Fitness Seller

Sticky Toon je home gym! (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Buiten het pakken van evt. de fiets komt er niemand buiten jijzelf lijkt het. Je doet de tuin, je braad het vlees en pompt je spieren. Knap dat je het zo in kunt richten, bij mij is het een grote teringzooi.

Kom er voornamelijk nu zelf en mijn vriendin af en toe..alleen die heeft paar dagen spierpijn gehad van het squatten en houdt het even voor gezien :p
Je had niet willen zien wat voor teringzooi het mij was. Er stond een keuken in, vol met plastic, papier, stoelen, hout...
 
Nu bij action te koop: rubberen vloertegels
40x40 cm per 6 stuks verpakt. Iets van€6 per pak, dacht ik.
 

Bijlagen

  • 20210504_140044.jpg
    20210504_140044.jpg
    187,8 KB · Weergaven: 263
Nu bij action te koop: rubberen vloertegels
40x40 cm per 6 stuks verpakt. Iets van€6 per pak, dacht ik.
Die meuk verkopen ze al zo lang vind ik niet geschikt voor een home gym , schuift snel en beschadigd ook erg snel, beter gewoon goeie tegels
 
Die meuk verkopen ze al zo lang vind ik niet geschikt voor een home gym , schuift snel en beschadigd ook erg snel, beter gewoon goeie tegels
Idd, was mijn eerste vloer maar 1x een dumbell erop laten vallen en je zit er al door, dient nu als “ondervloer” voor m’n rubberen tegels
 
Nu bij action te koop: rubberen vloertegels
40x40 cm per 6 stuks verpakt. Iets van€6 per pak, dacht ik.
Veel beter dan geen bescherming, maar een zware dumbell maakt meteen een snede in de mat. Voor krassen te voorkomen zal het mss wel voldoen, maar afwerpen kan je er niet op :) (ervaring)
 
Die meuk verkopen ze al zo lang vind ik niet geschikt voor een home gym , schuift snel en beschadigd ook erg snel, beter gewoon goeie tegels
Ah oké, ik zag ze liggen.Had gewoon een betonnen vloer wat op zich prima is.
Maar voor die paar tientjes heb ik nu die vloer liggen.
Als t niks is, isdatook geen ramp
 
Ah oké, ik zag ze liggen.Had gewoon een betonnen vloer wat op zich prima is.
Maar voor die paar tientjes heb ik nu die vloer liggen.
Als t niks is, isdatook geen ramp
Voor op een betonnen vloer is het goed genoeg lijkt me, als het op tegels of laminaat lag was het een ander verhaal :)
 
Ik vind ze wel best glad. Squat op de sokjes ga ik niet meer doen. Dan maar op blote voeten
 
Inmiddels is mijn zelf gemaakte bench ook voorzien van bekleding.
Leg press bijna afgerond, nog wat kleine afwerkingen doen en de kussens bekleden.

Volgende project wordt een hack squat en half rack. Vanaf daar nog een adductor, leg curl en leg extension en dan kunnen we thuis fatsoenlijk benen trainen.

Ook nog zelf een SSB gemaakt overigens.
 

Bijlagen

  • FD00584D-2B87-44B7-B384-E9325DC66BA1.jpeg
    FD00584D-2B87-44B7-B384-E9325DC66BA1.jpeg
    165,4 KB · Weergaven: 294
  • 18A178AA-0633-400A-8E6D-68F0529CC400.jpeg
    18A178AA-0633-400A-8E6D-68F0529CC400.jpeg
    272,3 KB · Weergaven: 304
  • A6AA7D74-C105-4919-8C94-0C161F6977ED.jpeg
    A6AA7D74-C105-4919-8C94-0C161F6977ED.jpeg
    235,9 KB · Weergaven: 285
  • E88E1C36-C862-423E-B9EE-FCA0BF7C1316.jpeg
    E88E1C36-C862-423E-B9EE-FCA0BF7C1316.jpeg
    186,2 KB · Weergaven: 284
  • 2C3D70E0-3925-4BB0-B576-3B8FFF65B65C.jpeg
    2C3D70E0-3925-4BB0-B576-3B8FFF65B65C.jpeg
    236,5 KB · Weergaven: 279
  • 6E134813-D97E-455C-A76F-C751896DC5B3.jpeg
    6E134813-D97E-455C-A76F-C751896DC5B3.jpeg
    212,9 KB · Weergaven: 276
  • 0BC50E85-2B0E-4E15-9588-DD4A932BEB99.jpeg
    0BC50E85-2B0E-4E15-9588-DD4A932BEB99.jpeg
    222,6 KB · Weergaven: 298
Inmiddels is mijn zelf gemaakte bench ook voorzien van bekleding.
Leg press bijna afgerond, nog wat kleine afwerkingen doen en de kussens bekleden.

Volgende project wordt een hack squat en half rack. Vanaf daar nog een adductor, leg curl en leg extension en dan kunnen we thuis fatsoenlijk benen trainen.

Ook nog zelf een SSB gemaakt overigens.
Ziet er echt heel Nice uit, lijkt net professioneel materiaal
 
Inmiddels is mijn zelf gemaakte bench ook voorzien van bekleding.
Leg press bijna afgerond, nog wat kleine afwerkingen doen en de kussens bekleden.

Volgende project wordt een hack squat en half rack. Vanaf daar nog een adductor, leg curl en leg extension en dan kunnen we thuis fatsoenlijk benen trainen.

Ook nog zelf een SSB gemaakt overigens.
What the actual fuck man! Wat een prachtig materiaal maak jij man! Zo fcking jelly xD echt super goed gedaan!! Hiermee kan je je webshop beginnen ? Haha
 
Inmiddels is mijn zelf gemaakte bench ook voorzien van bekleding.
Leg press bijna afgerond, nog wat kleine afwerkingen doen en de kussens bekleden.

Volgende project wordt een hack squat en half rack. Vanaf daar nog een adductor, leg curl en leg extension en dan kunnen we thuis fatsoenlijk benen trainen.

Ook nog zelf een SSB gemaakt overigens.

Zelf maken is +1, maar voor de afwerking ook dikke kudos. Gaaf om zo'n werkplaats te hebben lijkt mij!

Nog wel wat interesse vragen:
  1. wat waren de kosten?
  2. Lijkt mij dat de kwaliteit vergelijkbaar is met ATX etc. ?
  3. Hoe heb je die standen plaat gemaakt voor het bankje? Is dat CNC plasma snijden?
  4. Die leg press geleiders is de binnenste buis van rvs? Maar de buitenste? Hoe laat je dat smooth glijden? teflon ringen ofzo?
Dat standen plaatje met uitgesneden cijfers vind ik gek genoeg het vetste ;)
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is mijn zelf gemaakte bench ook voorzien van bekleding.
Leg press bijna afgerond, nog wat kleine afwerkingen doen en de kussens bekleden.

Volgende project wordt een hack squat en half rack. Vanaf daar nog een adductor, leg curl en leg extension en dan kunnen we thuis fatsoenlijk benen trainen.

Ook nog zelf een SSB gemaakt overigens.
Aah shit dacht bij het lezen ; ach weer zo Pipo met houten meuk dus maar ff lopen trollen maaaar dit is heel andere koek, wat ontzettend goed gemaakt 💪🏻 Dit gaat denk ik niet onderdoen kwa andere professionele merken
 
Ziet er idd wel heel erg top uit zeg. Heel mooi gedaan. Je ziet aan het materiaal al dat het superstevig is. Persoonlijk had ik mat zwart ipv rood gebruikt maar het is wel uniek zo 👍👍
 
Inmiddels is mijn zelf gemaakte bench ook voorzien van bekleding.
Leg press bijna afgerond, nog wat kleine afwerkingen doen en de kussens bekleden.

Volgende project wordt een hack squat en half rack. Vanaf daar nog een adductor, leg curl en leg extension en dan kunnen we thuis fatsoenlijk benen trainen.

Ook nog zelf een SSB gemaakt overigens.
Wow, da's echt mega netjes. Ziet er erg professioneel uit. :D
 
Zelf maken is +1, maar voor de afwerking ook dikke kudos. Gaaf om zo'n werkplaats te hebben lijkt mij!

Nog wel wat interesse vragen:
  1. wat waren de kosten?
  2. Lijkt mij dat de kwaliteit vergelijkbaar is met ATX etc. ?
  3. Hoe heb je die standen plaat gemaakt voor het bankje? Is dat CNC plasma snijden?
  4. Die leg press geleiders is de binnenste buis van rvs? Maar de buitenste? Hoe laat je dat smooth glijden? teflon ringen ofzo?
Dat standen plaatje met uitgesneden cijfers vind ik gek genoeg het vetste ;)

Bedankt allemaal voor de leuke reacties mensen, overigens ben ik voor de kleur rood gegaan omdat ik de look van Ultraflex gym helemaal het einde vind. Mocht ik ooit nog mogelijkheid krijgen om zelf een gym te mogen openen neem ik hier een groot voorbeeld aan.

Om even je vragen te beantwoorden:
1. Qua kosten denken mensen vaak dat het heel interessant is, alleen dat valt nog vies tegen. Simpelweg omdat merken als ATX serie of zelfs massa productie hebben, hierdoor kunnen ze natuurlijk voor een veel lager bedrag produceren.
Bij de leg press bijvoorbeeld heb ik staal moeten kopen, kunststof platen moeten kopen, lineaire geleidestangen laten maken (deze zijn gehard en geslepen), lineaire kogelbussen moeten kopen, geheel laten poedercoaten en elektrolytisch verzinken. Daarnaast heb ik het geluk dat wij een CNC freesmachine voor hout hebben, zodat ik de onderplaten voor de kussens in alle vormen kan maken. De bekleding laat ik overigens ook doen bij een fitness stoffeerder wat helaas ook niet gratis is.
2. Vergelijkbaar met ATX is een moeilijk verhaal, deze machine is met een hele andere denkwijze gemaakt als de manier waarop ATX produceert. Ik hoef geen serie of massa productie te draaien waardoor ik elk onderdeel als het ware kan perfectioneren (voor mijn eigen gevoel tenminste, haha). Ik hoef hier mijn brood niet mee te verdienen dus daardoor kan ik er ook veel meer tijd stoppen in separate onderdelen. Kwaliteit is minstens net zo goed als ATX, Hammer strength, Precor enz. Overigens heb ik de leg press op veel punten gebaseerd op het ontwerp van Precor. Het geheel is grotendeels gebouwd uit koker 100x50x4, loopt over 40mm lineaire kogelbussen van SKF en is naar mijn mening praktisch onverwoestbaar. Vergeet niet dat dit geheel ook een slordige 260kg weegt.
Als ik overigens een half rack had gekocht had ik er een besteld uit de 800 serie van ATX, alleen snap je natuurlijk al dat ik hem in het rood wilt hebben, haha. Overigens heb ik de spotter arms en j-hooks gekocht van bij de fitness-seller, simpelweg omdat ik ze zelf niet op deze manier kan maken voor het geld waar hun ze voor aanbieden.
3. Deze delen heb ik uitgetekend in AutoCad en laten watersnijden door een extern bedrijf. Wanneer je zelf de tekeningen aanlevert is dit prijstechnisch heel interessant.
4. Bedoel je de slee, of de stoelverstelling. De slee loopt over geharde en geslepen assen met 40mm SKF kogelbussen. De stoelverstelling is een cilinderbuis 40x50 (elektrolitisch verzinkt) welke in een cilinderbuis 50x60 glijdt. Doordat dit precisiebuis is en de passing van de 40x50 met onder de maat is en die van de 50x60 net iets boven de maat is glijdt dit precies in elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de leuke reacties mensen, overigens ben ik voor de kleur rood gegaan omdat ik de look van Ultraflex gym helemaal het einde vind. Mocht ik ooit nog mogelijkheid krijgen om zelf een gym te mogen openen neem ik hier een groot voorbeeld aan.

Om even je vragen te beantwoorden:
1. Qua kosten denken mensen vaak dat het heel interessant is, alleen dat valt nog vies tegen. Simpelweg omdat merken als ATX serie of zelfs massa productie hebben, hierdoor kunnen ze natuurlijk voor een veel lager bedrag produceren.
Bij de leg press bijvoorbeeld heb ik staal moeten kopen, kunststof platen moeten kopen, lineaire geleidestangen laten maken (deze zijn gehard en geslepen), lineaire kogelbussen moeten kopen, geheel laten poedercoaten en elektrolytisch verzinken. Daarnaast heb ik het geluk dat wij een CNC freesmachine voor hout hebben, zodat ik de onderplaten voor de kussens in alle vormen kan maken. De bekleding laat ik overigens ook doen bij een fitness stoffeerder wat helaas ook niet gratis is.
2. Vergelijkbaar met ATX is een moeilijk verhaal, deze machine is met een hele andere denkwijze gemaakt als de manier waarop ATX produceert. Ik hoef geen serie of massa productie te draaien waardoor ik elk onderdeel als het ware kan perfectioneren (voor mijn eigen gevoel tenminste, haha). Ik hoef hier mijn brood niet mee te verdienen dus daardoor kan ik er ook veel meer tijd stoppen in separate onderdelen. Kwaliteit is minstens net zo goed als ATX, Hammer strength, Precor enz. Overigens heb ik de leg press op veel punten gebaseerd op het ontwerp van Precor. Het geheel is grotendeels gebouwd uit koker 100x50x4, loopt over 40mm lineaire kogelbussen van SKF en is naar mijn mening praktisch onverwoestbaar. Vergeet niet dat dit geheel ook een slordige 260kg weegt.
Als ik overigens een half rack had gekocht had ik er een besteld uit de 800 serie van ATX, alleen snap je natuurlijk al dat ik hem in het rood wilt hebben, haha. Overigens heb ik de spotter arms en j-hooks gekocht van bij de fitness-seller, simpelweg omdat ik ze zelf niet op deze manier kan maken voor het geld waar hun ze voor aanbieden.
3. Deze delen heb ik uitgetekend in AutoCad en laten watersnijden door een extern bedrijf. Wanneer je zelf de tekeningen aanlevert is dit prijstechnisch heel interessant.
4. Bedoel je de slee, of de stoelverstelling. De slee loopt over geharde en geslepen assen met 40mm SKF kogelbussen. De stoelverstelling is een cilinderbuis 40x50 (elektrolitisch verzinkt) welke in een cilinderbuis 50x60 glijdt. Doordat dit precisiebuis is en de passing van de 40x50 met onder de maat is en die van de 50x60 net iets boven de maat is glijdt dit precies in elkaar.
Super, dat verklaart een hoop!

