Fitness Seller

tonijn met groenten in pikante saus uit blik

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
4 aug 2017
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m76
Massa
77kg
Vetpercentage
18%
Ik ben nog vrij nieuw hier. Sinds een paar maanden bezig met krachttraining en sinds kort, op advies van een aantal mensen hier op deze site, met stronglifts bezig. Nou...het gaat lekker ik heb het reuze naar mn zin. Het gaat vooruit! Ik let ondertussen ook op mijn voeding. Dat eten als een bodybuilder, dat is voor mij geen probleem want ik ben gek op eten. Dus daarvoor ben ik alvast geslaagd hahaha. Maar ja, het gaat er natuurlijk om WAT je in je mondje stopt, dat begrijp ik. Dus voor mij al een tijd geen bier, geen wijn, uberhaupt geen alcohol. Geen junkfood meer. Ik drink giga-veel melk (vind ik lekkerder dan water en dan denk ik: er zitten nog eiwitten in ook!) maar mijn vraagje aan jullie gaat over het volgende. Ik vind verse tonijn heerlijk en ook verse zalm. Maar ja, ook beetje duur om dat iedere dag te doen. Uit blik is goedkoper. Maar uit blik vind ik het een totaal ander product. Ik lust t wel. Maar het gaat een stuk minder van harte. Er is een uitzondering en dat zijn die blikjes tonijn met groenten in pikante saus. Die vind ik fantastisch lekker en ik zou er iedere dag wel een paar van weg kunnen werken. Nu hoop ik natuurlijk dat jullie zeggen: 'doen! ' en 'goed bezig'. MAar het is minder gezond lijkt mij dan tonijn in water. Zijn er onder jullie ook die desondanks toch die blikjes tonijn met groenten in pikante saus pakken?
 
Waarom niet
 
Kan prima en is niets mis mee.

Je kan ook gewone tonijn uit blik pakken. Uitje en wat augurk erdoor snipperen, wat ketchup erdoor en je hebt meteen heel wat anders.

Denk ook eens aan een oosters tintje... Tonijn wat knoflook en ketjap erdoor. Uitje en wat groenten bakken en af laten koelen en erdoorheen gooien.

Als je macro's het toelaten appeltje snipperen eetlepel mayo/fritessaus en wat kerrie poeder erbij.

Je moet er zelf wat van maken. :)
 
Als het in je macro's past zou ik het doen

Macro's....ik moet me ook nog eens verdiepen in dit soort termen. Ik heb het inmiddels opgezocht. Dus ik weet nu wat je bedoelt! We gaan het gewoon een plekje geven in de macro's ! :)
 
Kan prima en is niets mis mee.

Je kan ook gewone tonijn uit blik pakken. Uitje en wat augurk erdoor snipperen, wat ketchup erdoor en je hebt meteen heel wat anders.

Denk ook eens aan een oosters tintje... Tonijn wat knoflook en ketjap erdoor. Uitje en wat groenten bakken en af laten koelen en erdoorheen gooien.

Als je macro's het toelaten appeltje snipperen eetlepel mayo/fritessaus en wat kerrie poeder erbij.

Je moet er zelf wat van maken. :)

Respect! Jullie zijn ook nog eens een soort van dietisten! Bedankt voor de smakelijke tips!
 
Omdat het minder puur is en vetter dan een simpel blikje tonijn in water
Dus?

If it fits your macro's.
Definieer minder puur?
Vetter is niet equivalent aan slechtere keuze.
 
Dus?

If it fits your macro's.
Definieer minder puur?
Vetter is niet equivalent aan slechtere keuze.

Definieer minder puur: sorry ik was ervan uitgegaan dat iedereen ooit wel eens zo'n blikje tonijn met groenten in pikante saus heeft opengetrokken. Je hebt ze van verschillende merken. Ik heb het zelf zo'n beetje met de paplepel ingegoten gekregen. Maar dit zit er in:

Skipjack Tonijn (42%) (Gevangen in de Westelijke Stille Oceaan), Water, Uien (13%), Azijn, Baby Mais (4.8%), Suiker, Zonnebloemolie, Doperwten (2.6%), Geconcentreerd Tomatenpuree, Rijstmeel, Zout, Witte Peper, Verdikkingsmiddel: Xanthaangom, Kleuren: Paprika Extract.

Dus minder puur dan een blikje met alleen maar tonijn in water.......

Verder....als je net begint met krachttraining en op internet gaat lezen over voeding dan krijg je hier en daar wel het beeld dat alles zoveel mogelijk puur, natuurlijk en gezond moet zijn. Om een voorbeeld te geven: ik ben al heel vaak tegengekomen dat je beter voor muesli dan cruesli kunt kiezen.......

Vandaar mijn vraag.......
 
