg ik er al 78.5, met een buikomtrek van 85,5 cm, wat ik toch net iets te veel vind voor maar 5 weken gecleanbulked te hebben :S Ik heb 1x/week een cheatday.

Ik ben wel met alle oefeningen goed vooruit gegaan in gewicht, waar ik dan tevreden over ben (thank god).

Kunnen jullie me misschien vertellen wat ik misdoe? Ik ben van nature uit wel een snelle vet gainer...

Voedingsschema stats: (30-50-20)
Kcals: 2713
Eiwitten: 207
Koolhydraten: 350
Vetten: 60
Ik train 4x/week. (Borst-Tri / Benen / Rug-Bi / Schouders + abs)

Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • Voedingsschema CLEANBULK Maarten.xls
    383,5 KB · Weergaven: 164
hoe is de progressie van de laatste weken vergeleken met de eerste week?

vaak bij het begin van een (clean)bulk krijgt je lichaam een tik omdat het in ene meer eten krijgt dan normaal. Hierdoor houd je in t begin wat meer vocht vast. bijvoorbeeld dat je je eerste week van je bulk al meer dan een kg aankomt.
 
hoe is de progressie van de laatste weken vergeleken met de eerste week?

vaak bij het begin van een (clean)bulk krijgt je lichaam een tik omdat het in ene meer eten krijgt dan normaal. Hierdoor houd je in t begin wat meer vocht vast. bijvoorbeeld dat je je eerste week van je bulk al meer dan een kg aankomt.

Ik heb wel nooit zoveel gegeten als nu, dat is een feit. (lees: al 1.5 jaar rond de ~ 1800-2100 kcals/dag). Ik weet gewoon niet of het hieraan ligt, of dat het ligt aan dat ik nu gewoon teveel/verkeerd eet?
 
Niemand meer een opmerking hierover??
 
Probeer wat cardio te doen? Is nog gezond ook. Een of twee keer per week drie kwartier hardlopen buiten. Offff een half uurtje fietsen in de sportschool na de krachttraining.
 
Klopt je caloriebehoefte wel? M.a.w. sta je daadwerkelijk op 15% BF?

Als je in werkelijkheid bvb. 18% BF hebt, klopt je kcal-behoefte natuurlijk ook niet en ben je niet met een clean-bulk bezig.

En hou je je cheatdag wel nog binnen de perken?
 
Minder koolhydraten eten? Ik werd zelf ook snel opgeblazen als ik veel koolhydraten at.
 
In die vijf weken heb je ongeveer een kilo spieren opgebouwd. Als je geluk hebt. Daarnaast dus bijna vijf kilo vet. Waarom eet je zoveel? Met je cheatday mee ongeveer 3000 cal voor iemand van 80 kilo die geen cardio doet lijkt mij veel te veel
 
Het is heel goed mogelijk dat je al die tijd voor het trainen veel te weinig gegeten hebt waardoor je in "starvation mode" zit. Als je in 1 keer meer gaat eten zal je lichaam een hele hoop opslaan als vet. Hetzelfde wat min of meer gebeurt bij een crash-dieet. Zeker als er ineens genoeg voeding is, slaat het lichaam zelfs meer op dan voorheen om straks meer over te hebben als je weer in "hongersnood" zit. Je lichaam is gemaakt om te overleven.

Maargoed, dit blijft gissen. Voor nu zou ik je kcals iets terug schroeven en dan wekelijk een vetmeting blijven doen. Aan de hand daarvan aanpassingen maken.
 
Het is heel goed mogelijk dat je al die tijd voor het trainen veel te weinig gegeten hebt waardoor je in "starvation mode" zit. Als je in 1 keer meer gaat eten zal je lichaam een hele hoop opslaan als vet. Hetzelfde wat min of meer gebeurt bij een crash-dieet. Zeker als er ineens genoeg voeding is, slaat het lichaam zelfs meer op dan voorheen om straks meer over te hebben als je weer in "hongersnood" zit. Je lichaam is gemaakt om te overleven.

Maargoed, dit blijft gissen. Voor nu zou ik je kcals iets terug schroeven en dan wekelijk een vetmeting blijven doen. Aan de hand daarvan aanpassingen maken.

Dit
 
Lol 1x in de week een cheat day en dan afvragen waarom je zoveel bent aangekomen...

Als je meer dan 2 kg in een maand aankomt doe je het fout.
 
2kg in een maand (4 weken) is naar mijn mening het maximum van acceptabel.
Ik zou voor 0,25 tot 0,5 kilogram per week richten in een bulk
 
Je moet je niet telkens blind staren op je gewicht. Je gewicht kan zo 2 kg schelen op de zelfde dag. Kijk in de spiegel en zie daar of je progressie heb gemaakt. Als je bulkt zal je altijd wel iets aankomen in vet. dus daar moet je niet zo moeilijk over gaan doen.... Als je toch in zit over het vetter worden, ga dan wat meer cardio doen.
 
Back
Naar boven