MuscleMeat

Tomaten/ Groentensap van Appelsientje.

Bezoekers in dit topic

lawrie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2004
Berichten
233
Waardering
0
Hallo Mede BB,

Ik heb een vraag over macronutrienten en spoorelementen.

Weet iemand of het drinken van de tomaten/groentensap kan bijdragen aan het aanvullen van de macronutrienten en spoorelementen? Zodat je deze niet te kort kan krijgen als je ga cutten.

Of gaan deze stoffen voor het merendeel verloren in het bereidingsproces?

1 glas van 100ml van deze sap bevat maar 19 kcal.

Alvast bedankt voor de input! ;)
 
Dan zal je even op de verpakking moeten lezen in hoeverre de ingredienten door de productiemolen heen zijn gegaan, en of er toegevoegde suikers in zitten. Hoe verder een product van zijn natuurlijke staat af is, des te minder waarde voegt het toe aan macro's.
 
Volgens mij staan die sapjes stijf van het zout ???
 
Dani zei:
Volgens mij staan die sapjes stijf van het zout ???
Ik kan het je niet vertellen, ik heb die pakken nooit in m'n handen gehad, groente uit een fles (pak) kan imo nooit veel goeds zijn.
 
Dat heb ik zoals het een brave BB beaamd al gedaan maar juist over dit stukje is de informatie summier. :D

Ik neem ook elke dag een extra krachtige multi vit/min. in. Heeft het zin om rekening te houden met de mac. en spoorel. of ben ik nu aan het "mierennken"?
 
Als je het maar nooit ziet als een vervanging van een bord groente. Als je dat (erbij) eet heb je sowieso geen tekort aan micronutrienten (je zei macro, maar ik denk dat je micro bedoeld) en spoorelementen.
 
Natrium 0.25 g. per 100 ml.

Maar in de cut drink ik toch 4 tot 5 liter water per dag dus wat extra "zout"is niet al te erg.
 
Oke iedereen bedankt voor de input!

Hier kan ik weer verder mee.

Gegroet John.
 
Je bedoelt vast en zeker de MICROnutriënten, zoals mineralen, vitamine's etc. De MACROutriënten zijn eiwitten, koolhydraten en vetten.
 
Tomatensap is zeker goed spul, vol met antioxidanten! Lycopeen,luteine en vitamine C om er een paar te noemen! Eet wel genoeg vezels uit bijv brinta of havermout, anders schijt je stenen van dat spul.
 
Back
Naar boven