AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daar zitten we nog te twijfelen tss de assault en de rogue.....ik slaap er al nachten nie van 😩😫😖
Echo airbike schijnt veel minder geluid te produceren dan de assault bike omdat deze met een snaar aangedreven is ipv een ketting.
 
Echo airbike schijnt veel minder geluid te produceren dan de assault bike omdat deze met een snaar aangedreven is ipv een ketting.
ik kan bevestigen dat de echo een stuk stiller is, ik heb zelf de echo bike, en in de gym hebben ze de assault bike.
Echter de echo is iets zwaarder maar beweegt soepeler, maar op de assault bike kan je iets lekkerder intervals doen, omdat de sprints wat beter op gang komen.
 
Ik ben op zoek naar een betaalbaar alternatief voor de rubberen tegels. In mijn schuur, liggen nu grindtegels.
Ik heb een outlet partij rubber tegels weten te kopen voor een zacht prijsje, dat was net genoeg voor mijn garage.
Wellicht kan je op zoek naar eenzelfde soort deal.
 
ik kan bevestigen dat de echo een stuk stiller is, ik heb zelf de echo bike, en in de gym hebben ze de assault bike.
Echter de echo is iets zwaarder maar beweegt soepeler, maar op de assault bike kan je iets lekkerder intervals doen, omdat de sprints wat beter op gang komen.
de kogel is door de kerk en we hebben de assault besteld 😍 🤷‍♀️ ja het was geen makkelijke keuze maar voor ons de juiste ...hoop ik 😄
nog even geduld normaal kan helisports hem vanaf de 13e terug leveren 😍😍
 
Sinds de vorige update:
- meer schijven
- spiegels
- verstelbare dumbbells 4,5kg - 24,5kg
- wat resistance bands

:D
 

Bijlagen

  • 681A967D-FCDC-4792-A525-529802792FC9.jpeg
    681A967D-FCDC-4792-A525-529802792FC9.jpeg
    177,6 KB · Weergaven: 312
Het voordeel van de Corona is dat ik in de weekenden nu veel meer tijd heb om te rommelen. Zelf een verstelbare bank gemaakt, heb het design gepikt van Watson overigens.
Aankomende week nog het hout frezen en bekleden en dan is hij klaar voor gebruik.

Volgende projecten ben ik ook al mee bezig, met de legpress en hack squat van Icarian aan het namaken.
 

Bijlagen

  • 5D8EC99E-B413-4156-9912-638E1311E5DB.jpeg
    5D8EC99E-B413-4156-9912-638E1311E5DB.jpeg
    189,4 KB · Weergaven: 316
  • EC8EBA0B-4DBD-4CF4-A7EB-6177F3C1727E.jpeg
    EC8EBA0B-4DBD-4CF4-A7EB-6177F3C1727E.jpeg
    213,4 KB · Weergaven: 310
  • E6C6DBE5-B01E-487D-95E3-771D91E539E0.jpeg
    E6C6DBE5-B01E-487D-95E3-771D91E539E0.jpeg
    170,8 KB · Weergaven: 306
Het voordeel van de Corona is dat ik in de weekenden nu veel meer tijd heb om te rommelen. Zelf een verstelbare bank gemaakt, heb het design gepikt van Watson overigens.
Aankomende week nog het hout frezen en bekleden en dan is hij klaar voor gebruik.

Volgende projecten ben ik ook al mee bezig, met de legpress en hack squat van Icarian aan het namaken.

mag ik zeggen dat je een vakman bent ,ja dat mag ik
 
Het voordeel van de Corona is dat ik in de weekenden nu veel meer tijd heb om te rommelen. Zelf een verstelbare bank gemaakt, heb het design gepikt van Watson overigens.
Aankomende week nog het hout frezen en bekleden en dan is hij klaar voor gebruik.

Volgende projecten ben ik ook al mee bezig, met de legpress en hack squat van Icarian aan het namaken.
Heeeel vet!
 
Het voordeel van de Corona is dat ik in de weekenden nu veel meer tijd heb om te rommelen. Zelf een verstelbare bank gemaakt, heb het design gepikt van Watson overigens.
Aankomende week nog het hout frezen en bekleden en dan is hij klaar voor gebruik.

Volgende projecten ben ik ook al mee bezig, met de legpress en hack squat van Icarian aan het namaken.

Bedankt mannen! Hier nog een foto van het begin van de legpress.

