MuscleMeat

Tom's Powerlog - All kinds of gains

Bezoekers in dit topic

Lefty305

Novice
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
17
Waardering
7
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Beste Beesten,

Ik ben al 10 jaren aan het krachttrainen, kickboxen en hardlopen maar sinds kort pas wat serieus gaan powerliften dus daarin nog een beginner.
SBD starterspakket besteld en knallen maarrr. Om mijzelf scherp te houden ingeschreven voor een PL beginnerswedstrijd eind juni en om mijn progressie goed bij te houden deze log.
Heb btw de luxe om in mijn eigen PT gym te kunnen trainen met degelijk materiaal. Met o.a barbarian powercage, glutehamdeveloper genoeg schijven ook bumperplates en panatta machines. legextension row crossover etc. helaas nog geen hacksuat of legpress but who needs em :P

Stats:
27 jaar
1.86m
85 KG
LIFTS zonder enig liftmateriaal:
Squat: 160
Bank : 130
Deadlift: 190

Verwacht er met wat hulp van belt sleeves etc.meer uit te halen icm pl gerichte schema's.

Training vandaag-

Squat
8x 110
5x 130
4x 140
3x 140
2x 142.5
2x 145
1x 150
bij de laatste sets nog wel een rep in de tank

Deadlift
5x 110
3x 130
3x 150
Wilde meer sets en zwaarder maar squats killed me.. Ben echt nog geen volumes gewend op zwaar gewicht.
GHD bank hyperextensions plus10kg
3x8

Morgen upperbody
 
Laatst bewerkt:
Succes man!
 
Een beetje in gaan lezen op het Sheiko programma en begonnen met de app op telefoon wat wel handig werkt. Ik kwam met mijn totaal van 475 uit op workout 29 met vandaag:

Benchpress:
5x65
4x80
4x80
3x90
3x90
3x100
3x100
3x100
3x100
3x100

Even wennen aan het realtief lage percentage van 1rm werk maar met die volumes voelt het alsnog wel goed en vermoeiend aan.

Daarna eigenlijk squatten maar achterwege gelaten vanwege squats van gisteren dus wat db rows en shrugs 70 kg en pullups gedaan en vervolgens verder met de 2e sessie
Benchpress:
5x65
5x80
4x90
4x90
4x90
4x90

3x10 db flyes

the pump is real.
 
Dinsdag 14 feb

Deadlift Tot Knie:

3x95
3x115
3x115
3x135
3x135
3x145
3x145
3x145
3x145

Nog nooit eerder getraind zo. glutes en onderrug on fire

incline bench
4sets 6 reps
90kg

3x5 BW dips

Blockpulls
4x105
4x125
4x145
4x145
3x160
3x160
3x160
3x160

Laatste 2 sets even moeten opladen voor laatste rep. duizelig, slopend

DB lunges 3x10 meter lopen met 2x 32.5 kg dumbells
 
Donderdag 16 feb

Benchpres paused:

5x65
5x80
4x90
3x95
3x95
2x105
2x105
3x100
3x100
4x90
6x80
8x65

Squatssss:

5x85
4x95
4x95
3x110
3x110
3x117.5
3x117.5
3x117.5
3x117.5
3x117.5

goodmornings 70 kg 5 sets 5 reps

Squats voelde super aan. het is echt inhouden met dit sheiko schema om niet door te pakken naar zwaarder. komende week word het allemaal wat verhoogd.

SBD pakket binnen vandaag weer squats op het schema.. met 5 sets met 125 kg. gelijk de kneesleeves testen!!
 
zondag 19 feb:

Ik verkoop Myprotein producten bij mijn gym en voor het eerst de Mypre preworkout ingekocht en even getest. Het blijft niet te banken zo zoet is die zooi maar op een luie zondag merk ik dat ik wel scherper de training inga dus blijf het er inhouden alleen als ik het voel nodig te hebben.

Voor het eerst getraind met knee sleeves. SBD maat L. Geeft goed steun wel wennen aan het ''beklemmende gevoel'' maar dat werd loop vd training al beter. en dan krijg ik ze nog vrij makkelijk aan ook:o

Squat:
5x70
4x90
3x110
3x110
2x125
2x125
2x125
2x125
2x125 allemaal vrij gemakkelijk omhoog

Benchpress paused:
5x60
4x80
3x90
3x90
3x105
3x105
3x105
3x105
3x105 Alle reps knalde omhoog

DB FLyes 20kg dumbbells
4x10 reps

Frontsquat op het schema maar dat vind ik echt een onmogelijke beweging als er gewicht op moet.. dus weer verder met wat sets backsquats.

