MuscleMeat

Sticky Toon je home gym! (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Hoe bevalt die smith machine? Je gebruikt hem ook als half rack zie ik?
Bevalt tot nu toe erg goed, staat als een huis. Ik gebruik hem inderdaad ook als half rack omdat ik liever met een losse stang train dan in de smith machine. Enige nadeel is dat er geen spotters te verkrijgen zijn. Maar verder prima over te spreken ook over de smith machine zelf.


Waar heb je dit schijven rek gekocht en bevalt deze?
Ik heb het tweedehands gekocht als set, maar voor zover ik weet is het rek te koop bij workoutsupply Halterschijven standaard + halterstandaard 50mm LF460WR . Rek wiebelt wel wat heen en weer bij het erop schuiven van de schijven maar dat stoort niet (komt ook wat door de bouw lijkt mij). De 20kg schijven op de onderste rij is soms wat heen en weer geschuif om ze er goed op te krijgen. Maar over het algemeen is het een prima rek. De optie om stangen in te zetten gebruik ik zelf niet omdat ik daar zelf al eens een rek voor heb gemaakt.
 
Bevalt tot nu toe erg goed, staat als een huis. Ik gebruik hem inderdaad ook als half rack omdat ik liever met een losse stang train dan in de smith machine. Enige nadeel is dat er geen spotters te verkrijgen zijn. Maar verder prima over te spreken ook over de smith machine zelf.

Lopen de glijlagers van deze Smith Machine naar jouw mening soepel of merk je toch meer weerstand (t.o.v. een Smith Machine met kogellagers) tijdens het op- en neerwaarts bewegen?
 
Bevalt tot nu toe erg goed, staat als een huis. Ik gebruik hem inderdaad ook als half rack omdat ik liever met een losse stang train dan in de smith machine. Enige nadeel is dat er geen spotters te verkrijgen zijn. Maar verder prima over te spreken ook over de smith machine zelf.


je kunt het altijd nog zelf maken de spotters
 
Lopen de glijlagers van deze Smith Machine naar jouw mening soepel of merk je toch meer weerstand (t.o.v. een Smith Machine met kogellagers) tijdens het op- en neerwaarts bewegen?
Kogellagers werken altijd beter is mijn ervaring.
 
Lopen de glijlagers van deze Smith Machine naar jouw mening soepel of merk je toch meer weerstand (t.o.v. een Smith Machine met kogellagers) tijdens het op- en neerwaarts bewegen?
Hier heb ik geen ervaring mee dus durf er ook geen antwoord op te geven. Maar ik denk dat de reactie van Wilmink uw vraag wel heeft beantwoord.

classens
Ik ben inderdaad ook aan het kijken om zelf spotters te maken, weet alleen nog niet hoe ik dit ga doen.
Tips & Tricks zijn altijd welkom ;)
 
Kogellagers werken altijd beter is mijn ervaring.


Klopt helemaal Wilmink. Bedankt voor de input. :thumb:. Ben zelf in mijn gym professionele Smith machines gewend die bijna altijd een viervoudige lineaire kogellagervoering hebben. Ik zoek echter voor thuis een compacte halfrack en vindt de combi van de Smith Machine en Free-Rack in één een mooie extra optie. Snap best natuurlijk deze Smith Machine niet te vergelijken is met een professioneel apparaat maar vroeg mij alleen af of de geleiding storend is (aangezien hij bij Fitness Seller niet in de showroom staat en ik hem nergens kan testen).
 
Loopt gewoon soepel hoor, nooit klachten over ontvangen :) Maar er is (vanzelfsprekend) wel degelijk een kwaliteitsverschil met duurdere toestellen, zoals de Barbarian Smith Machine. Deze heeft bijvoorbeeld geharde geleidestangen en vier kogellagers per kant, dus de kwaliteit is een heel stuk hoger (daar betaal je ook voor).

Bij normale trainingen lopen de glijlagers van de MegaTec Smith Machine gewoon soepel en zullen de meeste gebruikers niet snel iets merken. Maar als je bijvoorbeeld erg scheef drukt of slechts aan één kant druk zet, dan kan zo'n glijlager eerder stroever gaan lopen en kun je er wel wat van merken. Bij de hoogwaardige uitvoering van Barbarian (of nog duurdere sportschoolmerken) loop je daar natuurlijk niet zo snel tegenaan.
 
Laatst bewerkt:
Loopt gewoon soepel hoor, nooit klachten over ontvangen :) Maar er is (vanzelfsprekend) wel degelijk een kwaliteitsverschil met duurdere toestellen, zoals de Barbarian Smith Machine. Deze heeft bijvoorbeeld geharde geleidestangen en vier naaldlagers per kant, dus de kwaliteit is een heel stuk hoger (daar betaal je ook voor).