Gaaf! Leuk ook om hobby met hobby te combineren
 
Het voordeel van de Corona is dat ik in de weekenden nu veel meer tijd heb om te rommelen. Zelf een verstelbare bank gemaakt, heb het design gepikt van Watson overigens.
Aankomende week nog het hout frezen en bekleden en dan is hij klaar voor gebruik.

Volgende projecten ben ik ook al mee bezig, met de legpress en hack squat van Icarian aan het namaken.
echt knap, ben onder de indruk mag ik vragen wat kost u nu zoiets als je het volledig zelf kan maken, want dit bankje koop je niet onder de 500€
 
echt knap, ben onder de indruk mag ik vragen wat kost u nu zoiets als je het volledig zelf kan maken, want dit bankje koop je niet onder de 500€
Tuurlijk mag je dat vragen, zo heel interessant is het qua kosten niet hoor. Bij Watson kost het bankje rond de 650/700, grootste probleem zijn dan de verzendkosten waardoor het geheel een stuk hoger uitvalt.
Ik heb diverse dingen uit moeten besteden. Het watersnijwerk heb ik zelf uitgetekend in AutoCad, maar laten snijden bij een extern bedrijf voor 180 euro. Vervolgens een gedeelte ook nog elektrolytisch laten verzinken (geen idee wat dit kost, nooit een rekening van gezien).
Heb het frame laten poedercoaten voor 150 euro. Dan nog wat polypress en de Boltaflex bekleding, denk dat dit totaal ook rond de 125 euro uitkomt.
Daarnaast nog wat kleine uitgaven betreffende materiaal, bronzen glijlagers voor de scharnierpunten, stelringen enz.
Dan heb ik natuurlijk de uren wat ik erin gestopt heb niet mee gerekend
Totaal komt dus gewoon rond de 450 euro uit.
Ik kan wat dat betreft qua kosten nooit tegen een verstelbare bank op die je bijvoorbeeld bij de Fitness-Seller koopt, dat is het grote voordeel van de massa productie.
Daarnaast is het ook mijn hobby, en zeker in deze toch al saaie tijden is het bouwen van apparaten hetgeen ik naar uitkijk om in de weekenden te doen waardoor de kosten op de achtergrond raken.
Overigens loont het met een legpress wel om deze zelf te maken, aangezien een legpress van bijvoorbeeld Hammer rond de 8000 euro kost bij Fitness 24.
 


Ziet er goed uit! Heb zelf recent iets soortgelijks gemaakt.

Ben van deze katrollen afgestapt vanwege het glijden en schokken:


Vervolgens deze gehaald:


Ben benieuwd hoe het loopt bij jou?
 
Ziet er goed uit! Heb zelf recent iets soortgelijks gemaakt.

Ben van deze katrollen afgestapt vanwege het glijden en schokken:


Vervolgens deze gehaald:


Ben benieuwd hoe het loopt bij jou?
Heb ook de katrollen van staalkabelstunter. Ik ga andere bestellen, met bevestiging direct op het hout ipv met een oog.

Heb je tips? Plastic lijkt mij juist minder stevig en minder goed lopen
 
Heb ook de katrollen van staalkabelstunter. Ik ga andere bestellen, met bevestiging direct op het hout ipv met een oog.

Heb je tips? Plastic lijkt mij juist minder stevig en minder goed lopen

Soortgelijke gebruik ik al jaren. En deze is geluidloos te belasten tot 250kg....
Heb het overigens niet hier gekocht maar bij een zaak in Arnhem (weet de naam niet zo) was toen iets van 10 of 12 euro met paar euro verzendkosten dus. Denk zo'n 8 jaar geleden.

Oh en zag net dat Decathlon ook soortgelijken heeft.....
 
Heb ook de katrollen van staalkabelstunter. Ik ga andere bestellen, met bevestiging direct op het hout ipv met een oog.

Heb je tips? Plastic lijkt mij juist minder stevig en minder goed lopen
Dit zijn dezelfde katrollen (de wielen iig) als uit de gym, lopen super. Ze zijn rated tot 160 kg.

Gebruik ze in combinatie met een coated staalkabel van staalkabelstunter, die met de bal erop. ben er erg tevreden mee.

Zou zowiezo wel een katroll halen die 360 graden kan draaien, zo kan je hem doorlussen op verschillende posities op je rack en er ook andere oefeningen mee doen. Kan er zelf unilateral flys mee doen, maar ook low rows, facepulls, biceps etc.

Het is mogelijk om hem op elke hoogte van de spotters te zetten en dan is roteren van de katroll noodzakelijk om elke kant op te kunnen trekken.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven