AndroidHealthClinic

Toevoeging sticky: Hoe bereken ik mijn energie behoefte

Bezoekers in dit topic

4everPrutser

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
270
Waardering
26
Lengte
1m88
Massa
87kg
Momenteel zie ik heel veel topics langskomen waar mensen gewoon veel te weinig calorieën denken te moeten eten. In de sticky hoe berekenen ik mijn energiebehoefte (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/) wordt geen rekening gehouden met activiteit.

Er staat dan wel een waarschuwing in: ''Dit cijfer is de energie die je verbruikt als je heel de dag niets anders zou doen dan zitten. Het is dus zonder eten (+vertering), werken of andere vormen van beweging!''

Echter is het niet handiger om gewoon het activiteitstabelletje toe te voegen zodat mensen ook makkelijk zelf de berekening van hun onderhoud kunnen maken? Ik realiseer dat de activiteitstabel slechts schattingen zijn en heus niet 100% perfect maar als mensen hun activiteitsfactor helemaal vergeten zitten ze compleet mis.

Dus:

onderhoud = basaal metabolisme * activiteitsfactor

Activity Factor Category Definition
1.2 Sedentary Little or no exercise and desk job
1.375 Lightly Active Light exercise or sports 1-3 days a week
1.55 Moderately Active Moderate exercise or sports 3-5 days a week
1.725 Very Active Hard exercise or sports 6-7 days a week4
1.9 Extremely Active Hard daily exercise or sports and physical job

En dan daarvandaan kunnen mensen of omhoog om te bulken of omlaag om te cutten.
 
Gebruikte altijd alleen bmr en daar 500kcal onder + elke dag sporten. Begrijp dus dat ik hier teveel spiermassa mee verlies en zal het vanmiddag wel even aanpassen.

Bedankt in ieder geval !
 
Gebruikte altijd alleen bmr en daar 500kcal onder + elke dag sporten. Begrijp dus dat ik hier teveel spiermassa mee verlies en zal het vanmiddag wel even aanpassen.

Bedankt in ieder geval !

het is wel bij iedereen verschillend natuurlijk.
De één zn metabolisme is de andere niet, als je gained met je huidige schema kan je daar rustig mee door gaan.
Als ik bulk op 3000 kc neigt het al naar dirty bulk (vet aanzetten), terwijl anderen wel 5000+ moeten eten voor ze spiermassa gainen
 
Back
Naar boven