1. Het gaat natuurlijk om het proces en voor jou ook om de kleur haha . Ik geloof wel dat jij een versie hebt staan die meer hufterproof is dan de grote merken, omdat je volgens mij wel voor wat zwaarder staal hebt gekozen als ik het goed lees. Hier knutsel ik ook wat en kom ik tot dusver steeds zo'n 20% over de goedkoopste producten heen (lees rommel). Maar goed het is hobby, lekker rommelen en dat mag ook wat kosten hé. Helemaal als je gym plannen hebt zoals jij.
2. 260kg - hoop dat ze daar ook een heftruck hebben dan. Poedercoaten en verzinken, man dan is het helemaal voor de jaren gemaakt.
3. Die zal ik onthouden, heb je het ook zien draaien? Ik vind dat CNC werk altijd mooi om te zien.
4. De slee bedoelde ik, maar dat maakt niet uit, je geeft antwoord op beiden. Had gehoopt dat je een goedkope mooie ingenieuze oplossing had gevonden. (edit: misschien heeft alie nog wel wat kogelbussen liggen bedenk ik mij net :D)

Kortom, niet alle onderdelen kun je zelf maken zonder het gereedschap, wat eigenlijk wel jammer is natuurlijk. Hier zit ik nu om dezelfde reden te pielen met kogellagers als op/neer gaande geleiders voor een cable crossover. Lelijk, maar werkt beter dan plastic over normale koker laten glijden.
 
Laatst bewerkt:
Super, dat verklaart een hoop!

1. Het gaat natuurlijk om het proces en voor jou ook om de kleur haha . Ik geloof wel dat jij een versie hebt staan die meer hufterproof is dan de grote merken, omdat je volgens mij wel voor wat zwaarder staal hebt gekozen als ik het goed lees. Hier knutsel ik ook wat en kom ik tot dusver steeds zo'n 20% over de goedkoopste producten heen (lees rommel). Maar goed het is hobby, lekker rommelen en dat mag ook wat kosten hé. Helemaal als je gym plannen hebt zoals jij.
2. 260kg - hoop dat ze daar ook een heftruck hebben dan. Poedercoaten en verzinken, man dan is het helemaal voor de jaren gemaakt.
3. Die zal ik onthouden, heb je het ook zien draaien? Ik vind dat CNC werk altijd mooi om te zien.
4. De slee bedoelde ik, maar dat maakt niet uit, je geeft antwoord op beiden. Had gehoopt dat je een goedkope mooie ingenieuze oplossing had gevonden. (edit: misschien heeft alie nog wel wat kogelbussen liggen bedenk ik mij net :D)

Kortom, niet alle onderdelen kun je zelf maken zonder het gereedschap, wat eigenlijk wel jammer is natuurlijk. Hier zit ik nu om dezelfde reden te pielen met kogellagers als op/neer gaande geleiders voor een cable crossover. Lelijk, maar werkt beter dan plastic over normale koker laten glijden.
Via ome Ali is zeker het één en ander te verkrijgen, ellende met kogelbussen blijft alleen dat een geharde en geslepen as een vereiste is.
Er zijn overigens tegenwoordig ook kunststof glijlagers met een zeer lage wrijvingscoëfficiënt. Geen idee wat ze kosten maar het is wellicht interessant om daar eens naar te kijken. Leuk overigens dat je ook lekker aan het hobby’en bent, het is voor mij mijn bron van inkomsten maar in het weekend werk ik met alle liefde verder aan mijn eigen projecten.
 
Vandaag deze 2 badboys opgepikt:
Ez bar & cambered bar!

Zin in chestday morgen!! Benieuwd hoe die rom voelt en hoe ver ik kan zakken met de cambered bar.

Iemand ervaring mee?
 

Bijlagen

  • IMG-20210509-WA0000.jpeg
    IMG-20210509-WA0000.jpeg
    122,4 KB · Weergaven: 212
Inmiddels is mijn zelf gemaakte bench ook voorzien van bekleding.
Leg press bijna afgerond, nog wat kleine afwerkingen doen en de kussens bekleden.

Volgende project wordt een hack squat en half rack. Vanaf daar nog een adductor, leg curl en leg extension en dan kunnen we thuis fatsoenlijk benen trainen.

Ook nog zelf een SSB gemaakt overigens.
Suuuuuupervet! Echt onwijs mooi allemaal!
 
Back
Naar boven