MuscleMeat

Tonijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik wil ook tonijn opnemen in mijn dieet en ik heb om het te proberen die blikjes van john west gekocht maar dat is VIEEEEEEES ik moest overgeven :'(

zijn ze allemaal zo of zijn er ook lekkere tonijn of zelfs een lekkerdere soort vis met ook veel eiwit (zalm d8 ik maar weet niet of dat wel goed is) en met wat ik dit het beste kan combineren om de smaak te camoufleren, ik heb het geprobeerd met brood en kwark en zelfs drinken maar verder dan 1 hap kwam ik niet .. best wel jammer aangezien het zo een goed voeding is.
 
Zalm heeft meer omega 3 (zit sowieso niet echt veel in tonijn). Maar ik vind het wel meevallen eigenlijk. Ik at het in het begin ook vaak zo. Het blijft natuurlijk vis. Ik doe het al sinds jaar en dag in de pasta en het lijkt me sterk dat je het in tomatensaus echt heel erg smerig vindt(en nog erg gezond ook). Je kunt die saus natuurlijk evt ook zonder de pasta maken. Met kruiden natuurlijk.
 
Originally posted by bodybuilder0102
ik wil ook tonijn opnemen in mijn dieet en ik heb om het te proberen die blikjes van john west gekocht maar dat is VIEEEEEEES ik moest overgeven :'(

zijn ze allemaal zo of zijn er ook lekkere tonijn of zelfs een lekkerdere soort vis met ook veel eiwit (zalm d8 ik maar weet niet of dat wel goed is) en met wat ik dit het beste kan combineren om de smaak te camoufleren, ik heb het geprobeerd met brood en kwark en zelfs drinken maar verder dan 1 hap kwam ik niet .. best wel jammer aangezien het zo een goed voeding is.
mijn mening over John West is ook niet positief. probeer eens princess (€ 0.99 bij hoogvliet)of Deep Blue (€ 69 bij C1000) (beide nog goedkoper ook) of diepvries-koolvisfilet (4x100g voor ong. € 1.25 - € 1.32)

Doe er desnoods wat ketchup bij
 
ik doe tonijn altijd op brood haal het bij de edah voor 63cent ik vermeng het met een klein beetje slasaus mayo kan ook maar is weer vetter dis ik hou het op slasaus beetje per erbij hmmm
 
Originally posted by Geoffke


Lol, die hollanders moeten altijd alles vergelijken ivm de prijs.
:lol:

Precies, daarom zijn de Belgen en Fransen me sympathieker.

Ik heb net vandaag (16 mei) flink ingeslagen en dan wel van Princess bij Edah. Scighera had gelijk, het is idd erg lekkere tonijn, dit komt ws omdat het in bouillon zit ipv gewoon water.
Ook heb ik de tonijn op olie-basis gekocht..

Even kijken:

Princess tonijn op water (200g net - 150g uitlekgew): 1,19 euro
= 7,93€/kg (per 100 g 25,0 g eiwit; 0,5 g vet; 105 kcal)
Princess tonijn op olijfolie (160g net - 106g uitlekgew): 1,09 euro
= 10,28€/kg (per 100 g 25,0 g eiwit; 5,8 g vet; 152 kcal)
Princess tonijn op water (400g net - 280g uitlekgew): 2,19 euro
= 7,82€/kg (per 100 g 25,0 g eiwit; 0,5 g vet; 105 kcal)
Princess tonijn op zonnebloemolie (400g net - 280g uitlekgew): 2,19 euro = 7,82€/kg (per 100 g 25,0 g eiwit;11 g vet; 199 kcal)

Nu tevreden?

Ik zie dus dat het maar 10 eurocent scheelt of je een groot of klein blik neemt wegens het kleinere uitlekgewicht.. loont dus niet de moeite. Zal ik nog eens nawegen op de weegschaal als de tonijn geconsumeerd wordt?

Espi
 
Originally posted by bodybuilder0102
ik wil ook tonijn opnemen in mijn dieet en ik heb om het te proberen die blikjes van john west gekocht maar dat is VIEEEEEEES ik moest overgeven :'(

zijn ze allemaal zo of zijn er ook lekkere tonijn of zelfs een lekkerdere soort vis met ook veel eiwit (zalm d8 ik maar weet niet of dat wel goed is) en met wat ik dit het beste kan combineren om de smaak te camoufleren, ik heb het geprobeerd met brood en kwark en zelfs drinken maar verder dan 1 hap kwam ik niet .. best wel jammer aangezien het zo een goed voeding is.

Ik eet m'n tonijn gewoon zonder iets bij, kvind het best lekker.

Zal dus wel aan het merk liggen, of aan jou...

:D
 
klopt. die van Princess en deep blue zijn heerlijk. ook zonder wat erbij. Bij de hoogvliet kost Princess op water trouwens 99 cent. Bij Kaiser in Duitsland 75 cent :D
 
Originally posted by Scighera
klopt. die van Princess en deep blue zijn heerlijk. ook zonder wat erbij. Bij de hoogvliet kost Princess op water trouwens 99 cent. Bij Kaiser in Duitsland 75 cent :D

nadeel van Princess is dat er bij mij altijd gewoon slierten van t papier om de verpakking losweken en in mn visje belanden..

en wat Bart zegt geld voor mij ook zonder probleem maar na verloop va tijd heb ik er sambal bijgevoedg. telkens weer een toevoeging erbij ipv gelijk van alles erbij mikken zodat je na verlooop van tijd t helemaal niet meer vreet omdat t dan je strot uitkomt en dan al helemaal geen tonijn naturel meer wil eten
 
sambal? zonder van de tonijn smaak. ik at afgelopen trip naar duitsland 500g tonijn/dag zonder er wat aan toe te voegen.

de etiketten zitten idd niet echt vast. maar delen van het etiket in je tonijn krijgen vind ik wel heel knap, je hebt het toch over de blikjes?
 
Originally posted by soulreaver


Je moet ook wel een belg zijn wanneer je iets voor 0,60 kan kopen om er 0,99 voor te betalen :p

:D Meesterlijk!:p
 
Originally posted by bart82


Ik eet m'n tonijn gewoon zonder iets bij, kvind het best lekker.

Zal dus wel aan het merk liggen, of aan jou...

:D


zelfde mening
 
smaken verschillen nou eenmaal. Maar het staat als een paal boven water dat het een goede eiwitbron is. Of je het nou lekker vind of niet (en ik vind het heerlijk)
 
Originally posted by Scighera

mijn mening over John West is ook niet positief. probeer eens princess (€ 0.99 bij hoogvliet)of Deep Blue (€ 69 bij C1000) (beide nog goedkoper ook) of diepvries-koolvisfilet (4x100g voor ong. € 1.25 - € 1.32)

Doe er desnoods wat ketchup bij

je had gelijk bedankt voor je tip die van princess in olijfolie is echt superlekker :D
alleen de prijs is niet echt dat je denkt wauw... appie peijn -> 106 gr. uitlek is 1.25 en dat elke dag... :rolleyes:
 
Originally posted by bodybuilder0102


je had gelijk bedankt voor je tip die van princess in olijfolie is echt superlekker :D
alleen de prijs is niet echt dat je denkt wauw... appie peijn -> 106 gr. uitlek is 1.25 en dat elke dag... :rolleyes:

i repeat:

probeer eens op water van: Princes 155gr uitgelekt voo 99 cent en 155gr uitgelekt van deep blue (69 cent).

op water is goedkoper en bevat 50% meer tonijn
 
Back
Naar boven