Is dit echt een noodzakelijke oefening? gebruiken jullie het nou veel voor puur powerlifting?

3x5 120kg backsquats

4x10 hipthrusts 70kg

Voelde allemaal prima aan vandaag niet gesloopt en dus afgemaakt met
wat triceps extensions, pullups en hammercurls
 
Laatst bewerkt:
Frontsquat op het schema maar dat vind ik echt een onmogelijke beweging als er gewicht op moet.. dus weer verder met wat sets backsquats.

Is dit echt een noodzakelijke oefening? gebruiken jullie het nou veel voor puur powerlifting?

Noodzakelijk niet, wel een hele goede oefening. Het is gewoon een goede squat variant met genoeg carry over naar gewone squats. Ze bieden dus voldoende variatie t.o.v. de competitie squat en zijn tegelijkertijd powerlifting specifiek genoeg.

Ik vind ze wel lekker, maar kan dan ook vrij goed in de oly grip positie komen. En tja, ze horen nou eenmaal een beetje oncomfortabel te voelen met die stang op je keel.

Succes trouwens! :)
 
Noodzakelijk niet, wel een hele goede oefening. Het is gewoon een goede squat variant met genoeg carry over naar gewone squats. Ze bieden dus voldoende variatie t.o.v. de competitie squat en zijn tegelijkertijd powerlifting specifiek genoeg.

Ik vind ze wel lekker, maar kan dan ook vrij goed in de oly grip positie komen. En tja, ze horen nou eenmaal een beetje oncomfortabel te voelen met die stang op je keel.

Succes trouwens! :)
Bedankt! Grip positie idd hopeloos en wat meer massa op de schouderkoppen zal ook wel helpen. Ga er wat meer op trainen :)
 
Bedankt! Grip positie idd hopeloos en wat meer massa op de schouderkoppen zal ook wel helpen. Ga er wat meer op trainen :)
Met de massa zal het wel goed zitten aan je bench te zien. Misschien wat inspiratie om de techniek/mobiliteit te verbeteren:


 
Thanks Starxx ! De upperback goed aantrekken scheelt een hoop :)

Training vandaag:

Mijn laatste gore sachetje Myprotein pulse gel pwo naar binnen gewerkt

Warmup
Deadlift tot Knie: Belt en kneesleeves om ze testen ook bij DL

3x95
3x115
3x135
3x135
2x145
2x145
2x145
2x145 allemaal hartstikke prima

Benchpress paused:
6x65
6x80
6x80
6x85
6x85
6x85
6x85 gemakkelijk qua kracht wel dikke verzuurde pecjes

Blockpulls vanaf reebok steps laagste stand:

4x105
4x125
4x130 ,,
4x130 per ongeluk moest 145kg zijn. niet goed opgelet.. en zwarte bumperplates..
4x155
4x155
4x155
4x155 Best heftig na al het volume

Toen kwam mijn eerste klant binnen dus geen zware lunges meer kunnen doen. Vond ik op zich niet zo'n probleem:p
 
Donderdag 23 februari:
Had nog een 50 minuten voor mijn eerste klant dus alleen de squats gedaan :

Squat:
3x115
3x115
2x130
2x130
3x130
3x130 als je weet dat je weinig tijd hebt en moet werken fuckt dat met je input. vermoeid en niet gefocust afgewerkt.

eind van de avond met laatste klant/training meegetraind en de rest afgemaakt:

Benchpress:
8x100
8x100
5x110 heerlijk laatste rep beetje grinden

Hammergrip Latpully machine
3x8 70kg

TrapBar(26kg) Deadlifts:
8x106
8x136kg
5x176kg---snelheid was top

Heerlijk in de beastmode gekomen. Wel mn eelt aan het opentrekken met die scherpe bar en 176kg erop. Savonds na 20.30 trainen blijft toch het best werken voor mij. Wss ook psychisch omdat ik weet dat mijn dag er bijna op zit.
 
Pfoe! netjes hoor, die trap-bar DL op het einde. Wat is voor jou de reden om deze te pakken ipv een reguliere DL?


Trainen in de avond is altijd fijn :thumb:
 
Gaat lekker man. Heb je een eigen garage gym of gewoon een echte gym?
 
