AndroidHealthClinic

toch trainen, ondanks vermoeidheid?

Bezoekers in dit topic

Scighera

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2003
Berichten
1.057
Karma
0
Gaan jullie nog trainen als je het gevoel hebt dat als je op bed gaat liggen je binnen 5 munten in diepe slaap ligt?


ik heb vandaag en dinsdag en woensdag 05.30-13.00u als postbode gewerkt en daarnaast nog elke dag getraint.

Ik heb ergens zin om te gaan wielrennen, maar ik heb het gevoel dat ik half slaap dus ik heb sterk te neiging om even naar het centrum te rijden en een DVD-tje te halen en het verder voor gezien te laten.

Wat doen jullie op zo'n moment?

-toch gaan trainen (er van uitgaande dat je de voorafgaande dagen nog volgens schema hebt getraind)
-er van af zien, en iets anders gaan doen
 
gaan met die banaan. een goede maaltijd eten wil ook wel helpen. als ik zon gevoel heb ga ik toch. waarom?
omdat ik van mezelf weet dat als ik eenmaal een voet in de ijzerruimte zet, mijn adrenaline al begint te koken.
ik heb dit vaak gehad, vooral toen ik nog 5 x per week trainde.
ikken dus hetgevoel, maar geloof me als je er eenmaal bent dan moet je ook presteren. dat ben je namelijk jezelf verschuldigd.
geen half werk op de sportschool!

maar hoeveel dagen train jij dan?
wat je hierboven kon lezen was toen ik 5 a 6 x trainde dit veel te vaak was. dit zorgt ook voor zon gedachtegang. jouw situatie kan gevolg van overtraining zijn. In dat geval, moet je mijn eerste zin skippen.
 
Laatst bewerkt:
Idd dandyman, als ik geen zin heb en ik ga toch naar de sportschool dan lukt het wel... dan heb je gewoon veel meer discipline om te presteren zoals je zegt. Ik had gisteren koppijn en ben toch gegaan en was tevreden. Soms als ik geen zin heb ga ik een half uur later dat werkt ook wel op een of andere manier.

Welk medicijn tegen hoofdpijn is geschikt voor vóór de training?
 
Originally posted by CrocoDillon
Idd dandyman, als ik geen zin heb en ik ga toch naar de sportschool dan lukt het wel... dan heb je gewoon veel meer discipline om te presteren zoals je zegt. Ik had gisteren koppijn en ben toch gegaan en was tevreden. Soms als ik geen zin heb ga ik een half uur later dat werkt ook wel op een of andere manier.

Welk medicijn tegen hoofdpijn is geschikt voor vóór de training?

skull crusher
 
Originally posted by dandyman
gaan met die banaan. een goede maaltijd eten wil ook wel helpen. als ik zon gevoel heb ga ik toch. waarom?
omdat ik van mezelf weet dat als ik eenmaal een voet in de ijzerruimte zet, mijn adrenaline al begint te koken.
ik heb dit vaak gehad, vooral toen ik nog 5 x per week trainde.
ikken dus hetgevoel, maar geloof me als je er eenmaal bent dan moet je ook presteren. dat ben je namelijk jezelf verschuldigd.
geen half werk op de sportschool!

maar hoeveel dagen train jij dan?
wat je hierboven kon lezen was toen ik 5 a 6 x trainde dit veel te vaak was. dit zorgt ook voor zon gedachtegang. jouw situatie kan gevolg van overtraining zijn. In dat geval, moet je mijn eerste zin skippen.

ik train 7/7

alleen nu doe ik daarnaast nog werk als postbezorger (een voordeel; je BF daalt een stuk sneller :D )
 
Ik zou naar je lichaam en jezelf luisteren. Je weet vast wel hoe je je normaal voelt toch? Een paar daagjes extra rust kan ook geen kwaad.
Periodiseer je je trainingen ook een beetje qua intensiteit en omvang?
In de posts die ik van je gelezen heb lijk je aardig verslaafd aan trainen.
:D
 
als je 7/7 traind, zou die vermoeidheid best wel eens op overtraining gaan lijken..
 
stel de training even uit neem een goede maaltijd om je energie niveau op te boosten en rust wat uit en dan er tegen aan.trainen als je lichaam vermoeid is zal je niet veel goed doen.
 