Dus gewoon iets minder tonijn per x aantal gram. Nouja dan eet je toch gewoon iets meer voor hetzelfde aantal eiwitten?

En dat gezond verhaal... tsja. Voor je lichaamscompositie maakt het in principe niets uit of je nou cruesli of muesli eet. Uiteindelijk wordt het allemaal afgebroken tot glucose. Je gezondheid is wel een ander verhaal, maar ook daar geldt: zolang de basis gewoon redelijk gevarieerd is hoef je je echt niet te pijnigen met de 'gezondheidsfreak voedsel'.

Mijn boodschap is: maak je niet te druk over de kleine dingen. Zorg gewoon dat je je macro's haalt, probeer dat gevarieerd, junk niet teveel (20% junk 80% clean is een mooie richtlijn), maar het allerbelangrijkste is dat je geniet van de levens- en eetstijl. Je kunt heel lekker 'gezond' eten, dus zorg er gewoon voor dat je nooit opziet tegen een maaltijd omdat je het niet lekker vindt. Op die manier houd je het niet vol namelijk.
 
Dus gewoon iets minder tonijn per x aantal gram. Nouja dan eet je toch gewoon iets meer voor hetzelfde aantal eiwitten?

En dat gezond verhaal... tsja. Voor je lichaamscompositie maakt het in principe niets uit of je nou cruesli of muesli eet. Uiteindelijk wordt het allemaal afgebroken tot glucose. Je gezondheid is wel een ander verhaal, maar ook daar geldt: zolang de basis gewoon redelijk gevarieerd is hoef je je echt niet te pijnigen met de 'gezondheidsfreak voedsel'.

Mijn boodschap is: maak je niet te druk over de kleine dingen. Zorg gewoon dat je je macro's haalt, probeer dat gevarieerd, junk niet teveel (20% junk 80% clean is een mooie richtlijn), maar het allerbelangrijkste is dat je geniet van de levens- en eetstijl. Je kunt heel lekker 'gezond' eten, dus zorg er gewoon voor dat je nooit opziet tegen een maaltijd omdat je het niet lekker vindt. Op die manier houd je het niet vol namelijk.

Dat is een prima boodschap. Ik ben trouwens met je eens dat gezond eten ook heel lekker kan zijn. Maar ja, weet je...als je met krachttraining begint , dan wil je natuurlijk niet voor Piet Snot bezig zijn. Tenminste.....ik niet.....Ik ben er aan begonnen omdat ik wat meer armen en benen wil (en minder buik). Gelukkig kom ik er achter dat ik krachttraining ook best leuk vind om te doen. Maar ik wil natuurlijk wel resultaat dus dan vandaar dat ik ook op mijn voeding aan het letten ben en anders eet dan voor de krachttraining. Maar ik kan inderdaad aardig doorschieten, dat weet ik van mezelf vandaar dat ik blij ben met wat nuchtere reacties zoals die van jou! Tnks!
 
Zou me meer zorgen maken om eventuele kwikvergiftiging.

Verder wat hierboven al gezegd is.
 
  • Like
Waarderingen: Rain
Dat is een prima boodschap. Ik ben trouwens met je eens dat gezond eten ook heel lekker kan zijn. Maar ja, weet je...als je met krachttraining begint , dan wil je natuurlijk niet voor Piet Snot bezig zijn. Tenminste.....ik niet.....Ik ben er aan begonnen omdat ik wat meer armen en benen wil (en minder buik). Gelukkig kom ik er achter dat ik krachttraining ook best leuk vind om te doen. Maar ik wil natuurlijk wel resultaat dus dan vandaar dat ik ook op mijn voeding aan het letten ben en anders eet dan voor de krachttraining. Maar ik kan inderdaad aardig doorschieten, dat weet ik van mezelf vandaar dat ik blij ben met wat nuchtere reacties zoals die van jou! Tnks!
Geen probleem. Ik weet nog heel goed toen ik begon dat ik als halve autist ook alle details 100% wilde hebben, dus ik begrijp wat je bedoelt;). In ieder geval goed dat je ook je voedingspatroon aanpast. De handigheidjes en weetje komen vanzelf wel.
 
Zou me meer zorgen maken om eventuele kwikvergiftiging.

Verder wat hierboven al gezegd is.

Tja, kwik. En in de eieren fipronil..... En dan nog alles wat we (nog) niet weten. Maar ik ben daar allemaal eigenlijk niet zo bang voor. Ik heb toch nog steeds vertrouwen in de autoriteiten op gebied van voeding. We zijn tegenwoordig qua lichaamslengte langer dan onze voorouders en leven ook langer dus we kunnen ook niet zeggen dat alles momenteel ongezonder is dan vroeger. En ik ga toch ook weer niet iedere dag tonijn eten. Beetje afwisseling is ook wel lekker natuurlijk.
 
Back
Naar boven