Pfoe! netjes hoor, die trap-bar DL op het einde. Wat is voor jou de reden om deze te pakken ipv een reguliere DL?


Trainen in de avond is altijd fijn :thumb:

Hij hing al lekker vol idd! krijg altijd de vraag of ik een stuk carosserie naar binnen heb gezeuld. :p
Ik gebruik hem vooral omdat het een gewoon lekkere variatie is en het pakt toch makkelijker op gezien de grips echt langs je lichaam zitten bij het optrekken en niet de langere lastarm van de barbell hebt. Toch wat meer verschuiving naar de benen en bovenrug traps ipv meer onderrug.

Gaat lekker man. Heb je een eigen garage gym of gewoon een echte gym?

thanks! Loods van 150m2 15x10m en 5m hoog. Ik heb er mijn personaltraining business dus puur 1 op 1 of kleine groepjes trainen. Zal wel een fotootje posten.
 
Drukke week gehad. 3x getraind deze week. Ik blijf aan de rechterkant van mijn rug nu wel regelmatig vastzitten na trainingen. stijve rechtse erector en daaromheen. ook de heup voel ik daardoor. Het komt vooral door het deadliften merk ik. De mixedgrip zorg ervoor dat mijn heup wat naar rechts draait. Ook bij de squat onderin had ik dat de heup kantelde maar dat gaat inmiddels wel mooi recht. Heb het volume flink opgekrikt dus logisch dat het lichaam wat gaat protesteren.
iemand tips?
ik foamroll wat op zich even lekker voelt. en uithangen voelt ook drukverlichtend.

zondag 26 feb:

Squat:
4x100
3x115
3x115
2x130
2x130
2x130
2x130 rpe 8

Benchpress:
opgewerkt naar:
5x3x 110 rpe 8

DB fly
3x10 20kg

Trapbar deadlift
opgewerkt naar 2x 175kg 5reps

glutehamraises + rood elastiek
3x10


Dinsdag 28 feb:
Deadllift tot knie
4x2x140

Benchpress"
4x6x85

Blockpulls vanaf steps laagste stand
4x140
4x140
4x155
4x155
4x155
4x155 Halfdood aan het gaan.


vrijdag 3 maart

Gewichten stuk lager gehouden meer hypertrofie getraind omdat de rug rechts helemaal vast zit en niet lekker zit.

Hipthrusts 3x10x 70kg
Squats 3x10 90kg
incline bench 3x10 70kg
latpulldowns 3x10 70kg
pullups tot falen 3x zo'n 12 reps

Nu 2 dagen rust gehouden kijken of het morgen al wat losser zit/beter voelt.

Mijn gym:D:D:D---->

2016-01-11 11.49.28.jpg
2016-01-11 11.49.28.jpg
loods3.jpg
 
Ziet er goed uit! Volgens mij leef je veel gasten hun droom hier haha. Een eigen gym hebben :P.
Die bench gaat best lekker!

Hoe is het begonnen bij jou om een gym te starten? Ben daar wel eens benieuwd naar.
 
Ziet er goed uit! Volgens mij leef je veel gasten hun droom hier haha. Een eigen gym hebben :P.
Die bench gaat best lekker!

Hoe is het begonnen bij jou om een gym te starten? Ben daar wel eens benieuwd naar.

Thanks! Van je passie je beroep maken en daarin ook nog kunnen ondernemen is voor mij altijd mijn ultieme doel geweest. op mijn 26e had ik het bereikt. fantastisch natuurlijk wel gigantisch veel en hard voor gewerkt.
na jaren van inlezen over voeding en training en beoefenen van krachttraining, vooral bodybuilding en kickboxen besloten om eind 2013 in de avonduren te gaan starten met fitvak A & B:o (je moest toch een basis hebben.. ook al leer je er geen fuck als je je al jaren serieus inleest) tegelijkertijd bij een lokale kleine PT studio mijn eerste trainingen gaan geven op ZZP basis naast mijn fulltimebaan. Dagen van 7 tot 22.00 normale gang van zaken.
Tot op heden nog steeds overigens maar nu s'middags een siesta als het lukt.:cool:

Een leuk eigen netwerk en klantenkring opgebouwd tot ik eruit groeide en een loods ben gaan zoeken en daar een eigen gym neergezet heb.
Bij Chivo opleidingen heb ik mijn vervolg diploma's gehaald en is mijn vaste basis wat betreft kennis en laatste ontwikkelingen.

