XXL Nutrition

Tokkelboer komt weer om de deur kijken.

Bezoekers in dit topic

Tokkelboer

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
54
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
23%
Goedemiddag,
Mijn oude account 2 weekjes terug weer eens gebruikt.
Van begin jaren 2000 tot 2014 wel serieus bezig geweest met BB maar vanaf 2014 verder gegaan met hardlopen.
Hoogte punten was daarin het jaar 2018 waar ik diverse ultra's liep van 50 mile op trails.

Screenshot_20250608_123717_Strava.jpg

Screenshot_20250608_123754_Strava.jpg

2020 kwam ik ten val in een afdaling en kwam een oude blessure van een crossmotor ongeluk weer naar boven (rechterknie)
Meerdere keren weer geprobeerd om te beginnen maar waarschijnlijk te ongeduldig.
Dus de handdoek in de ring gegooid.
Nu ben ik chauffeur en als hardloper blijf je de hele dag door vreten dus je snapt wel wat er gebeurde ik groeide 1 kilo in de maand.
2023 moest ik weer voor de keuring bleek ik een zeer hoge bloeddruk te hebben.
Gelukkig hoefde ik mijn rijbewijs pas begin 2024 te verlengen maar mijn bloeddruk was september 2023 195-135
een jaar later november 2024 was mijn bloeddruk weer redelijk stabiel op 126-78 maar wel met medicatie.
Helaas heeft mijn hoge bloeddruk er wel voor gezorgd dat ik nierschade heb opgelopen.
Zo had ik in 2023 639 albumine in mijn urine (referentie 0 - 20) en albumine/Kreatinine ratio 77 (referentie 0 - 2,5)
Na heel veel proberen en bloedtesten afnemen kwamen we er achter dat wanneer ik vegan eet (Maand lang 100% gedaan) ik het terug kan brengen na 134 en 27,1.
Nu hou ik dat niet vol en heb ik deze maand elke week 4 vlees maaltijden er tussen gezet. Dinsdag mag ik weer bloedprikken.
Eind vorig jaar weer groen licht gekregen om te gaan sporten, dus wandelen dribbelen is weer hardlopen geworden nu inmiddels weer 3x inde week 5 km.
Daarnaast ben ik ook weer 2 a 3x in de week in de sportschool te vinden.
Als chauffeur is dit wel lastig moet wel in de buurt (2 a 3km) van een sportschool kunnen overnachten in mijn truck.
Wat is mijn doel? 10 tot 15 kilo moet er nog vanaf. dan zal mijn bloeddruk nog verder zakken en kunnen we kijken of ik kan halveren met de medicijnen.
Zodoende kwam ik hier

Groet Tokkelboer

Doe je nog hardlopen? Train je terug met gewichten?
Eind vorig jaar weer groen licht gekregen om te gaan sporten, dus wandelen dribbelen is weer hardlopen geworden nu inmiddels weer 3x inde week 5 km.
Daarnaast ben ik ook weer 2 a 3x in de week in de sportschool te vinden.
Wel opletten @Sanca Saxon 😉

Welkom terug!
Lange weg doorgegaan met tegenslagen.
Maar top dat je het weer hebt opgepakt!
Succes!!

Mijn brein....ik las tokkelhoer en denk: dat scheldwoord ken ik nog niet :duh:

Maar welcome back, hopelijk is de weg terug alleen maar omhoog vanaf nu

• Topic Starter Topic Starter
O zo. ja wat @marina1975 zegt ben dus weer begonnen met beide.
Maar beide nog rustig aan. 10km bijvoorbeeld in een uur en de gewichten wat bij een opa hoort :)
Eerst zorgen dat mijn gewicht wat minder wordt.
Gewoon rustig aan opbouwen. Dat gaat je echt wel lukken.
Tijd, geduld en doorzettingsvermogen.
Gun jezelf de tijd vooral. Je bent weer begonnen dus je moet t wel leuk houden voor jezelf. 🙂

Geef mij maar wat gewicht 🤪

• Topic Starter Topic Starter
mm zo stat even gewijzigd haha al is gewicht zelfde als 2014. het vet is alleen wat hoger haha
En vet wil je denk ik ook niet.
Gewoon rustig aan opbouwen. Dat gaat je echt wel lukken.
Tijd, geduld en doorzettingsvermogen.
Gun jezelf de tijd vooral. Je bent weer begonnen dus je moet t wel leuk houden voor jezelf. 🙂

Geef mij maar wat gewicht 🤪

Wel opletten @Sanca Saxon 😉

Welkom terug!
Lange weg doorgegaan met tegenslagen.
Maar top dat je het weer hebt opgepakt!
Succes!!

O zo. ja wat @marina1975 zegt ben dus weer begonnen met beide.
Maar beide nog rustig aan. 10km bijvoorbeeld in een uur en de gewichten wat bij een opa hoort :)
Eerst zorgen dat mijn gewicht wat minder wordt.
Ik dacht dat die foto's einde bericht was, het open klappen is niet altijd duidelijk in de donkere modus.

Ik dacht dat die foto's einde bericht was, het open klappen is niet altijd duidelijk in de donkere modus
Donker modus leest wel prettig maar dat uitklappen is even wennen. 😊
Vooral op telefoon is t wennen.
De lichte balk onderin is op zich wel duidelijk zichtbaar.

Terug
Naar boven