MuscleMeat

Sticky Toon je home gym! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Laatst bewerkt:
Ik snap niet hoe je met dit plankje een reverse ghr, back extentions, leg extentions and leg curls mee kan doen? Foto/filmpje of misschien een uitleg?

Voorbeeldje gevonden:

Zijn contructie is onnodig complex, een dikke plank met stevige foam is voldoende (bijvoorkeur afgewerkt met skai zoals Tieme hierboven). Neemt tevens minder ruimte in met het opbergen en bruikbaar voor overige oefenngen (zie hieronder). Hier zetten we het plankje op de catchers en zet de benen dan vast onder de latpulley beensteun.

Legextension doet mijn ega door:
- de plank op de catcher zover mogelijk tegen de latpulley aan te schuiven.
- Zet haar voeten vast aan de onderste pulley met een ketting en aan beide uiteinden enkelstraps (zodat de afstand verstelbaar is)
- Gaat op de plank zitten met haar rug tegen de latpulley balk aan (eenmalig even de juiste hoogte en kettinglengte uitzoeken)

legextensions:
- plank op front catchers, op hoogte van je bankje (gewone catchers kan ook, maar dan even uitzoeken hoe je het bankje vast zet)
- bankje tegen plank/foam aanschuiven (voorkomt beschadigingen skai van het bankje)
- voeten vast aan onderste pulley en ketting met aan beide uiteinden enkelstraps (ketting lengte eenmalige uitzoeken)
- op bankje gaan liggen met knieen op plankje/foam

Hoop dat het zo duidelijk is. Enkel straps komen van aliexpress trouwens, koste geloof ik 2,95 voor twee stuks (inclusief verzendkosten).
 
Voorbeeldje gevonden:

Zijn contructie is onnodig complex, een dikke plank met stevige foam is voldoende (bijvoorkeur afgewerkt met skai zoals Tieme hierboven). Neemt tevens minder ruimte in met het opbergen en bruikbaar voor overige oefenngen (zie hieronder). Hier zetten we het plankje op de catchers en zet de benen dan vast onder de latpulley beensteun.

Legextension doet mijn ega door:
- de plank op de catcher zover mogelijk tegen de latpulley aan te schuiven.
- Zet haar voeten vast aan de onderste pulley met een ketting en aan beide uiteinden enkelstraps (zodat de afstand verstelbaar is)
- Gaat op de plank zitten met haar rug tegen de latpulley balk aan (eenmalig even de juiste hoogte en kettinglengte uitzoeken)

legextensions:
- plank op front catchers, op hoogte van je bankje (gewone catchers kan ook, maar dan even uitzoeken hoe je het bankje vast zet)
- bankje tegen plank/foam aanschuiven (voorkomt beschadigingen skai van het bankje)
- voeten vast aan onderste pulley en ketting met aan beide uiteinden enkelstraps (ketting lengte eenmalige uitzoeken)
- op bankje gaan liggen met knieen op plankje/foam

Hoop dat het zo duidelijk is. Enkel straps komen van aliexpress trouwens, koste geloof ik 2,95 voor twee stuks (inclusief verzendkosten).

Thanks! Inderdaad super simpel en ook mogelijk op een half rack.

Zeker die back extentions en GHR is fantastisch, want dat neemt normaal veel ruimte in.
 
IMG_3508.JPG
IMG_3509.JPG


Rackje even gewisseld thuis met mijn fortex die bij Rpb stond. Verder een multigripje gelast. Nu in de zinkspray gezet.
 
Dann wat een heerlijke ruimte. Oud schoolgebouw?
 
Damn wat een homegym man! Zalig gewoon
 
Mede home gymmers effe een vraagje: wat ootereb jullie liever: ghr of hyperextension? En wazrom
 
In GHR kun je ook wel hyperextensie doen toch?
 
Thx mannen
Ghr gekocht of ook zelfgemaakt?

Ik heb de mijne zelf gemaakt. Staat in het topic maak je eigen Strongman attributen in de powerlifting sectie. Was wel echt een behoorlijk ding.
 
Zit zelf te denken aan iets dat op de catchers komt en gebruik maakt van de latpulley-beensteunen of straps, mijn laatste brainfart lijkt bruikbaar en is geschikt voor meerdere oefeningen. Wilde het gaan lassen, maar eerst eens een poc met hout.

Doe nu iets dat verdacht veel lijkt op onderstaand gedrocht.

screen-shot-2018-01-28-at-18-17-46.png
 
In rusland gebruiken ze ook vaak een oude bok uit een turnzaal boor het sportraam voor horizontale backextensions. Als je zoiets 2ehands (voor een ok prijs) kan vinden zou dat mss een mooiere oplossing zijn...
 
In rusland gebruiken ze ook vaak een oude bok uit een turnzaal boor het sportraam voor horizontale backextensions. Als je zoiets 2ehands (voor een ok prijs) kan vinden zou dat mss een mooiere oplossing zijn...
salvage hunters bok??
 
Ik zie er af en toe wel een voorbij komen op 2ehands sites.

 
Back
Naar boven