Inmiddels 1.5 jaar verder een collega erbij en 75 trainende klanten.
Verder moet je als pt-er goed kunnen levelen met mensen, van het vrouwtje van 65 naar de grootste ondernemers uit de buurt tot de huismoeder die elke week weer angstig is voor de weging. Met al die mensen elke week weer een stapje verder zien te komen. Geweldig beroep. :)
 
Thanks! Van je passie je beroep maken en daarin ook nog kunnen ondernemen is voor mij altijd mijn ultieme doel geweest. op mijn 26e had ik het bereikt. fantastisch natuurlijk wel gigantisch veel en hard voor gewerkt.
na jaren van inlezen over voeding en training en beoefenen van krachttraining, vooral bodybuilding en kickboxen besloten om eind 2013 in de avonduren te gaan starten met fitvak A & B:o (je moest toch een basis hebben.. ook al leer je er geen fuck als je je al jaren serieus inleest) tegelijkertijd bij een lokale kleine PT studio mijn eerste trainingen gaan geven op ZZP basis naast mijn fulltimebaan. Dagen van 7 tot 22.00 normale gang van zaken.
Tot op heden nog steeds overigens maar nu s'middags een siesta als het lukt.:cool:

Een leuk eigen netwerk en klantenkring opgebouwd tot ik eruit groeide en een loods ben gaan zoeken en daar een eigen gym neergezet heb.
Bij Chivo opleidingen heb ik mijn vervolg diploma's gehaald en is mijn vaste basis wat betreft kennis en laatste ontwikkelingen.

Inmiddels 1.5 jaar verder een collega erbij en 75 trainende klanten.
Verder moet je als pt-er goed kunnen levelen met mensen, van het vrouwtje van 65 naar de grootste ondernemers uit de buurt tot de huismoeder die elke week weer angstig is voor de weging. Met al die mensen elke week weer een stapje verder zien te komen. Geweldig beroep. :)

Zo kun je altijd maar zien dat je als je iets echt wilt en er hard voor werkt het bijna altijd wel te bereiken is! Misschien nog een beetje een onbeleefde vraag dit, maar toen je die loods zocht om een gym te starten. Was dit toen een pure gok (financieel gezien) of kon je het allemaal wel kwijt? Begrijp het wel als je deze vraag niet wilt beantwoorden ;). Ik heb ondanks mijn jonge leeftijd ook al de doelen om bepaalde dingen te bereiken (qua werk gezien). En vind het daarom ook altijd wel interessant om van mensen hun verhalen te horen hoe diegene het bereikt heeft.
 
Zo kun je altijd maar zien dat je als je iets echt wilt en er hard voor werkt het bijna altijd wel te bereiken is! Misschien nog een beetje een onbeleefde vraag dit, maar toen je die loods zocht om een gym te starten. Was dit toen een pure gok (financieel gezien) of kon je het allemaal wel kwijt? Begrijp het wel als je deze vraag niet wilt beantwoorden ;). Ik heb ondanks mijn jonge leeftijd ook al de doelen om bepaalde dingen te bereiken (qua werk gezien). En vind het daarom ook altijd wel interessant om van mensen hun verhalen te horen hoe diegene het bereikt heeft.

Tof, zeker niet bang voor zijn. Als je weet dat je iets kan en het echt leuk vind zullen al die uren niet uitmaken.
Had wat gespaard maar absoluut niet bijzonder veel. ik kon er de basis voor kopen- squatrack dumbells latpully bankjes en wat klein spul. daarvanuit verder uitgebouwd naar machines etc.

Training vandaag:

Goed opgewarmd, wat stretches voor de rug. Rechterkant nog steeds beetje gaar en krakerig maar is al minder.
Squat:
5x80
4x90
3x110
3x110
3x125
3x125
3x125
3x125
3x125 Laatste paar setjes wat aan moeten zetten maar allemaal goed te doen rpe8

Benchpress:

5x70
4x90
4x100
4x100
4x100
4x100
4x100 rpe8

Glutehamraises met resi.band rood
3x10

hierbij gelaten voelde prima. nog even rustig aan gedaan en niet nog meer squats en goodmornings gemaakt om de rug nog wat te ontzien.

volgende week loopt sheiko29 af en ga ik verder met de sheiko app programma: small load competition - intermediate
 
Back
Naar boven