AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb een beetje een domme vraag😅. Ik heb net voor het eerst getraind op het houten platform. Het is echt top, alleen, als ik een Squat box of zitje op het platform plaats, glijdt deze vrij snel weg😅😂😂. Wat doen mensen hier om het platform wat stroever te krijgen?
Ik kan je niet helpen, maar wel je vraag wat verbreden, je kan ook met box of zitje aan de gang gaan?
 
Ik kan je niet helpen, maar wel je vraag wat verbreden, je kan ook met box of zitje aan de gang gaan?

Kan ook inderdaad! Squat box heeft rubberen voeten, zitje is kaal ijzer (is de oude versie van de ATX row Seat
 
Ik heb een beetje een domme vraag😅. Ik heb net voor het eerst getraind op het houten platform. Het is echt top, alleen, als ik een Squat box of zitje op het platform plaats, glijdt deze vrij snel weg😅😂😂. Wat doen mensen hier om het platform wat stroever te krijgen?
Minder hard gaan zitten 😜 Je kan een huis tuin keuken antislip matje proberen.
 
Ik heb een beetje een domme vraag😅. Ik heb net voor het eerst getraind op het houten platform. Het is echt top, alleen, als ik een Squat box of zitje op het platform plaats, glijdt deze vrij snel weg😅😂😂. Wat doen mensen hier om het platform wat stroever te krijgen?
een rubberen mat idd, die is gewoon egaal en wat stroever
 
Ik ben aan het wachten tot de 50mm dumbbells weer beschikbaar zijn en ik heb tussendoor een plan voor mijn lift vloer gemaakt met minimaal 160mm demping dikte aangezien mijn gym op 6 hoog ligt 😅

IMG-20200523-WA0015.jpeg
 
Ik heb wel nog een vraagje gezien ik op blote voeten train: hebben jullie ervaring met lak en het niet plakkerig/glad worden van de ondergrond? Alternatief is dat ik laminaat zoals op de normale vloer ligt bovenop de box plak,daarvan weet ik zeker dat het goed gaat.
 
Ik heb wel nog een vraagje gezien ik op blote voeten train: hebben jullie ervaring met lak en het niet plakkerig/glad worden van de ondergrond? Alternatief is dat ik laminaat zoals op de normale vloer ligt bovenop de box plak,daarvan weet ik zeker dat het goed gaat.

Met blote voeten heb ik eigenlijk geen problemen op de lak en ik zweet als een otter tijdens het liften.
 
Die 160mm demping. Hoe is die precies opgebouwd? Lijkt nu een matje te zijn met constructie platen/balken.
 
4 tegels van 4cm op elkaar dan een paar plank er tegenaan?
 
Ik betwijfel dat 4 massieve tegels op elkaar zoveel beter gaan dempen dan 1 massieve tegel.
In een appartementsblok gaat het hoe dan ook moeilijk zijn om je buren tevreden te houden. Misschien een oplossing zoeken met een foam laag ofzo?
 
Ik betwijfel dat 4 massieve tegels op elkaar zoveel beter gaan dempen dan 1 massieve tegel.
In een appartementsblok gaat het hoe dan ook moeilijk zijn om je buren tevreden te houden. Misschien een oplossing zoeken met een foam laag ofzo?
Of je gooit niet zo achterlijk je gewichten neer.
 
Ik betwijfel dat 4 massieve tegels op elkaar zoveel beter gaan dempen dan 1 massieve tegel.
In een appartementsblok gaat het hoe dan ook moeilijk zijn om je buren tevreden te houden. Misschien een oplossing zoeken met een foam laag ofzo?

Ook als je zachtjes doet blijf ontkom je er niet aan dat het geluid door dreunt. Als ik beneden in de garage deadlift (en uiteraard zachtjes doe) dan hoor je het in de woonkamer erboven (redelijk nieuwe woning met kanaalplaten). Persoonlijk zou ik in een appartement niet gaan deadliften om mijn buren te vriend te houden.
 
