Fitness Seller

Sticky Toon je home gym! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

zeker waar!

de stacked pulley heeft 125 gewicht. De plate loaded kan 160 aan.

dat is wel een aardig verschil, al zie ik mijzelf de 125 nog niet gebruiken...:emo:

Enkel of dubbel katrol? Dubbel katrol stelt 125 niet veel voor.
 
Pulley van het barbarian power rack. Dat is een dubbele neem ik aan.

Dat neem ik ook aan. Ik heb verschillende. Kabel van hd2 rack van mij is dubbel. Ik heb ook een rack van powercage.nl dat is een directe overbrenging en een wereld van verschil. Mijn kabel met stack in de garage is een 70kg directe stack maar vanwege de ouderwetse machine met enorm veel weerstand. Ik heb daar een haak voor gemaakt zodat er schijven aankunnen. Bij rpb heb ik ook nog een stack van 100kg. Ideaal gezien is een stack van 120kg erg relaxed voor bv cable rows.
 
Hier ook nog even mijn homegym delen :)
Alles wat betreft de basis kan ik in ieder geval doen, veel meer dan dat doe ik toch niet.
Plannen om uit te breiden zijn er maar geen haast mee. Vanmiddag ff wat extra rubberen tegels halen
20200321_090921.jpg
20200321_090926.jpg
 
Hier ook nog even mijn homegym delen :)
Alles wat betreft de basis kan ik in ieder geval doen, veel meer dan dat doe ik toch niet.
Plannen om uit te breiden zijn er maar geen haast mee. Vanmiddag ff wat extra rubberen tegels halen
Bekijk bijlage 484135
Hoe is dat bankje? Paar dagen geleden dezelfde gekocht, moet nog binnenkomen.
Ziet er mooi uit met dat rack.
 
Hoe is dat bankje? Paar dagen geleden dezelfde gekocht, moet nog binnenkomen.
Ziet er mooi uit met dat rack.
Goed stabiel en ruw dus je glijdt niet weg. Wel net wat smal maar dat wist ik al want 25 cm breed.
 
20200322_183948.jpg


Dan heb ik nog wat strongman spul en een bokszak en binnen een hyper extension, GHR, bankje voor incline en decline crunches, Nautilus abs machine en back extension, hometrainer, crosstrainer, grippers, bands, clubbels en een steal mace.

Kan zijn dat ik nog wat vergeten ben :P
 
Dan heb ik nog wat strongman spul en een bokszak en binnen een hyper extension, GHR, bankje voor incline en decline crunches, Nautilus abs machine en back extension, hometrainer, crosstrainer, grippers, bands, clubbels en een steal mace.

Kan zijn dat ik nog wat vergeten ben :P

Staat t rack buiten?
Jij hebt 'm flink gebruikt zo te zien! Vind het wel een fijn rack, lekker snel te verstellen en stevig genoeg. Heb mijne nu ook al jaartje of 10.
 
Staat t rack buiten?
Jij hebt 'm flink gebruikt zo te zien! Vind het wel een fijn rack, lekker snel te verstellen en stevig genoeg. Heb mijne nu ook al jaartje of 10.
Onder een dakje maar de ruimte is niet heel toe.
Volgens mij heb ik dat in 2008-2009 gekocht en het heeft al enorm afgezien :D
 
Vrienden en vriendinnen,

Ik wil een home gym opbouwen, vooral handig in deze situatie... Maar ook voor een snelle gym sessie, als er weinig tijd is.

Onit zit met een ethisch dilemma. Hierin spelen onderstaande punten een belangrijke rol.

  • Ik zal een power cage / power rack aanschaffen. Hierop wil ik een pulley bevestigen, zodat ik in ieder geval alle oefeningen uit mijn trainingsschema kan uitvoeren.

  • Ik zal niet volledig overgaan op een home gym, omdat ik hiervoor te weinig ruimte heb. Ik heb alleen ruimte voor een power cage / power rack. Ik blijf dus gewoon bij mijn sportschool sporten, omdat deze beschikt over alle apparatuur die ik maar wensen kan. Dit houdt in dat ik evengoed kosten betaal á € 40,- per maand.

  • De power cage / power rack wordt op mijn slaapkamer geplaatst en deze bevindt zich bovenin het huis.

Het volgende dilemma speelt:

1. Zal ik goede apparatuur aanschaffen, neem als voorbeeld hierin de Barbarian line. Waarbij ik totaal rond een bedrag á € 1.500,- uitkom. Dit is inclusief bankje, 200 kg aan bumperplates, opbergrek en lat pulley. Ik heb dan goede apparatuur, welke lang meegaat. Maar sport daarnaast ook nog bij de sportschool. Al met al een duur geintje...

2. Zal ik gaan voor goedkopere apparatuur, aangezien ik toch nog bij mijn sportschool blijf sporten? De kans bestaat dat ik mijzelf ga irriteren aan de apparatuur die ik dan heb staan.

3. Is het verstandig om dit überhaupt te doen? Houdt mijn slaapkamer vloer de apparatuur wel en is het rendabel? Ik kan natuurlijk ook als noodvoorziening de quarantaine periode overbruggen met dumbells, barbell en een bankje...

Wie kan mij hierin goed advies geven?


Exact dit is mij overkomen jaren geleden.... bleef trainen op de sportschool en kocht eerst een bankje en paar dumbs. daarna meer platen, daarna ander bankje, daarna maakte ik zelf een powerrack, uiteindelijk een nw en goed rack gekocht goede bank genoeg platen, goede powerbands, boxzak etc etc.

Het mooiste van dit alles was dat ik langzaam steeds minder naar de sportschool ging en meer thuis ging doen. Tot dat ik jaar of 10 geleden helemaal gestopt ben op de sportschool en alleen thuis train.
Nou is het zo dat het mijn ambitie helemaal niet is om een BB te worden of mee te doen aan wat voor competitie dan ook. Puur in goede shape blijven en that's it. Dus voor mij nooit meer comm sportschool.

En hoe fijn is het nou dat er qua sporten helemaal niets veranderd is voor mij door deze wereldwijde ellende.

Kort samengevat ik zou voor kwailteit gaan. Misschien niet alles in 1x maar in fases iig als je het doet zou ik het gelijk goed doen.

Succes kerel.
 
Rendabel neen.Zeker niet als je naar de sportschool blijft gaan.
Als rendabel zijn je hoofddoel is doe het dan niet.

Kooi rack moet zeker geen barbarian zijn.

Naar gelang van hoe sterk je bent is een budget kooi/rack goed genoeg.

Ik heb een budget rack. Maar ook niet het goedkoopste van het goedkoopste.

Voor de lat pulley heb ik wel voor een goede van barbarian gekozen.
 
ATX heeft betaalbare cages waar je ook een betaalbare lat pulley attachment aan kan hangen. Voor mij de reden geweest om voor ATX te gaan. Goed en degelijk materiaal maar prima betaalbaar (imo)
 
Back
Naar boven