MuscleMeat

Aankondiging Toptrucks NK Truckpull +

Bezoekers in dit topic

Unlimited

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
1.027
Waardering
43
Toptrucks NK Truckpull +

Datum: 21 april 2012
Locatie: RAI Gebouw Europaplein Amsterdam.
Tijd 12.00 - 17.00 uur


Typisch Transport wil in samenwerking met Toptrucks, Strongman Champions League en Sterkste Man Unlimited (Jarno Hams)
Het Toptrucks NK Truckpull + tijdens de Bedrijfsauto RAI 2012 organiseren.
De naam is zo omdat het Truckpullen toch wel de nadruk heeft tijdens dit evenement. En we willen er dan graag een jaarlijkse traditie van maken door het af te wisselen met de Personenauto RAI.

We denken dat we op deze manier iets unieks neer kunnen zetten om het verschil tussen mens en machine te laten zien.
Maar ook de kracht en het doorzettingsvermogen van de mens kunnen we op deze manier demonstreren.
De meeste chauffeurs en hun gezinnen die op de RAI afkomen, zullen dit vast en zeker een mooie afwisseling vinden tijdens hun gezellige dag op de RAI.
Uit eigen ervaring opgedaan op verschillende truckdagen en festivals weten we dat vrachtwagentrekken toch iets magisch heeft.
En dat velen het na een kleine aansporing toch ook zelf graag eens willen proberen om zo’n mastodont voort te trekken. Die mogelijkheid willen we de mensen tussen de onderdelen door dus ook geven.

De wedstrijd zal bestaan uit 4 onderdelen, namelijk:
- De Harnas en Rope pull. Hierbij wordt de deelnemer met aan harnas en een sleepkabel aan de vrachtwagen vast gemaakt.
Vervolgens krijgt hij een touw in handen om zich daarna zo snel mogelijk over het parcours voor te trekken met arm en beenkracht. De te trekken afstand zal zo’n 25mtr zijn.
- Hand over Hand pull. Hierbij komt de atleet achter een afzetblok te zitten en wordt er een dik touw aan de vrachtwagen vast gemaakt.
Daarna wordt de vrachtwagen ook weer zo snel mogelijk door de atleet naar zich toe getrokken. Dit zal over een afstand van zo’n 20mtr zijn.
- De Wheelflip. Een grote shovelband van ongeveer 400 kg die verschillende malen geflipt moet worden. Meestal is dit 8 flips. Hier geld ook weer de snelste tijd wint
- De Apollon Axle (125kg +/-) Gewichtheffen met een stang en zitten vier wielen bevestigd. Deze moeten telkens vanaf de grond boven het hoofd getild moeten worden. Hier tellen de meeste herhalingen in een maximale tijd van 75 seconden.

Het is dus zo een aantal Sterkste Mannen in NL al door mij gevraagd zijn om mee te doen.. Dit omdat ik de sterksten aan de start wil hebben.

Inmiddels op de deelnemerslijst:

Eric Hams.
Henri Boers.
Kelvin de Ruiter.
Arno Louwsma.
Peter de Jong.
Maikel Bagerman.
Rick van der Torre.
Partick van der Kraan.
Rudi Jonker.
Mark van Dijk.
Dennis van Beusekom.
Jarno Hams (o.v)

Max. 16 deelnemers.

Iedereen mag zich dus opgeven voor deze wedstrijd. Maar anders als bij de kwalificatie wedstrijden maken wij zelf de keus welke deelnemer wij sterk genoeg vinden om mee te doen..
Elke deelnemer krijgt bovendien een reiskostenvergoeding van € 50,-
Voor de top 3 hebben we natuurlijk nog extra prijzengeld..

MvG, Jarno Hams.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al had gezegd erg mooi Jarno deze wedstrijd. Ik vind het jammer dat de FIBO op dezelfde dag plaats vind. En daar geef ik toch de voorkeur aan, die wedstrijd vind ik machtig mooi. Bovendien kan onze Jantje Beton alle steun tegen het internationale geweld gebruiken.

Succes met de wedstrijd. Met zo een locatie kan het niet anders dan goed uitpakken!

(hoop niet dat er geneuzel komt over de naam NK truckpull, gezien die ook door anderen georganiseerd wordt).
 
Alex je had me al gezegd dat je naar de FIBO zou gaan.
Ik heb de naam NK Truckpull + gebruikt omdat deze dacht ik op deze manier niet gebruikt wordt. En met de + erbij geeft het aan dat het meer is.
Daarnaast zijn de andere namen niet vastgelegd en dus open om te gebruiken..
 