Bij normale trainingen lopen de glijlagers van de MegaTec Smith Machine gewoon soepel en zullen de meeste gebruikers niet snel iets merken. Maar als je bijvoorbeeld erg scheef drukt of slechts aan één kant druk zet, dan kan zo'n glijlager eerder stroever gaan lopen en kun je er wel wat van merken. Bij de hoogwaardige uitvoering van Barbarian (of nog duurdere sportschoolmerken) loop je daar natuurlijk niet zo snel tegenaan.


Bedankt voor de reactie :). Gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken om jullie een andere vraag stellen :yes:: heeft de Megatec Smith Machine voldoende contragewicht en contact oppervlakte om er met een suspension trainer veilig op te werken zonder dat deze misschien naar voren kiept? (P.s. snap dat dit o.a. bepalend is door het individueel gebruik)
 
Bedankt voor de reactie :). Gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken om jullie een andere vraag stellen :yes:: heeft de Megatec Smith Machine voldoende contragewicht en contact oppervlakte om er met een suspension trainer veilig op te werken zonder dat deze misschien naar voren kiept? (P.s. snap dat dit o.a. bepalend is door het individueel gebruik)
Nee dit rack heeft geen heel hoog gewicht en is bovendien extra ondiep met vrij korte voeten, dus het kantelpunt is veel eerder bereikt. Niet aan te raden dus. Beter een zwaarder rack met een veel grotere basis zoals de Barbarian of ATX racks.
 
Nee dit rack heeft geen heel hoog gewicht en is bovendien extra ondiep met vrij korte voeten, dus het kantelpunt is veel eerder bereikt. Niet aan te raden dus. Beter een zwaarder rack met een veel grotere basis zoals de Barbarian of ATX racks.

Barbarian is gewoon sporschoolkwaliteit zonder alle poespas. Zelf ook spijt gehad dat ik de smith niet genomen had, kon ik curlen in de smithmachine :trollface:

Vriend van me heeft er 1, kun je zelfs met 1 hand nog op en neer duwen zonder dat die stroef gaat lopen of wankel wordt.

Barbarian is wel wat duurder maar het geld meer dan waard, zou gewoon iets langer sparen en goed spul halen, doe je jezelf veel meer plezier mee.

Wat t kantelen betreft kun je altijd een betonplug met haak in de muur douwen ter hoogte van bovenste deel van het rek en dan ketting tussen de haak en t ketting monteren. Goede pluggen kunnen makkelijk honderden kilo’s aan dus dan kantelt die ieder geval niet :o
 
Deftige lat pulldown met stack op de kop getikt plus pro spinning bike. Best 125 euries ever. Pully sweatbox zwart geverfd natuurlijk

IMG_20171227_220642_858.jpg


IMG_20171227_214150.jpg
 
Goede deal zeg. Hoeveel kg is die stack?
:
120 oldschool kilos, met attachements en al bij. Eigenaar van een familiegym, na 20+ jaar moeten stoppen omdat zo een basic fit achtig iets in de buurt alle klanten inpalmde. Zalige kerel, had nog veel meer staan, maar alles oldschool gebouwd (groot en lomp, geen probleem) maar sweatbox is maar beperkt (wel probleem)
nu nog hyperextension en/of ghr op de kop zien te tikken, mss bicep curl bankje voor de fun, deadlift bar, cambered bar, mooie schijfjes en dan zijn we wel compleet denk ik.....for now ;)
 
Barbarian is gewoon sporschoolkwaliteit zonder alle poespas. Zelf ook spijt gehad dat ik de smith niet genomen had, kon ik curlen in de smithmachine :trollface:

Vriend van me heeft er 1, kun je zelfs met 1 hand nog op en neer duwen zonder dat die stroef gaat lopen of wankel wordt.

Barbarian is wel wat duurder maar het geld meer dan waard, zou gewoon iets langer sparen en goed spul halen, doe je jezelf veel meer plezier mee.

Wat t kantelen betreft kun je altijd een betonplug met haak in de muur douwen ter hoogte van bovenste deel van het rek en dan ketting tussen de haak en t ketting monteren. Goede pluggen kunnen makkelijk honderden kilo’s aan dus dan kantelt die ieder geval niet :o

Mwah, mijn ervaring met dit merk is dat het prima materiaal is om thuis te trainen of voor personal training en de powercages zullen zeker stand houden bij dagelijks gebruik in de gym maar je merkt toch wel een verschil met toestellen in een nette gym. Daarvoor is het prijsverschil ook weer te groot, die echte A merken zijn 3 keer duurder dan Barbarian.
 
:
120 oldschool kilos, met attachements en al bij. Eigenaar van een familiegym, na 20+ jaar moeten stoppen omdat zo een basic fit achtig iets in de buurt alle klanten inpalmde. Zalige kerel, had nog veel meer staan, maar alles oldschool gebouwd (groot en lomp, geen probleem) maar sweatbox is maar beperkt (wel probleem)
nu nog hyperextension en/of ghr op de kop zien te tikken, mss bicep curl bankje voor de fun, deadlift bar, cambered bar, mooie schijfjes en dan zijn we wel compleet denk ik.....for now ;)

Lijkt op het oude merk ASAHI wat vroeger mijn eerste thuis setje was.
Jammer dat oude gyms met een eigenaar die passie voor de sport heeft het vaak toch niet redden door gebrek aan ondernemers kwaliteiten. Zijn vaak letterlijk vastgeroest in hun oude materialen en zien geen reden dit goede spul te vervangen voor iets wat een nettere indruk geeft. De gemiddelde huisvader ziet helaas wel het verschil met een mooie gym en doet de latpull het liefst op een zo zacht mogelijk kussentje.
 
Mwah, mijn ervaring met dit merk is dat het prima materiaal is om thuis te trainen of voor personal training en de powercages zullen zeker stand houden bij dagelijks gebruik in de gym maar je merkt toch wel een verschil met toestellen in een nette gym. Daarvoor is het prijsverschil ook weer te groot, die echte A merken zijn 3 keer duurder dan Barbarian.

Ja als je het vergelijkt met technogym is het niks natuurlijk, maar het doet kwa functionaliteit niet onder aan het spul in sportscholen.
 
Mwah, mijn ervaring met dit merk is dat het prima materiaal is om thuis te trainen of voor personal training en de powercages zullen zeker stand houden bij dagelijks gebruik in de gym maar je merkt toch wel een verschil met toestellen in een nette gym. Daarvoor is het prijsverschil ook weer te groot, die echte A merken zijn 3 keer duurder dan Barbarian.

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt. Mijn garage gym bestaat ook uit Barbarian materiaal en dat is heel stevig materiaal voor thuisgebruik.

Het kost me allemaal veel geld dus ik behandel mijn materiaal ook met respect. Ik hang bijvoorbeeld niet als een aap aan de pull-up bar van mijn half rack te slingeren. Als ik dat wel zou doen dan zou het rack allicht wel bewegen, hetgeen je met de heel dure sportschoolmerken veel minder/niet zal hebben.

Een tweede verschil is ook het gebruiksgemak. Mijn leg extension/curl moet ik bijvoorbeeld zelf laden met losse schijven, terwijl een soortgelijk toestel in een sportschool gewoon in te stellen is door een pin te versteken.

Prijs/kwaliteit is Barbarian Line voor mij echt wel het beste merk voor home gym. Ik heb nu een half rack en beentrainer. Binnenkort (januari) komt er een lat pulley met gewichtstapel bij :D
 
Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt. Mijn garage gym bestaat ook uit Barbarian materiaal en dat is heel stevig materiaal voor thuisgebruik.

Het kost me allemaal veel geld dus ik behandel mijn materiaal ook met respect. Ik hang bijvoorbeeld niet als een aap aan de pull-up bar van mijn half rack te slingeren. Als ik dat wel zou doen dan zou het rack allicht wel bewegen, hetgeen je met de heel dure sportschoolmerken veel minder/niet zal hebben.

Een tweede verschil is ook het gebruiksgemak. Mijn leg extension/curl moet ik bijvoorbeeld zelf laden met losse schijven, terwijl een soortgelijk toestel in een sportschool gewoon in te stellen is door een pin te versteken.

Prijs/kwaliteit is Barbarian Line voor mij echt wel het beste merk voor home gym. Ik heb nu een half rack en beentrainer. Binnenkort (januari) komt er een lat pulley met gewichtstapel bij :D

In een sportschool zitten die dingen vastgeschroefd in de vloer :p dus als je dat ook met jouw rek doet dan heb je ook geen last meer van dat die wiebelt.

Maar als je het vergelijkt met old school machines dan is het vrijwel gelijkwaardig materiaal. Dingen zijn ook onverwoestbaar.. Daarnaast functioneert het gewoon net zo goed als technogym spullen alleen heb je iets minder instelmogelijkheden, iets minder gebruiksgemak en ben je ongeveer 10x zo goedkoop uit :o
 
Haha, als ze Barbarian in de gym hadden waar ik trainde dan had ik zelf geen materiaal aangekocht.
Mijn Barbarian half cage staat als een huis. Ik kan er als een aap aan slingeren een die valt heus niet om hoor. :D
En nee, in de gyms hier in de buurt staat ook niks in de vloer vastgeschroefd.
Het enige kwaliteitsverschil zou de dikte van de poedercoating kunnen zijn.
 
Back
Naar boven