Fitness Seller

Tonijn uit water of olie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

013 Remco

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
47
Waardering
0
Welke tonijn is nu het beste om te eten, uit water of uit olie?
Ik vindt die uit olie veel en veel lekkerder om te eten. Tonijn uit water vind ik zo droog. Welke tonijn eten jullie altijd en waarom?

Alvaste bedankt.

Groeten Remco
 
Ik neem altijd de tonijn uit water omdat ik aan het cutten ben en die op olie basis best wel wat calorien heeft! al gauw 300 per 100 gram en dat is veel in de cut (vind ik)
 
Als je aan het cutten bent is dit inderdaad redelijk veel. Maar ik ben aan het bulken.
Ik ben 1.90m en weeg 76 kg, dus kan misschien wel wat extra calorien gebruiken:P
Anders wissel ik het gewoon af. Eet ik een paar keer in de week tonijn in water en een paar dagen tonijn uit olie.
 
mhh, met dat gewicht kan het geen kwaad, zou lekker bulken inderdaad ;)
 
Ik pak zelf al een paar weekjes de tonijn op water, maar stap vanaf volgende week ook over op die op olie. Eerst even dit voorraadje opmaken ;)
 
je kunt beter degene op waterbasis pakken of je nu aan het bulken of cutten bent. Bulken betekent dat je meer calorien inneemt dan je als onderhoud nodig hebt, dat betekent niet dat je deze uit vetten moet halen of ongezonde dingen.
 
Ligt eraan hoe je vetverdeling van die maaltijd zelf is. Mijn middag eten bestaat bijv. uit tonijn / roggebrood + light kaas / volkorenbrood + kipfilet. In dat geval kan ik door de tonijn met olie te eten m'n vetten pakken die ik toch al nodig had voor die maaltijd.

Maar als je al pindakaas of vette kaas ofzo erbij eet moet je uitkijken dat je niet teveel vet pakt.
 
Ligt eraan hoe je vetverdeling van die maaltijd zelf is. Mijn middag eten bestaat bijv. uit tonijn / roggebrood + light kaas / volkorenbrood + kipfilet. In dat geval kan ik door de tonijn met olie te eten m'n vetten pakken die ik toch al nodig had voor die maaltijd.

Maar als je al pindakaas of vette kaas ofzo erbij eet moet je uitkijken dat je niet teveel vet pakt.

Ik eet nooit kaas. Ik eet eigelijk altijd kipfilet of tonijn op mijn brood.
Dus om de nodige vetten binnen te krijgen is het misschien toch verstandig om de tonijn in olie te eten?
 
Gewoon altijd op water pakken, ongeacht of je nu aan het cutten bent of aan het bulken. Op olie daar zitten stuk meer vetten in en dat zijn niet de vetten die je wilt hebben..
 
Oh ja?
Als hij wil aankomen moet je niet kieskeurig zijn. Ikzelf kom bijna niet aan als ik alleen maar veel gezonde producten eet met weinig vet.
 
Met zonnebloemolie of iets dergelijke, heb het echter moeilijk om genoeg vetten binnen te krijgen op een dag.
 
Oh ja?
Als hij wil aankomen moet je niet kieskeurig zijn. Ikzelf kom bijna niet aan als ik alleen maar veel gezonde producten eet met weinig vet.

Wat een onzin dat je niet kieskeurig moet zijn als je bulkt. Ik bulk nu zelf ook met alleen maar schone voeding. Als je het in de juiste hoeveelheid tot je neemt dan kom je ECHT wel aan hoor. Alles eten wat je voorgeschoteld krijgt in de bulk kan, maar je vet% zal dan flink stijgen en lijkt me niet dat je dat wilt?
 
Gewoon altijd op water pakken, ongeacht of je nu aan het cutten bent of aan het bulken. Op olie daar zitten stuk meer vetten in en dat zijn niet de vetten die je wilt hebben..

hoezo, is toch olijfolie of zonnebloem, toch niks mis mee lijkt me, en als je het laat uitlekken krijg je zoveel toch ook niet binnen.
 
Het is ook niet heel slecht. Maar als je de keuze hebt waarom dan kiezen voor olijfolie waar meer vet in zit? Het smaakt misschien wat beter maar ik eet de tonijn niet omdat ik het zo lekker vind maar omdat het een goede voedingsbron is..
 
voor de mensendie tonijn eten, ik heb 4 jaar lang zelf ook 1 a twee blikken 8terover geslagen, echter de smaak van tonijn uit blik is zooooo niet ''vers''! je proeft gewoon dat je zooi eet! daarnaast kan door een redoxreactie een batterij ontstaan na opening waardoor er metaal-ionen die giftig voor je zijn in je voeding terecht komen, en nu....
ja nu heb ik diepvries tonijn van de A&H voor maar 1,70 voor 250gr! zijn al mooi in twee stukkies dus dat is mooi bijna 30 gram eiwit voor 2 maaltijden, dit komt overeen met twee blikjes tonijn! dus voor het geld hoef je het niet te laten, want het is even duur als de goedkooste tonijn, terwijl het veeeel lekkerduuhrrr is, en veeel verser en gezonder!
 
Ik heb eigk ook altijd op water. Vind het ook niet echt enorm lekker ofzo, maar gewoon mixen met groenten, of andere dingen gewoon wat leuke gerechtjes zoeken op internet.
 
voor de mensendie tonijn eten, ik heb 4 jaar lang zelf ook 1 a twee blikken 8terover geslagen, echter de smaak van tonijn uit blik is zooooo niet ''vers''! je proeft gewoon dat je zooi eet! daarnaast kan door een redoxreactie een batterij ontstaan na opening waardoor er metaal-ionen die giftig voor je zijn in je voeding terecht komen, en nu....
ja nu heb ik diepvries tonijn van de A&H voor maar 1,70 voor 250gr! zijn al mooi in twee stukkies dus dat is mooi bijna 30 gram eiwit voor 2 maaltijden, dit komt overeen met twee blikjes tonijn! dus voor het geld hoef je het niet te laten, want het is even duur als de goedkooste tonijn, terwijl het veeeel lekkerduuhrrr is, en veeel verser en gezonder!

Hebben ze dit bij de C1000 ook?:p Ik weet natuurlijk wel dat tonijn in blik zo super is in verband met zware metalen en dergelijke, maar in welke vis zit dat nou niet. Als we toch eerlijk zijn hebben we tog onze oceanen en aardbodem zodanig vervuild de afgelopen eeuw dat bijna alles wat we eten wel op de een of andere manier vervuild is.
 
voor de mensendie tonijn eten, ik heb 4 jaar lang zelf ook 1 a twee blikken 8terover geslagen, echter de smaak van tonijn uit blik is zooooo niet ''vers''! je proeft gewoon dat je zooi eet! daarnaast kan door een redoxreactie een batterij ontstaan na opening waardoor er metaal-ionen die giftig voor je zijn in je voeding terecht komen, en nu....
ja nu heb ik diepvries tonijn van de A&H voor maar 1,70 voor 250gr! zijn al mooi in twee stukkies dus dat is mooi bijna 30 gram eiwit voor 2 maaltijden, dit komt overeen met twee blikjes tonijn! dus voor het geld hoef je het niet te laten, want het is even duur als de goedkooste tonijn, terwijl het veeeel lekkerduuhrrr is, en veeel verser en gezonder!
Diepvries tonijn klinkt al beter. Ga ik ook eens proberen. :cool:
 
tis heel simpel voor mij. Ik vermijd alle toegevoegde vetten en suikers. Die olie is vaak plantaaardige zonnebloemolie e.d. Vermijden dus.
 
Back
Naar boven