Of je gooit niet zo achterlijk je gewichten neer.

Heeft niks met 'achterlijk je gewichten neergooien te maken,' maar eerder met het feit dat er mensen ONDER jou wonen.
Zelfs op een 'normaal' platform, op een versterkte betonnen vloer (oud industrieel pand), zonder mensen boven of onder mij maar wel met mensen naast mij (achter dubbele dikke betonnen muur), moesten we eerst achterlijk voorzichtig zijn met deadlifts omdat anders de glazen in de kast van de buren gingen meetrillen. (Zelfs 'droppen' vanop 15cm was not done).
Maar hey, je mag er altijd proefondervindelijk achter komen met je buren :rolleyes: . Ik wil gewoon advies geven en zorgen dat Born Twitchy niet onnodige veel moeite en geld stopt in een 'oplossing' die uiteindelijk niet afdoende blijkt. Moet jij niet afkomen met vage ongefundeerde assumpties...
 
Heeft niks met 'achterlijk je gewichten neergooien te maken,' maar eerder met het feit dat er mensen ONDER jou wonen.
Zelfs op een 'normaal' platform, op een versterkte betonnen vloer (oud industrieel pand), zonder mensen boven of onder mij maar wel met mensen naast mij (achter dubbele dikke betonnen muur), moesten we eerst achterlijk voorzichtig zijn met deadlifts omdat anders de glazen in de kast van de buren gingen meetrillen. (Zelfs 'droppen' vanop 15cm was not done).
Maar hey, je mag er altijd proefondervindelijk achter komen met je buren :rolleyes: . Ik wil gewoon advies geven en zorgen dat Born Twitchy niet onnodige veel moeite en geld stopt in een 'oplossing' die uiteindelijk niet afdoende blijkt. Moet jij niet afkomen met vage ongefundeerde assumpties...
Droppen vind ik achterlijk neergooien. Je bent geen Hafthor.
 
Die 160mm demping. Hoe is die precies opgebouwd? Lijkt nu een matje te zijn met constructie platen/balken.
Op de tekening zie je enkel de bovenste helft van de 40mm rubberen tegel, daaronder ligt een open ruimte met een pakket van dempende/verende materialen met verschillende dichtheden.
 
Wat zijn dat dan voor dempende en verende materialen?
 
Heeft niks met 'achterlijk je gewichten neergooien te maken,' maar eerder met het feit dat er mensen ONDER jou wonen.
Zelfs op een 'normaal' platform, op een versterkte betonnen vloer (oud industrieel pand), zonder mensen boven of onder mij maar wel met mensen naast mij (achter dubbele dikke betonnen muur), moesten we eerst achterlijk voorzichtig zijn met deadlifts omdat anders de glazen in de kast van de buren gingen meetrillen. (Zelfs 'droppen' vanop 15cm was not done).
Maar hey, je mag er altijd proefondervindelijk achter komen met je buren :rolleyes: . Ik wil gewoon advies geven en zorgen dat Born Twitchy niet onnodige veel moeite en geld stopt in een 'oplossing' die uiteindelijk niet afdoende blijkt. Moet jij niet afkomen met vage ongefundeerde assumpties...
Klopt, het dreunt al snel flink door. Mijn woning heeft zware betonnen vloeren en muren, ik heb geen bovenburen en ben mijn eigen onderbuurman (maisonnette). Ik heb al wat tests gedaan waarbij iemand beneden zat en ik boven een gewicht liet vallen op de demping laag en dat viel reuze mee. Voornaamste is het "zwevend/verend" maken van het deel waar de bumper plates op terecht komen zoals trillingsdempers onder zware machines.
 
Wat zijn dat dan voor dempende en verende materialen?
Verschillende dichtheden foam voornamelijk, daarmee is veel te variëren. Mogelijk ga ik er later nog wat aan rekenen maar ik moet hiermee een heel eind komen.
 
Back
Naar boven