AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym! (6 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik heb nog geen squatrack nee maar heb er ook nog nooit een nodig gehad / gebruikt.
als ik een op set nodig heb gebruik ik me bankdruk bank (vaste olympische met spottersplaat) en voor deadlift en squatten gebruik ik de hexbar en gewoon een stang.

het traingshuis / honk word ruim 25 m2, komende maandag word de betonvloer gestort.
Ik heb nu hastings dumbells 1 t/m 10 kg per kilo en dan 12,5 t/m 40 kg per 2,5 in de toekoemst wil ik nog een keertje d 42,5 t/m 60 aanschaffen ik heb daar met rekken en ruimte al rekening me gehouden. hopelijk kom ik ze een keer gebruikt tegen.

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

leg press ofzo wil ik misschien ook nog wel een keer of iets anders om de benen op te doen.
ben er nog niet uit wat want m'n hok staat met deze spullen al aardig bezet.

---------- Toegevoegd om 17:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

leg press ofzo wil ik misschien ook nog wel een keer of iets anders om de benen op te doen.
ben er nog niet uit wat want m'n hok staat met deze spullen al aardig bezet.
 
Ik heb nog geen squatrack nee maar heb er ook nog nooit een nodig gehad / gebruikt.
als ik een op set nodig heb gebruik ik me bankdruk bank (vaste olympische met spottersplaat) en voor deadlift en squatten gebruik ik de hexbar en gewoon een stang.
.

Kan je eens uitleggen hoe je precies squat met een bank met spottersplaat? Met jouw gym lijkt het me moeilijk om werksets in de squat te doen...
 
Kan je eens uitleggen hoe je precies squat met een bank met spottersplaat? Met jouw gym lijkt het me moeilijk om werksets in de squat te doen...


ik hang de stang op de houders van de drukbank (op een hoogste stand) en hang de schijven eraan.
ga op de zitting zitten en kan er dan met me nek onder en dan opstaan.
 
Hij staat, het begin is er! De ruimte is 4,80m diep bij 2,10m breed en ik wil ook oly lifts kunnen doen dus dit half rack was daarvoor ideaal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Next:
- Olympisch gewichthef vloertje bouwen wat eronder komt
- ATX bulls bearing barbell
- 150kg ATX rough bumper plates
- Verstelbaar bankje

Ik heb 1,25m diepte vloerruimte voor de schuine opstaande buis begint dus dat moet genoeg zijn voor de lifts vanaf de vloer. Platform eronder zal ik goed isoleren van de vloer aangezien dit op 5 hoog is om mijn buren te sparen. Direct onder de gym is mijn eigen woonkamer dus dat scheelt al wat qua overlast.
 
  • Like
Waarderingen: M.N
Welk halfrack is dat? Ziet er stabiel uit.
 
Welk halfrack is dat? Ziet er stabiel uit.

Het is de 470HR van Helisport en hij is inderdaad erg stabiel, met optrekken wiebelde hij helemaal niet.
Dit rack wordt trouwens door meerdere shops aangeboden, allemaal voor rond de 300,- euro.
 
Ik heb dezelfde, maar heb de poten ingekort en wat extra hooks bij gekocht.
Tevens nummering dmv plakcijfers van pick-up aangebracht.
klik voor foto.
(heb de foto te vaak geplaatst om weer groot te showen, maar zo krijg je het kaal inderdaad) :thumbs:
 
Ik heb dezelfde, maar heb de poten ingekort en wat extra hooks bij gekocht.
Tevens nummering dmv plakcijfers van pick-up aangebracht.
klik voor foto.
(heb de foto te vaak geplaatst om weer groot te showen, maar zo krijg je het kaal inderdaad) :thumbs:
Die foto had ik inderdaad al eens gezien ja, handig om geen struikelbalken meer te hebben. In mijn geval gaat het puur om de diepte van de muur erachter tot de voorkant van de staanders aangezien de plates toch buiten de liggers op de vloer vallen. Stabiliteit bij gebruik van de spotters lever ik liever niet op in, ook omdat ik geen schijven op het rack zal hangen.
 
Stabiliteit bij gebruik van de spotters lever ik liever niet op in, ook omdat ik geen schijven op het rack zal hangen.

Dat viel mij al op inderdaad (ze liggen achter nog in beeld)
Wat is jouw reden daar voor?

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

In mijn geval gaat het puur om de diepte van de muur erachter
Mijn grootste 20 kg schijven staan keurig los van de muur.
Nagemeten muur/rack zit 7 cm tussen. foto
 
Dat viel mij al op inderdaad (ze liggen achter nog in beeld)
Wat is jouw reden daar voor?

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------


Mijn grootste 20 kg schijven staan keurig los van de muur.
Nagemeten muur/rack zit 7 cm tussen. foto
Ik zal op enkele kleine gewichten alleen maar bumper plates gebruiken, 450mm dus. Om deze op te hangen moet ik het rack 8 cm van de muur af halen wat ten koste gaat van mijn ruimte om te liften.
Daarnaast liggen er zometeen aan beide zijden toch tubber tegels op de grond waar ik ze kwijt kan.

Waarschijnlijk monteer ik ze later alsnog wel om enkele kleinere (<5kg) schijven en sluiters op te hangen bedenk ik nu :o
 
Ik zal op enkele kleine gewichten alleen maar bumper plates gebruiken, 450mm dus. Om deze op te hangen moet ik het rack 8 cm van de muur af halen wat ten koste gaat van mijn ruimte om te liften.
Daarnaast liggen er zometeen aan beide zijden toch tubber tegels op de grond waar ik ze kwijt kan.

Waarschijnlijk monteer ik ze later alsnog wel om enkele kleinere (<5kg) schijven en sluiters op te hangen bedenk ik nu :o

:thumbup:
Je kan ze eventueel ook aan de binnenkant monteren (al hoe wel ik daar het nut niet van in zie)

We zien je foto's als het klaar is graag tegemoet. :)
 
Zijn er hier ook mensen die een rack van powercage.nl hebben staan op een zelfgemaakt platform? En zou je hiervan foto's willen plaatsen? Wil graag wat inspiratie opdoen voordat ik eea ga aanschaffen.
 
heb een rack van powercage.nl maar die staat op een dikke rubberen mat. Niet echt een platform, maar he... it sort of counts :)
 
Dat ziet er heel mooi uit! Ik zat zelf wel te denken aan meerdere lagen hout omdat ik het gewicht moet verdelen op een houten verdiepingsvloer. Vandaar enig voorbereidend onderzoek naar de haalbaarheid. Een groter platform lijkt me beter vanwege het verdelen. Nu nog de juiste materialen.

Hebben jullie de 2 of 3 mm versie powercage? Ook hier nog twijfels over, toch aardig wat kg verschil in het voordeel van de 2 mm uitvoering. Maar is de 3 mm echt beter/minder geschikt?
 
Houd er rekening mee dat je toch echt wel 7cm dikke isolatie nodig hebt onder de planken om het geluid (de dreun is het meer) een beetje ok te dempen. Dit moet materiaal zijn zo zacht als een schoonmaak spons omdat je met het hout een groot oppervlak creeert.
 
Thanks voor de tip. Zit er aan te denken om zon soort platform te maken:
http://www.healthclubpdx.com/updates-1/2015/7/9/we-built-a-weighlifting-platform

En hieronder nog een extra mat rubber om te dempen. De enige twijfels die ik heb bij dit ontwerp is dat de afmetingen van de powercage net iets breder zijn dan het hout dat in het midden komt te liggen. Een aantal cm van de cage staat dan op het rubber aan de zijkant. Stel dat het rubber dan iets hoger is dan het hout leidt dit tot instabiliteit lijkt mij. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe anderen met eenzelfde cage een platform hebben gemaakt.
 
Indien je de barbell netjes neer probeert te leggen kan dat prima. Wil je hem vanaf deadlift positie laten vallen dan schudt je halve huid uit elkaar.
 
Zal proberen de deadlift gecontroleerd uit te voeren maar goed, het kan natuurlijk gebeuren dat grip het begeeft. Zo lang we maar niet in de woonkamer belanden. Wacht nog op bouwtekening om te kijken waar balken e.d. liggen in de vloer. Train momenteel in een soort Healthclub en kan niet wachten tot ik een homegym heb.
 
Tricky van een houten structuur van het huis is dat dit veel meer beweging toelaat dan bijvoorbeeld beton. Het stuuk werk op de plafonds en muren is minder vergeeflijk dus de kans is aardig groot dat het eea gaat scheuren als je per ongeluk wat laat vallen...
 
Back
Naar boven