XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Ik heb mijn homegym geupgraded met een platform en ben er echt superblij mee!

IMG_7448.jpeg

Hi mede homegymowners (vond t leuk woord haha),

Vandaag heb ik mijn latpullysysteem afgemaakt. Ik ben super blij hoe het er uiteindelijk is komen uit te zien.

Het laswerk wat echt belast wordt met gewichten heb ik laten lassen door een kennis van me die echt lasser is. De simpele zaken heb ik zelf gelast. Alle andere zaken zelf gedaan en werkt top.

Dacht leuk om met jullie te delen 💪

Ohja, de eerste foto was het voorbeeld wat ik wou. Was helaas niet meer leverbaar voor mijn rack.... Dan maar zelf klussen

Bijlagen

• YouCut_20220612_204602886_240x510.mp4
    4,3 MB
  • 20220612_193158_480x854 (1).mp4
    8,2 MB
Dat heb je echt netjes gedaan! Ik zou wellicht wel het touw vervangen voor een goeie staalkabel. Ik heb twee keer gehad dat een goedkopere bouwmarktkabel knapte tijdens zware rows, dat is niet echt lekker. De kans dat dat met touw gebeurt lijkt me ook vrij aanwezig.

Hi mede homegymowners (vond t leuk woord haha),

Vandaag heb ik mijn latpullysysteem afgemaakt. Ik ben super blij hoe het er uiteindelijk is komen uit te zien.

Het laswerk wat echt belast wordt met gewichten heb ik laten lassen door een kennis van me die echt lasser is. De simpele zaken heb ik zelf gelast. Alle andere zaken zelf gedaan en werkt top.

Dacht leuk om met jullie te delen 💪

Ohja, de eerste foto was het voorbeeld wat ik wou. Was helaas niet meer leverbaar voor mijn rack.... Dan maar zelf klussen
Pull ups under construction
veel mogelijkheden nu, als je maar creatief bent, :)

Dat heb je echt netjes gedaan! Ik zou wellicht wel het touw vervangen voor een goeie staalkabel. Ik heb twee keer gehad dat een goedkopere bouwmarktkabel knapte tijdens zware rows, dat is niet echt lekker. De kans dat dat met touw gebeurt lijkt me ook vrij aanwezig.
Niet dat jullie denken hij doet niets met het advies 😉

Touw vervangen door staalkabel. Touw had een mogelijkheid tot 750kg weliswaar. Maar door vrijving zou het natuurlijk warm kunnen worden en tja polyester en warmte don't know....

Dus thanks voor de tip heeft me aan t denken gezet 👍

Bijlagen

• 20220614_115211_960x540.mp4
    8,5 MB
Niet dat jullie denken hij doet niets met het advies 😉

Touw vervangen door staalkabel. Touw had een mogelijkheid tot 750kg weliswaar. Maar door vrijving zou het natuurlijk warm kunnen worden en tja polyester en warmte don't know....

Dus thanks voor de tip heeft me aan t denken gezet 👍
Heb je die kabel via fitness seller besteld?

Ik heb, toen ik nog geen FS pully had, op m'n oude pully ook staalkabel van de hornbach gehad. Denk dat ik een maand of 6-7 3x een nieuwe erop heb gezet, daarna een FS kabel en nooit meer gezeik gehad. Die van de Hornbach rafelden vrij snel was mijn ervaring. Kan ook aan m'n pully gelegen hebben, wellicht hing die niet helemaal waterpas aan de muur.

Ik heb, toen ik nog geen FS pully had, op m'n oude pully ook staalkabel van de hornbach gehad. Denk dat ik een maand of 6-7 3x een nieuwe erop heb gezet, daarna een FS kabel en nooit meer gezeik gehad. Die van de Hornbach rafelden vrij snel was mijn ervaring. Kan ook aan m'n pully gelegen hebben, wellicht hing die niet helemaal waterpas aan de muur.
Die van FS heeft soort van rubber om de kabel heen wellicht dat dat helpt, ik heb zelf het Cable Pulley Set die je moet ophangen die bevalt wel.

Laatst bewerkt:
Hmmm, ik kijk het ff aan. Deze heeft nou ook coating dus niet enkel de staalkabel. En mocht deze kapotgaan snel dan weet ik nou ook waar ik een goeie kan kopen ;-)

Ik zou wel een helm dragen anders heb je straks een mooi litteken over je voorhoofd lopen :p

Terug
Naar boven