MuscleMeat

Tonijn; vin het niet meer zo fijn...

Bezoekers in dit topic

JuggerNaut

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 mei 2003
Berichten
3.356
Waardering
4
Het komt mijn neusgaten uit die tonijn...in het eerste jaar van mijn bb-carrierehad ik er geen problemen mee, maar ik krijg het steeds minder goed weg. Tis nu echt 1 hap, 1 slok, 1 hap, 1 slok..bleh!

Heb voorlopig even de tonijn gelaten voor wat hij is. Zit nu aan de sardines-filets. Bevallen me een stuk beter. Iets minder protienen dat helaas wel...dan maar wat BCAAtjes meer.

Iemand nog tips om deze jongen toch weer aan de skipjack te krijgen? ;)
 
Ik vind het heerlijk..je moet het wel lekker bereiden natuurlijk :)
 
Ja...de bereiding is uiteindelijk de truc...anders verveeld het wel ja.

Doe er bvb eens een paar grote scheppen mayo op ;) LOL
 
Of Yogonaise. :D
 
all the above of wat augurkjes en andere stukjes zuurgoed...

Kook wat aardappelen.
Prak ze fijn, mix ze met de tonijn, bestrooien met wat je wilt (uien, knoflook, zwarte peper etc), voeg 1 wit van een ei erbij.
Maak er nu wat balletjes of hamburger vormen van, stop minimaal 1 uur in de koelkast, pam spray in je pannetje, je kunt er als je het wat knapperig wilt maken wat haver over heen strooien, bakken aan beiden zijden tot hoe bruin je het wilt, eeeh voila!!
 
Laatst bewerkt:
met koude schotel eten
 
Originally posted by JuggerNaut
Het komt mijn neusgaten uit die tonijn

Iemand nog tips om deze jongen toch weer aan de skipjack te krijgen? ;)

eet t door je mond:D

Originally posted by bestoldschool
all the above of wat augurkjes en andere stukjes zuurgoed...

Kook wat aardappelen.
Prak ze fijn, mix ze met de tonijn, bestrooien met wat je wilt (uien, knoflook, zwarte peper etc), voeg 1 wit van een ei erbij.
Maak er nu wat balletjes of hamburger vormen van, stop minimaal 1 uur in de koelkast, pam spray in je pannetje, je kunt er als je het wat knapperig wilt maken wat haver over heen strooien, bakken aan beiden zijden tot hoe bruin je het wilt, eeeh voila!!


hmm:lick: ziet er erg lekker uit. zeg BOS, kan jij niet eens wat recepten plaatsen in die sectie...vlgens mij heb jij wel meer gode ideeen

Wat je dan ook prima zou kunnne doen is als je dan in cutfase zit de tonijn mengen met enkel eiwitten, uien, knoflook, paprika (lijkt me ook erg lekker), en diverse kruide idd (dus zonder teveel koolhydraten) en dat samenvoegen tot een papje en daar dan balletjes/hamburgers van maken...moet je alleen nog een goed bindmideel hebben om t geheel samen te houden....brinta, havermout? geen idee maar moet wel iest op te vinden zijn denk ik en dan idd in de koekenpan of oven misschein (al kost dat dan wat langer de tijd)

[Link niet meer beschikbaar]

tip voor beginnende tonijneters: probeer t zolang mogelijk zonder extra toevoegingn. dan hou je t langer vol om tonijn te eten. Ik eet t nu (pas) 2 jaar en sinds drie kwart jaar ongeveer elke dag wel een blik weg, nog negrens problemen mee (nog steeds lekker, maar kan me voorstellen als je die tonijn in je begincarriere al met van alles erbij gaat eten dat t op een gegeven moment ook al je neus uit gaat komen en om t dan nog lekkerder te maken wordt dan een probleem.laat staan dat je t naturel (zonder extra smaak dus) nog kan eten

Originally posted by admin
Ik vind het heerlijk..je moet het wel lekker bereiden natuurlijk :)
jij vind t dan wl lekker, maar ook naturel uit blik?

ohja met sambal..erg lekker, dat is af en toe mijn enige smaakmaker,maar puur voor afwisseling:D
 
Mannen bedankt! at het altijd rechtstreeks naturel uit blik.
Dat nu wordt kokkerellen (BOS) !

Laatst een keer BBQ-saus erop gedaan. ging ook wel.

Gr
 
Ik snap dat echt niet... wat een stelletje debielen (excusez le mot) zijn jullie toch.. welke idioot eet nu tonijn rechtstreeks uit blik, tenzij het noodzaak is (bijv op reis oid en geen kookgelegenheid).

Zoals BOS zegt: kokkerellen.. het is zelfs al lekker om het bijv gewoon ff mee te bakken met eieren.
Enne, als je het goede merk tonijn hebt (princess of wat dan ook) is het zelfs goed droog weg te eten..

Tegenwoordig neem ik vaak tonijn in olie en meng dat met rauwkost... dan hoeft er geen aparte olie meer bij.. het blijft lekker. Er zijn trouwens ook wel andere vissen die eiwit leveren... zuunige Zeeuwen dat jullie zijn

Espi, die afgelopen weekend de zuunige Zeeuw uithing door onder de open lucht te slapen... liever op dat soort dingen bezuinigen dan op eten!!!!
 
Originally posted by Esperantisto
welke idioot eet nu tonijn rechtstreeks uit blik, tenzij het noodzaak is (bijv op reis oid en geen kookgelegenheid).

