Fitness Seller

Nieuws Tokkievolk mag niet meer snacken van voedingscentrum

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
AMSTERDAM - Het Voedingscentrum wil een verbod op nieuwe snackbars in arme wijken of in de buurt van scholen. Dat meldt dagblad Spits.



De Nederlandse regering zou volgens het Voedingscentrum in de strijd tegen overgewicht het voorbeeld moeten volgen van Los Angeles. Daar mogen in South LA ondernemers het komende jaar geen nieuwe eettenten openen waar ongezond eten wordt verkocht.



[Afbeelding niet meer beschikbaar]
In Los Angeles is veel kritiek op de 'voedselapartheid', omdat de maatregel alleen geldt voor het arme stadsdeel. De gedachte erachter is dat arme mensen vaak dikker zijn omdat ze minder geld kunnen uitgeven aan gezond eten.

http://www.nu.nl/news/1696205/10/Voedingscentrum_wil_snackbar_weren_uit_arme_wijk.html

Wel weer betuttelend maar misschien wel beter. Genoeg gezinnen die leven op snacktroep terwijl ze voor minder geld een gezonde maaltijd op tafel kunnen zetten of meegeven aan de schoolgaande kinderen.
 
Als die mensen echt zo arm zijn kunnen ze toch geen patat kopen? Ze hebben dan ook vast wel een auto.
 
Ik vond het een poos terug wel schokkend om te zien dat kinderen in Engeland niet eens wisten wat sla en prei was omdat ze dat soort dingen nog nooit gegeten hadden. Ook vlees dat niet gepaneerd was was onbekend voor ze. (Jamie Oliver's school dinner programma)

Het zou triest zijn als we hier dezelfde kant op zouden gaan.
 
Mja, zelf woon ik dan in het 'arme' deel van de stad en de meeste 'arme' mensen zijn idd best wel vlezig. Er zitten hierin de buurt ook 3 snackbars en 2 turkse pizza bedrijfjes.
 
Mja, zelf woon ik dan in het 'arme' deel van de stad en de meeste 'arme' mensen zijn idd best wel vlezig. Er zitten hierin de buurt ook 3 snackbars en 2 turkse pizza bedrijfjes.
Word je van turkse pizza's dikker dan van italiaanse pizza's?? :p
 
Mwa vind dit niet te betuttelend sommige mensen kunnen gewoon niet voor zichzelf zorgen dus dan is zo een maatregel wel goed.
 
Wie aan de tokkie snackbar komt raakt het hart van de tokkie wijk. Nee ik mag niet lachen, ik heb zo mijn principes. We hebben wel genoeg verboden alhoewel deze wel aanlokkelijk is. Tokkie pesten omdat het kan :)
 
De gasten achter het voedingscentrum zijn ecto's.
 
Alsof ze thuis geen snacks kunnen eten. Gaat gewoon averechts werken.
 
Ik vond het een poos terug wel schokkend om te zien dat kinderen in Engeland niet eens wisten wat sla en prei was omdat ze dat soort dingen nog nooit gegeten hadden. Ook vlees dat niet gepaneerd was was onbekend voor ze. (Jamie Oliver's school dinner programma)

Het zou triest zijn als we hier dezelfde kant op zouden gaan.
ja die gasten lusten nog niet eens kip WTF?? zou ik een van de lekkerste maaltijden vinden
 
Oja.. en iedereen die arm is, is meteen een tokkie :rolleyes:
 
Als we dan toch gaan discrimineren: waarom geen subsidie op gezond voer en hogere belastingen op vetpotvreten in de 'tokkie'wijken? (waar ik dus zelf ook min of meer in woon: snackbar letterlijk op de hoek, en een goede ook nog :D)
 
heeft toch geen zin, tokkies zoeken wel weer wat anders. Zo zul je ze iig niet stimuleren om gezond te gaan eten.
 
zolang wij maar onze junkdag kan houden:D

on topic vind het niet het probleem bij de wortel aanpakken denk dat het geen effect heeft.of je moet alle snacks weghalen , of fatsoenlijke voorlichting geven
 
LOL.....wat een BS.

Alsof dat gaat werken.....
 
Denk ook niet dat het gaat werken. Ten eerste de mensen die niet veel geld hebben zullen niet vaak naar de snackbar gaan maar zelf wel een paar frituurpannen hebben staan.
 
en terecht !
 
ik zal het niet erg vinden boontje komt om zijn loontje de meeste van dit forum zijn gezond en/of gespierd (ik gelukkig allebij) :p
 
gaat net zo als dat rookverbod, word het op de ene plek onmogelijk gemaakt, zoeken ze het wel ergens anders.
 
Naast de longkankerkerk nu binnenkort ook 'de kerk van het vette hart?'
 
Back
Naar boven