Alex je had me al gezegd dat je naar de FIBO zou gaan.
Ik heb de naam NK Truckpull + gebruikt omdat deze dacht ik op deze manier niet gebruikt wordt. En met de + erbij geeft het aan dat het meer is.
Daarnaast zijn de andere namen niet vastgelegd en dus open om te gebruiken..


Weet ik snoepje, ik vind het ook totaal geen probleem en alleen maar goed dat je organiseert. Wil alleen maar zeggen dat het een te verwcahten reactie is. Tenminste de ervaring die ik heb met sommige, minder in het belang van de sport denkende, mensen.
 
Maak ik me geen zorgen om Lex, mogen zich opstellen in rijen van 3 naast elkaar.. ;)
Hahaha
 
Doe wel mee, kunnen we een soort van tag-team vormen
 
Maikel Bagerman ook weer in actie? Vet!! Hoe is zn shape?!
 
damn had graag meegedaan nu ik de uitkomst zo zie van hoe de wedstrijd gaat zijn, maar jammer dat ie op de FIBO valt, heb al toegezegd om met jan mee te gaan en em wat aan te moedigen..next time brotherman!

en ik zie dat er al een aardig lijstje staat, dus game on!
 
Jammer Mo. Maar snap dat je Jan wil supporten.. FIBO is altijd een supermooie wedstrijd.. Limburg Power zal er ook zijn om Jan naar een goede prestatie te schreeuwen..

Het is dus zo dat ik nog plek heb om het deelnemersveld te complimenteren..
Wie durft deze 4 heavy onderdelen aan? En heeft zin om mee te doen?
Johan Langhorst?
Fouad Hsaini?
Gijs Boeijen?
Jelle van der Horst?
Simon Sulaiman?

Jitse Kramer heeft aangegeven zich op de kwalificaties voor te bereiden..
 
kwali's, team nk, nk log zwaar genoeg even voor mijn fragiele lichaam in die periode. En ga ook naar de fibo. succes aan allen
 
TOPTRUCK NK TRUCKPULL 2012.

Datum: 21 April 2012
Locatie: RAI Gebouw Amsterdam.


Typisch Transport en Sterkste Man Unlimited (Jarno Hams) organiseren in samenwerking met Toptruck en Strongman Champions League. Het Toptruck NK Truckpull 2012 tijdens de Bedrijfsauto RAI 2012
Het zal het eerste Toptruck NK Truckpull zijn. En we hopen er een jaarlijks en vast evenement van maken door het af te wisselen met de Personenauto RAI. De intentie is om het een vast gegeven te maken op de nationale Sterkste Man kalender.

We denken dat we op deze manier iets unieks neer kunnen zetten om het verschil tussen mens en machine te laten zien.
Maar ook de kracht en het doorzettingsvermogen van de mens kunnen we op deze manier demonstreren.
De meeste chauffeurs en hun gezinnen die op de RAI afkomen, zullen dit vast en zeker een mooie afwisseling vinden tijdens hun gezellige dag op de RAI.
Uit eigen ervaring opgedaan op verschillende truckdagen en festivals weten we dat vrachtwagentrekken toch iets magisch heeft.
En dat velen het na een kleine aansporing toch ook zelf graag eens willen proberen om zo’n mastodont voort te trekken. Die mogelijkheid willen we de mensen tussen de onderdelen door dus ook geven.

De wedstrijd zal in dit geval bestaan uit vier onderdelen, namelijk:
- De Harnas en Rope pull. Hierbij wordt de deelnemer met aan harnas en een sleepkabel aan de vrachtwagen vast gemaakt.
Vervolgens krijgt hij een touw in handen om zich daarna zo snel mogelijk over het parcours voor te trekken met arm en beenkracht. De te trekken afstand zal 25mtr zijn.
- Hand over Hand pull. Hierbij komt de atleet achter een afzetblok te zitten en wordt er een dik touw aan de vrachtwagen vast gemaakt.
Daarna wordt de vrachtwagen ook weer zo snel mogelijk door de atleet naar zich toe getrokken. Dit zal over een afstand van 20mtr zijn.
Beide onderdelen zullen ongeveer twee keer een uur in beslag nemen.

We hebben voor de editie van 2012 nog twee onderdelen gekozen welke ook binding hebben met vervoer en transport. Namelijk: De Wheelflip en Apollon Axle.
- De Wheelflip is een grote shovelband van ongeveer 400 kg die verschillende malen geflipt moet worden. Meestal is dit 8 flips. Hier geld ook weer de snelste tijd wint
- De Apollon Axle is gewichtheffen met een dikke stang met hieraan vier wielen bevestigd (120kg) Deze moeten telkens vanaf de grond boven het hoofd getild moeten worden. