XXL Nutrition

TOP Deadlift (1 bezoeker)

Top Deadlift?

  • Minder dan 120kg

    Stemmen: 19 43,2%
  • 120kg-140kg

    Stemmen: 6 13,6%
  • 140kg-160kg

    Stemmen: 6 13,6%
  • 160kg-180kg

    Stemmen: 3 6,8%
  • 180kg-200kg

    Stemmen: 2 4,5%
  • 200kg-220kg

    Stemmen: 2 4,5%
  • 220kg-240kg

    Stemmen: 1 2,3%
  • 240kg-260kg

    Stemmen: 1 2,3%
  • 260kg-280kg

    Stemmen: 1 2,3%
  • 280kg-300kg

    Stemmen: 1 2,3%
  • Meer dan 300kg

    Stemmen: 2 4,5%

  • Totaal stemmers
    44

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
omdat dit een heel belangrijke oefening is!
 
top op heden was het 190kg, en hopelijk zal het tegen 26 april hoger zijn.
 
ja 3xl, we WETEN dat je 305kg deadlift :D
 
ik heb laatst 170 kg getopt. Na mijn rug training dus me onderarmen waren flink verzuurd. al met al een goede prestatie, toch?!
 
Ik zou ook wel willen deadliften(nog nooit gedaan).maar bij ons in de gym weet niemand hoe het juist moet,echt k*t .wil wel mijn rug heel houden nl.
 
Originally posted by martok
Ik zou ook wel willen deadliften(nog nooit gedaan).maar bij ons in de gym weet niemand hoe het juist moet,echt k*t .wil wel mijn rug heel houden nl.

das toch geen argument. gewoon proberen zonder gewicht of heel weinig om de oefening onder deknie te krijgen. Als je met een maat traint kan je toch van elkaar zien of je t goed doet.
gaan met die:banana:
 
of er een powerlifter bij halen, die weten hoe het moet (meestal).
 
mijn best was 6x150kg, 1rm weet ik niet echt gok toch wel 180kg +
 
ben nog maar 1x egt zwaar gegaan (voor mij) en dat was 140kg x6. dus 150 moet zeker te doen zijn.
 
me onderrug is duidelijk me allerzwakste spier.. vroeger toen ik aan taekwondo deed kreeg ik er veel last van tijdes wedstrijden :(

mijn moeder denkt dat ik de ziekte 'isias' heb geerfd...

maar nu merk ik t nog met t trainen in de gym.. onderbuikspieren zijn moeilijk te trainen voor mij zonder dat ik ook pijn krijg in me onderrug..

en tja.. deadliften. ik heb een keer 100 kg omhoog gekregen maar de uitvoering was totaal brak.

naja hard werken voor mij dus :D
 
Originally posted by Frenkpie
me onderrug is duidelijk me allerzwakste spier.. vroeger toen ik aan taekwondo deed kreeg ik er veel last van tijdes wedstrijden :(

mijn moeder denkt dat ik de ziekte 'isias' heb geerfd...

maar nu merk ik t nog met t trainen in de gym.. onderbuikspieren zijn moeilijk te trainen voor mij zonder dat ik ook pijn krijg in me onderrug..

en tja.. deadliften. ik heb een keer 100 kg omhoog gekregen maar de uitvoering was totaal brak.

naja hard werken voor mij dus :D

ik kan het ook nie echt..

maar ja met betere uitvoering moet je gewoon al meer kunnen liften dus...
 
Laatste keer 210 en 2 weken last van me rug.Het was weer me eigen stomme schuld.Bij 4 keer 180 dee ik de laatste keer te snel en iets te veel voorover.Dit is de 2 keer in anderhalf jaar dat ik dezelfde stomme fout maakt.Ik overweeg nu om deze oefening te schrappen omdat ik anders gezeik krijch op het werk
 
Originally posted by lorenzo
Laatste keer 210 en 2 weken last van me rug.Het was weer me eigen stomme schuld.Bij 4 keer 180 dee ik de laatste keer te snel en iets te veel voorover.Dit is de 2 keer in anderhalf jaar dat ik dezelfde stomme fout maakt.Ik overweeg nu om deze oefening te schrappen omdat ik anders gezeik krijch op het werk

hoezo gezeik op het werk?
 
top ligt denk rond de 150.. 130x6 deze week.
 
Originally posted by lorenzo
Laatste keer 210 en 2 weken last van me rug.Het was weer me eigen stomme schuld.Bij 4 keer 180 dee ik de laatste keer te snel en iets te veel voorover.Dit is de 2 keer in anderhalf jaar dat ik dezelfde stomme fout maakt.Ik overweeg nu om deze oefening te schrappen omdat ik anders gezeik krijch op het werk

de oplossing is NIET om de oefening te shrappen, maar om ZELF beter te trainen en ervoor te zorgen dat je de oefeningen altijd correct uitvoert.
 
Over het algemeen voer ik de oefening altijd wel correct uit.
Maar toch wil ik wel eens mijn concentratie verliezen.Omdat ik vaak als stuwer in de havens werkt(veel tilwerk)kan ik dit niet gebruiken.Vandaar dat ik hem wil schrappen.Wat me wel opvalt is als ik een blesure aan me rug hebt deze altijd links onderin is.(Waarschijnlijk een zwakke plek).
 
Meestal aan het eind van mijn rugtraining. Maak meestal een setje van 200 kg met 6 reps. Heb wel eens 240 gehaald voor 1-2 herhalingen, maar ik gebruik denk ik teveel mijn rug en te weinig met mijn benen. Bij de meeste ligt de deadlift hoger als de squat, maar bij mij bij lange na niet.
 
dat is ook normaal. je ben nogal groot hé? en (no offence) qua middel ook nogal wat breder dan de rest.

daarom is het voor jou moeilijk om je benen deftig te gebruiken. hoe je zelf eruitziet zal bepalen hoe goed je sumo of conventional zal deadliften.

ik zou je aanraden om het eens sumo te doen. ik durf wedden dat het met wat training veel beter voor je zal uitkomen.
 
Back
Naar boven