AndroidHealthClinic

tonijnsalade slecht of gezond? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

at00mb0m

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
75
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
17%
beste dbb'ers

Ik vraag me af of tonijnsalade goed is.
Er zit veel onverzadigde vetten in maar er zit ook wel aardig wat suikers in. ( goede of slechte suikers)

nu aan jullie het woord
 
Laatst bewerkt:
Slecht! Zitten nogal veel vetten in. Wil je het gebruiken als broodbeleg?
 
Slecht! Zitten nogal veel vetten in. Wil je het gebruiken als broodbeleg?

het is wel onverzadigd vet vooral, ik weet het niet man of ik het als brood beleg wil het ligt gwn in de koelkast :p
 
Als je zelf tonijnsalade maakt is het goed, die bakjes uit de supermarkt is rommel.

Men neme 1 blik tonijn op water
Een versnipperd uitje
2 eetlepels calve light mayonaise
Peper
Zout
Peterselie
Evt paar druppels zoete chilisaus

En voila: gezonde tonijnsalade
 
Wat MikeJung zegt.

Gewoon tonijn in eigen nat, wat mayo drbij en op je boterham ( mayonaise bevat vooral goeie vetten, raar maar waar ). Goed te vreten :D, beetje droog wel.
 
mayo is troep
 
beste dbb'ers

Ik vraag me af of tonijnsalade goed is.
Er zit veel onverzadigde vetten in maar er zit ook wel aardig wat suikers in. ( goede of slechte suikers)

nu aan jullie het woord

"aardig wat suikers"

tjonge tjonge, je kunt ook overdrijven. Alsof er iets mis is met die paar koolhydraten in de tonijnsalade (vergeleken met de boterham waar je het op doet).

Hoeveel kilo tonijnsalade was je van plan te eten ?
 
Mayo in de cut, is dat verstandig ? Gebruiken jullie het als vervanging voor boter op de 'bammetjes ?
 
Maak het meestal met yoghonaise of griekse yoghurt, veel frisser ook.
 
Ga ik morgen eens proberen te maken, ben namelijk ook al dat kippenwit etc moe gegeten. En idd, die van in de winkel is niet echt aan te raden, soms is het meer saus dan tonijn =/
 
Mayo in de cut, is dat verstandig ? Gebruiken jullie het als vervanging voor boter op de 'bammetjes ?

dit vroeg ik me ook af, zowiezo in t algemeen welke 'sausjes' in n strikte cut nog enigzins door de beugel kunnen
 
Zelfgemaakte of goede mayo zit eigenlijk alleen eidooiers en plantaardige olie in. Plus wat azijn en citroensap voor de smaak.
Dus als je die vetten nog kan gebruiken, kan dat natuurlijk ook in de cut.
 
Te veel onverzadigde vetten is ook slecht voor je en slaat op als vet. Met mayo krijg je wel heel veel vet binnen, zodat er nog maar weinig ruimte voor vetten in je andere maaltijden over blijft. Bovendien zit het vol met cholesterol door het eigeel. Mayo is dus niet verstandig. Yofresh is een goed alternatief idd.
 
Inderdaad zijn onverzadigde vetten niet per se gezonder dan verzadigde. Teveel omega 6 is net zo ongezond als teveel verzadigd vet. Sausjes e.d. maken het idd moeilijk om je vetinname onder controle te houden. En ze zorgen zelden voor een gebalanceerde verdeling van vetten in je dieet. Je kan je tonijn ook mengen met wat pure tomatenpuree, olijfolie en kruiden. Is goed te eten als je niet te moeilijk bent met voeding, en dan heb je geen last van ongewenste vetten.
 
beste dbb'ers

Ik vraag me af of tonijnsalade goed is.
Er zit veel onverzadigde vetten in maar er zit ook wel aardig wat suikers in. ( goede of slechte suikers)

nu aan jullie het woord

tonijnsalade met veel suiker en vet betekend dat het bijgewerkt is, van nature zit er geen suikers in :D

je kan ook zelf tonijn salade maken, ik heb er zelf ook wel is een paar gemaakt, echt heerlijk!

- tonijn op water
- ongv 100gr zalm
- komkommer
- tomaat

doe de zalm in een kommetje, op een bord of dergelijk, en snijdt dit fijn, doe daarna de tonijn erbij.
snijdt de komkommer in stukjes en tomaat ook, voeg dit toe, roeren maar en je hebt een heerlijk salade :D
 
Back
Naar boven