XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

F5DF5AD0-362B-4B47-9606-CAC946DB9ED7.jpeg


Groot contrast met de meesten hier maar je moet ergens beginnen 😅
 
Groot contrast met de meesten hier maar je moet ergens beginnen 😅
Prima begin toch, hele mooie ATX bank ook!
Voordeel is ook dat alles best zijn waarde blijft houden, zo ben ik ooit overgestapt van 30mm naar 50mm.
Ook mijn squatrack waarmee ik ben begonnen een keer goed verkocht toen ik tegen een mooier powerrack aanliep op marktplaats.
Verstelbare dumbbells ook gehad, niks mis mee, maar goed verkocht en wat gespaard en nu een paar vaste db's, is natuurlijk allemaal extra luxe want gewicht is gewicht.
 
Homegym begint al een beetje vorm te krijgen.
  • ATX Nuobell dumbells 32kg
  • ATX Single cable machine + ATX black line cable accessoires
  • Specialty rubber bench :D
Ziet er gaat uit om mee te beginnen. Die ATX single cable machine ziet er geniaal uit, bevalt dat in de praktijk?

Zo ja, dan heeft mijn vrouw binnenkort weer wat te klagen als er weer 1300 euro van de rekening af is :)
 
Ik ben ook begonnen met m'n eigen gym in de kelder te zetten. Hier kan ik al het meeste mee doen.
ATX materiaal is wel top, meeste zelfs beter dan wat ik gewoon ben van op de basic fit.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-04-27 at 13.10.37.jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-27 at 13.10.37.jpeg
    98 KB · Weergaven: 258
Mooie setup. Zeer goede basis. Waarom heb je de weight plate pins zo hoog hangen?
 
Mooie setup. Zeer goede basis. Waarom heb je de weight plate pins zo hoog hangen?
Omdat ze aan de achterkant niet passen, dan kom ik tegen de muur. op lagere hoogte bots ik er tegen als ik train. Aan de linker kan hangt wel ook een lage, maar aan de rechter kant gaat dat niet omdat dat ook een doorgang is voor m'n vrouw, als ik niet train mag er niets uit steken. Onder die hoge schijven kan ze echter gemakkelijk onder :D
 
Echt jammer dat een beetje zelf klussen met degelijk materiaal soms duurder is dan het gewoon te kopen bij een budgetseller
Staal en zelf lassen == oerdegelijk en het proces an sich is natuurlijk erg leuk, budget seller heb ik mijn twijfels bij met exact dezelfde redenen die je noemt bij het houten rack. Als je dus geen geld wil besteden aan ATX etc. dan kies ik voor zelfbouw (helemaal nu de prijzen ontploft zijn).

Hier nu bezig met de plannen om de halve cable crossover af te gaan maken naar een hele met een nieuwe aanwinst een heus tig apparaat. Staal laten geleiden met hard plastic binnenvoering was niet perfect, werkt goed alleen wel elke keer met siliconen spray een paar druppels, ik ga nu proberen het met lagers op te lossen :D
 
Omdat ze aan de achterkant niet passen, dan kom ik tegen de muur. op lagere hoogte bots ik er tegen als ik train. Aan de linker kan hangt wel ook een lage, maar aan de rechter kant gaat dat niet omdat dat ook een doorgang is voor m'n vrouw, als ik niet train mag er niets uit steken. Onder die hoge schijven kan ze echter gemakkelijk onder :D

Ah ok duidelijk. Idd wel belangrijk dat de vrouw de homegym kamer goed kan betreden 😉👍
 
Staal en zelf lassen == oerdegelijk en het proces an sich is natuurlijk erg leuk, budget seller heb ik mijn twijfels bij met exact dezelfde redenen die je noemt bij het houten rack. Als je dus geen geld wil besteden aan ATX etc. dan kies ik voor zelfbouw (helemaal nu de prijzen ontploft zijn).

Hier nu bezig met de plannen om de halve cable crossover af te gaan maken naar een hele met een nieuwe aanwinst een heus tig apparaat. Staal laten geleiden met hard plastic binnenvoering was niet perfect, werkt goed alleen wel elke keer met siliconen spray een paar druppels, ik ga nu proberen het met lagers op te lossen :D
Tig vind ik best moeilijk, maar als je er ene keer vlot mee bent leg je er wel de mooiste lassen zonder slijpen mee, jammer dat je voor een goede machine snel een stuk boven de 1000e kwijt bent, dat is voor een beetje brassen zoals ik doe te veel geld :)
 
Tig vind ik best moeilijk, maar als je er ene keer vlot mee bent leg je er wel de mooiste lassen zonder slijpen mee, jammer dat je voor een goede machine snel een stuk boven de 1000e kwijt bent, dat is voor een beetje brassen zoals ik doe te veel geld :)
True, het word een leuke uitdaging dat smeltbad onder controle houden en niet perongeluk dat puntje erin dopen. Ik was een kwart daarvan kwijt voor een oude kemppi excl. gasfles die je voor 200 euro moet kopen/huren met borg. Maar net zoals met ATX, redelijk waarde vast als het om die bedragen gaat. Vooral dat slijpen vond ik al snel ten koste gaan van de fun, dus vandaar ook de keuze haha.

Er bestaat dus een kans dat hij over een paar maanden weer online staat wanneer ik er geen zak van blijk te kunnen :D
 
Mijn homegym is (voorlopig) klaar..al kan past er niet heel veel meer in :)

Genoeg ruimte om alle oefeningen te doen die ik wil. Lekker muziekje aan en dan vliegt de tijd voorbij.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-05-03 at 09.10.34 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-03 at 09.10.34 (1).jpeg
    168 KB · Weergaven: 291
  • WhatsApp Image 2021-05-03 at 09.10.34.jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-03 at 09.10.34.jpeg
    150,6 KB · Weergaven: 296
  • WhatsApp Image 2021-05-03 at 09.10.38 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-03 at 09.10.38 (1).jpeg
    162,8 KB · Weergaven: 295
Mijn homegym is (voorlopig) klaar..al kan past er niet heel veel meer in :)

Genoeg ruimte om alle oefeningen te doen die ik wil. Lekker muziekje aan en dan vliegt de tijd voorbij.
heerlijk he zo'n homegym, maarre die stoeltjes kunnen er toch uit :fluit:
 
Mijn homegym is (voorlopig) klaar..al kan past er niet heel veel meer in :)

Genoeg ruimte om alle oefeningen te doen die ik wil. Lekker muziekje aan en dan vliegt de tijd voorbij.
Tof. Zijn dat treinstoelen ofzo?
 
Dat zijn inderdaad stoelen uit een bioscoop die ik goedkoop op de kop kon tikken..en omdat het voor deze homegym meer een chill hok was. (Heb mijn vrienden hiervoor uitgewisseld.:D)
Zit wel lekker na een trainingsessie. Gisteren F1 gekeken onder het trainen :p
 
Mijn homegym is (voorlopig) klaar..al kan past er niet heel veel meer in :)

Genoeg ruimte om alle oefeningen te doen die ik wil. Lekker muziekje aan en dan vliegt de tijd voorbij.
Buiten het pakken van evt. de fiets komt er niemand buiten jijzelf lijkt het. Je doet de tuin, je braad het vlees en pompt je spieren. Knap dat je het zo in kunt richten, bij mij is het een grote teringzooi.
 
Back
Naar boven