Originally posted by Esperantisto
Enne, als je het goede merk tonijn hebt (princess of wat dan ook) is het zelfs goed droog weg te eten..
:rolleyes:

hoe eet je t dan uit blik? ik droog iig

Originally posted by Esperantisto
Er zijn trouwens ook wel andere vissen die eiwit leveren... zuunige Zeeuwen dat jullie zijn


yep, koolvis, lekker lekker spotgoedkoop en 17.6 gram eiwit per 100 gram. eet t nu ook overigens;)
bij Aldi 1,25 voor 400 gram!!!!

en zalm uiteraard, de combinatie voor vld eiwit en onv. vetten..echt BB-voedsel

Originally posted by Esperantisto
Zoals BOS zegt: kokkerellen.. het is zelfs al lekker om het bijv gewoon ff mee te bakken met eieren.
Enne, als je het goede merk tonijn hebt (princess of wat dan ook) is het zelfs goed droog weg te eten..

en hoelang bak jij je tonijn dan mee, lijkt me wel lekker en heb je volgens mij al ergens gepost maar qua tijd weet ik t dus niet?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik ook wel eens doe is eerst wat ajuin glazuren in de pan in olijfolie, beetje paprikareepjes erachteraan, paar stukkies look, dan de tonijn prakken en laten sudderen, zwarte olijven erbij en op het laatste nog wat tomaat (omdat deze anders plat wordt). Spaghetti koken en het hele zootje erbijdoen. Afwerken met een ietsiepietsie peterselie.
 
Die methode van Vince lijkt me ook heerlijk.

Met ei kieper ik gewoon een half blik boven mijn eieren leeg (inclusief wat vocht), doe de deksel op de koeke(n)pan en laat het ongeveer 5 min of zo meesudderen op een wat lager 'vuur'. Zo oersimpel is het gewoon.. daar ik in gezouten boter bak, doe ik er zelfs geen zout of peper bij.. het zout van de boter is al voldoende.

Luie Espi
 
ik vind t ook nie te vreten maar ben te lui/ongeduldig om t helemaal te bakken en te mixen met andere dingen.

ik eet t gewoon met grote happen op, binnen 1 min een blikje naar binnen :) glas water erachter, hapje lijnzaad en slapen maar. snel gemakkelijk en goed, alleen goor. maar doe t ook niet voor de smaak.
 
Originally posted by Esperantisto
Ik snap dat echt niet... wat een stelletje debielen (excusez le mot) zijn jullie toch.. welke idioot eet nu tonijn rechtstreeks uit blik, tenzij het noodzaak is (bijv op reis oid en geen kookgelegenheid).

Misschien mensen die carb depleted zijn en willlen blijven... Of geen andere troep willen binnenkrijgen...
 
Dat slaat echt nergens op Matthieu!

Ik heb maanden op maar 50 g KH gezeten en in ei met tonijn gebakken in (zoute) boter zit echt bijna geen KH!
Uit blik eet ik het droog weg, maar af en toe neem ik ook gekookte eieren mee, dan neem ik een hapje gekookt ei en een hapje tonijn.. dan is die tonijn nog beter weg te krijgen dan het ei. Als je er aan denkt, zou je een tube mayo mee kunnen nemen... maar dat heb ik nu niet (al weer 5 jaar of zo) in huis.

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Dat slaat echt nergens op Matthieu!

Ik heb maanden op maar 50 g KH gezeten en in ei met tonijn gebakken in (zoute) boter zit echt bijna geen KH!
Uit blik eet ik het droog weg, maar af en toe neem ik ook gekookte eieren mee, dan neem ik een hapje gekookt ei en een hapje tonijn.. dan is die tonijn nog beter weg te krijgen dan het ei. Als je er aan denkt, zou je een tube mayo mee kunnen nemen... maar dat heb ik nu niet (al weer 5 jaar of zo) in huis.

Espi


Waarom niet? Een bb in wedstrijdvoorbereiding wil echt niet al die troep erbij hebbem zoals boter ??? , mayo ???
en eidooier, opzich niet slecht, maar in bepaalde periodes van
een contest prep moet je dat er niet bijhebben.
Die eidooier kan el, maar mayo en boter zijn imho niet echt produkten die thuishoren in een clean cutdieet.

Ik had het overigens over sausjes zoals ketchup e.d, zitten vaak vol met suiker, niet echt iets wat je dan over je tonijn wilt hebben. En dan niet zeggen van dat kleine beetje maakt niks uit, want dat doet het wel. In de "bulk" ok, maar niet als je naar een wedstrijd of fotoshoot toewerkt.

Bijna geen = wel kh.

Patrick zei me eens, als je zo laag gaat met cutten merk je pas waar allemaal kh inzitten. Ik wil hiermee ook duidelijk maken dat dit echt op contestprep toepasselijk, en dat slaat dus heus wel ergens op.

Ik vind je een beste meid hoor espi ;) maar je hoeft iets anders niet zomaar uit de weg te maaien. Ik baseer m'n post wel ergens op ;)

Normaal gesproken gooi ik er ook een zooi tomatenketchup op. Momenteel echter echt niet. Na 6'en eet ik zoiezo geen carbs meer.
 
Laatst bewerkt:
helemaal mee eens Mattheui, ik eet ook enkel tonijn in mn cutfase zonder iets erbij om t smakelijker te maken. en al helemaal geen (zoute) boter
 
Originally posted by dandyman
helemaal mee eens Mattheui, ik eet ook enkel tonijn in mn cutfase zonder iets erbij om t smakelijker te maken. en al helemaal geen (zoute) boter
]


Ja niemand heeft ooit gezegd dat bb makkelijk zou zijn :D

Overigens moet ik er nog bijzeggen dat ook hoeveelheden zout in bepaalde periodes van contest prep niet gunstig zijn. Hoewel in tonijn op blik zelf overigens al veel zout zit. Maar hier zit je ook nog eens aan gebonden als je dingen gaat toevoegen voor de smaak.
 
maar hoe krijg je dat zout uit de tonijn?
 
Back
Naar boven