MuscleMeat

Topsport (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

heb Judo op redelijk hoog niveau gedaan, maar ik deed daarnaast alleen paar compounds 2xpw

dus geen bodybuilding gewoon krachttraining
 
BB is topsport. Toch wel lichtjes overdreven. Topsporters trainen uren per dag, een body builder een uur, misschien anderhalf uur. Je gaat een body builder toch niet vergelijken met iemand die 6 uur per dag moet zwemmen, fietsen of turnen.

:roflol: dat slaat echt nergens op. Topsport gaat niet over hoe lang de daadwerkelijke sport beoefend wordt natuurlijk.
 
Je moet heel je krachttraining dan gaat richten op snelheid en explosiviteit. Dus veel herhalingen en niet te zwaar. Als je te zwaar blijft trainen met weinig reps wordt je te langzaam en raak je snel uitgeput in je wedstrijd of bokstraining.

Je snelheid heeft geen invloed op je conditie. Bedankt!!

---------- Toegevoegd om 15:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Pip en topsport? Gaat volgens mij niet echt samen die twee, voornamelijk met betrekking tot dopingcontrole op topsport niveau... Wat is jouw definitie van topsport?

Daarom vraag ik hoe andere het hebben ervaren. Ik bedoelde met topsport eigenlijk een andere sport heel serieus doen en niet als een hobby van een keer in de zoveel tijd.

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:08 ----------

1e wedstrijd topsport noemen :roflol:

Waar zie je mij dat noemen? :roflol:

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:10 ----------

Ik denk komt er eindelijk een prof. voetballer hier, gaat hij 1 wedstrijdje boksen

Ik ga niet 1 wedstrijdje boksen, ik ga mijn 1e wedstrijd boksen. Doel is prof worden.

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:10 ----------

Bodybuilding is net zo goed een top sport;) Daarnaast hebben topsporters naast hun specialiteit neem bijvoorbeeld turnen zwemmen ook krachttraining. Dus is zeker te combineren.

Mij gaat het niet om of het te combineren is, maar vooral om of het te combineren is wanneer je aan het kuren bent. Want met pip voetballen, boksen etc zal je heel erg beinvloeden.
 
haha wat een onzin zeg

---------- Toegevoegd om 11:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------



Ik vind het meer een wetenschap. Een wedstrijd wie de meeste AAS en andere medicijnen kan vedragen en het beste er op reageert en wie de beste spieraanhechtingen heeft

spreek uit ervaring maat;)
 
Bodybuilding is volgens mij officieel erkend als mogelijke 'topsport'

En alsof 'topsporters' per definitie zo ongelofelijk gruwelijk hardcore dedicated zijn, weet niet waar mensen dat idee vandaan halen.

Jij doet ook aan topsport heh ben je niet gruwelijk dedicated dan?
 
Voetbal drm train ik ook geen benen
 
Alsof het doel van trainen met gewichten voor vechtsport het verbeteren van uithoudingsvermogen is.
 
Bodybuilding is net zo goed een topsport, net als iemand die tennist of voetbalt op hoog niveau. Het enige verschil dat er is is dat het gebruik van verboden middelen minder opvalt bij andere sporten maar ze zijn ook aanwezig bij de andere topsporters.
 
Ik train bijna nooit op hele hoge herhalingen (max 12) en heb tot nu toe geen problemen met snelheid of verzuring.

Jij blij, ik heb zelf de ervaring wanneer ik lichter ging trainen en 15+ reps ging doen ik het langer volhield. Vooral de verzuring in de schouders bleef langer uit.
 
''Wanneer ben je topsporter?
Binnen de sport in Nederland wordt de volgende definitie van topsporter gehanteerd:

"Je bent topsporter als je internationaal op het hoogste seniorenniveau (EK's, WK's en Olympische Spelen) meedoet, binnen een erkend topsportprogramma."

http://www.nocnsf.nl/athleteservices/topsportstatus

dus
 
Jij blij, ik heb zelf de ervaring wanneer ik lichter ging trainen en 15+ reps ging doen ik het langer volhield. Vooral de verzuring in de schouders bleef langer uit.

Aan wat voor sport deed je en kuurde je toen? Zo ja, hoe was de ervaring?
 
Bodybuilding is volgens mij officieel erkend als mogelijke 'topsport'

En alsof 'topsporters' per definitie zo ongelofelijk gruwelijk hardcore dedicated zijn, weet niet waar mensen dat idee vandaan halen.

mario balotelli is wel ongeloofelijk gruwelijk hardcore dedicated hoor, ik heb via via gehoord dat hij zelfs met fitness handschoenen een balletje trapt.


bodybuilding is gewoon een van de zwaarste sporten, dan heb ik het over echte wedstrijd atleten, 16weken out, dat is geen joke. Al die aas die je in je billen injecteer, littekenweefsel zo groot als je hele bilspier.
 
Aan wat voor sport deed je en kuurde je toen? Zo ja, hoe was de ervaring?

Ik deed toen kickboksen. Destijds uiteraard ook de nodige krachttraining erbij en dat heeft uiteindelijk de overhand genomen. Inmiddels doe ik al jaren alleen nog maar bbing, wat voor mij beter te combineren is met werk en gezin.
Toen der tijd - ik was toen nog maar 20 ofzo - ook eens een keertje een eerste winstrol kuurtje gedaan, verzuring werd toen helemaal niet meer te doen. Misschien heb ik gewoon pech met verzuring maar dat is me zeker bijgebleven, was altijd een strijd met zure schouders voor mij:(
 
Ik deed toen kickboksen. Destijds uiteraard ook de nodige krachttraining erbij en dat heeft uiteindelijk de overhand genomen. Inmiddels doe ik al jaren alleen nog maar bbing, wat voor mij beter te combineren is met werk en gezin. Toen der tijd - ik was toen nog maar 20 ofzo - ook eens een keertje een eerste winstrol kuurtje gedaan, verzuring werd toen helemaal niet meer te doen. Misschien heb ik gewoon pech met verzuring maar dat is me zeker bijgebleven, was altijd een strijd met zure schouders voor mij:(

Jij had dan sowieso geen pip probleem. Jammer, maar ja iedereen heeft zijn mindere punten.
 
Misschien moet je je op dan even aanpassen! Andere vraagstelling.
 
topsport
de topsport zelfst.naamw. (m./v.)
Uitspraak: ['tɔpspɔrt] sport op het hoogste niveau.
 
Back
Naar boven