AndroidHealthClinic

Tongkat ali? sinds kort verboden en douane problemen met inklaring?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
29 aug 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
95kg
Bestel sinds ongeveer een jaar dit supplement vanaf 2 websites uit amerika, een daarvan is iherb.
Vind het een lekkere trainingsbooster vandaar dat ik het opnieuw wil bestellen.

Nu zag ik kort geleden dat wanneer ik het product in mijn winkelwagentje stop dat er een melding bij staat dat het niet mogelijk is dat naar NL te versturen. Dus toen ging er bij mij meteen al een belletje rinkelen dat er mogelijk iets in de wetgeving verandert is, naar wat zoeken kon ik niks vinden behalve dat de plant in ieder geval in Maleisie beschermt is maar in Indonesie niet.

Anyhow, ik bestel vervolgens het produkt waar ik het 2 keer eerder al besteld heb (laatste keer juni 2018, dus recent) en kwam gewoon door de douane heen.

Nu kijk ik vandaag bij de track en trace van USPS.com en daar staat het volgende:

August 29, 2018, 12:14 pm
Held in Customs
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, NETHERLANDS
Your item is being held in Customs at 12:14 pm on August 29, 2018 in AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, NETHERLANDS.

Nu heb ik op oude trace nummers gekeken en dit bericht kwam nooit voor. Daarnaast heb ik ook een standaard email van USPS zelf gekregen (ook dit heb ik nooit gehad) waarin staat dat mijn pakketje 'held in customs' is. Zonder al te paranoide te klinken rook al onraad en ik heb het vermoeden dat het in beslag genomen is.

Heeft iemand recentelijk een supplement gekocht dat of alleen tonkgat ali of een product waar het een onderdeel van is bevat en problemen gehad met de douane? Notabene geeft postnl aan via internationalparceltracking.com dat er al een 3S code is gemaakt, maar dit zal geautomatiseerd al gaan en bij postnl zijn ze ook niet al te snugger, laten we het daar maar op houden.

Iemand o iemand anders ook?
 
bel met de douane?
 
Back
Naar boven