Als het vermoeide gevoel tussen je oren zit dan zou ik gewoon gaan trainen en even aankijken hoe het gaat.

Als je echt lichaamlijk vermoeid ben zou ik een extra rustdag invoeren

Als je 7/7 traint denk ik niet dat de vermoeidheid op overtrainen lijkt, maar gewoon overtrainen is
 
Nog een tip: Neem je rustpols op, zodra je je weer fit voelt. Als je je normale Hf in rust weet dan kan je die gebruiken als "meetpunt". Gewoon elke ochtend als je net wakker bent je pols nemen. Als je Hf hoger is dan normaal dan kan dat duiden op overtraining.
 
Originally posted by maniac
Nog een tip: Neem je rustpols op, zodra je je weer fit voelt. Als je je normale Hf in rust weet dan kan je die gebruiken als "meetpunt". Gewoon elke ochtend als je net wakker bent je pols nemen. Als je Hf hoger is dan normaal dan kan dat duiden op overtraining.

hmm, bedankt voor de tip, ik zal eens kijken (moet onder de 50 liggen)
 
Scighera zei:
Gaan jullie nog trainen als je het gevoel hebt dat als je op bed gaat liggen je binnen 5 munten in diepe slaap ligt?


ik heb vandaag en dinsdag en woensdag 05.30-13.00u als postbode gewerkt en daarnaast nog elke dag getraint.

Ik heb ergens zin om te gaan wielrennen, maar ik heb het gevoel dat ik half slaap dus ik heb sterk te neiging om even naar het centrum te rijden en een DVD-tje te halen en het verder voor gezien te laten.

Wat doen jullie op zo'n moment?

-toch gaan trainen (er van uitgaande dat je de voorafgaande dagen nog volgens schema hebt getraind)
-er van af zien, en iets anders gaan doen

Je hoeft natuurlijk niet te gaan trainen maar een uurtje losfietsen/herstel training. Kan wonderen doen zowel lichamelijk als mentaal. Echt trainen zou ik pas weer doen als jeje helemaal 100% fit voelt
 
maniac zei:
Nog een tip: Neem je rustpols op, zodra je je weer fit voelt. Als je je normale Hf in rust weet dan kan je die gebruiken als "meetpunt". Gewoon elke ochtend als je net wakker bent je pols nemen. Als je Hf hoger is dan normaal dan kan dat duiden op overtraining.

is Hf hetzelfde als hartslag snelheid ofzo ?
en zou je wat meer kunnen vertellen waarom je dat zo kan meten plz ?

;)
 
Jay Impel zei:
is Hf hetzelfde als hartslag snelheid ofzo ?
en zou je wat meer kunnen vertellen waarom je dat zo kan meten plz ?

;)

Je hf staat voor hartfrequentie, Het aantal hart slagen per minuut.

Door je rustpols iedere ochtend te meten kan je (na verloop van tijd) aanvoelen of je wel of niet hersteld bent.

Als je Hf in rust hoger is dan normaal kan dat duiden op onvoldoende herstel of een aankomende ziekte.
Bij langdurige overtraining daalt je hf in rust juist weer, maar vaak is een hogere rustpols HET teken om een dagje rustig aan te doen.

Je kan je rustpols het beste meten door 5 minuten na het wakker worden gewoon een minuut te tellen aan je pols bv. (terwijl je in bed blijft liggen)
 
cool, ga ik morgen proberen
 
Als je echt moe bent moet je niet gaan trainen omdat je bij vermoeidheid eerder kans hebt op blessure's (o.a. door dat je minder goed op let wat je doet en daarnaast heeft vermoeidheid een reden)

Tip.. eet 15min voordat je wil gaan trainen een banaan.. wedden dat je gaat als een banaan..uhmz raket ;)
 
Back
Naar boven