XXL Nutrition

Tomaten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Berry1989

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
527
Waardering
2
Hallo,


Als avond maal eet ik altijd zilvervlies rijst met kipfilet, maar groete nam ik altijd wokgroente maar dat is nogal duur.


400 gram 2,60 euro cent dus ik kon daar 2x van eten dus per keer 200 gram is 1 euro 30 ik vond dat nogal duur maar nu heb ik tomaten uitgevonden en kan ik voor zelfde gewicht voor 18 cent eten dat is stukken beter.

Maar vroeg me af als tomaten wel genoeg vit en vezels inzaten inplaats van wokgroente of andere groente.
 
Uit welk jaar kom jij, de tomaat uitgevonden :rolleyes:
 
Tomaat is een fruit, lijkt me niet ideaal om je groenten te vervangen met tomaten..
 
Zoek op wat er in een zakje wokgroenten zit, koop het in grote hoeveelheden in, mix het en vries het in

zal vast wel goedkoper zijn.
En in groene groentes zitten een hoop voedingsstoffen die niet in tomaten zitten
 
Tomaat is een fruit, lijkt me niet ideaal om je groenten te vervangen met tomaten..




Tomaat is een fruit:$?

---------- Post toegevoegd Mon 22 Aug 2011 om 18:05 ----------

Zoek op wat er in een zakje wokgroenten zit, koop het in grote hoeveelheden in, mix het en vries het in

zal vast wel goedkoper zijn.
En in groene groentes zitten een hoop voedingsstoffen die niet in tomaten zitten

Huh? ik dacht dat tomaten groente waren. En als je het infriest word het zo drapzooi
 
Tomaat is een fruit:$?

---------- Post toegevoegd Mon 22 Aug 2011 om 18:05 ----------



Huh? ik dacht dat tomaten groente waren. En als je het infriest word het zo drapzooi

Ja dat komt omdat het vruchten zijn, die horen bij fruit. Alleen in de horeca noemen ze het groente, maar die gasten hebben er geen verstand van.
 
Het is een vrucht, geen groente. En zoals originele naam zegt zitten in je wokgroenten veel voedingstoffen die niet in tomaten zitten.
Het beste kun je zo gevarieerd mogelijk eten, wokgroenten zijn daarom dus goed..
 
Het wordt wel degelijk als groente beschouwd. Zoek maar op. Maar het verschil tussen fruit en groente kan sowieso al heel erg klein en onduidelijk zijn.

owja en @ TS: je snapt zelf wel dat je niet altijd alleen maar tomaten als groente er bij kan eten. Variatie is belangrijk voor de gezondheid.
 
Laatst bewerkt:
Het wordt wel degelijk als groente beschouwd. Zoek maar op. Maar het verschil tussen fruit en groente kan sowieso al heel erg klein en onduidelijk zijn.

culinair gezien een groente ja, maar qua voedingswaarden misschien meer een fruit..
 
Ja klopt. Maar welke groenten om te wokken zijn goed dan?

En hoe duur denk je dat ik per 200gram kwijt ben?
 
ui, courgette, paprika, prei.. niet zo heel duur
 
tomaten zijn gewoon goed.
niet elke keer, gewoon afwisselen, 3/4 keer per week lijkt me gewoon goed
goodkoop en goede smaak :)
 
tomaten zijn gewoon goed.
niet elke keer, gewoon afwisselen, 3/4 keer per week lijkt me gewoon goed
goodkoop en goede smaak :)

Ik zou niet groenten gaan vervangen met tomaten.. voor extra als tussendoortje is een tomaat wel altijd goed.
 
Varieer met alles, ook groente en fruit. Tomaat is echter wel een groente/vrucht die je elke dag zou kunnen eten.
 
Variatie !!!! (en seizoensgroente)

(en wokgroente van de Lidl is maar 1,50 per 400 gram)
 
Back
Naar boven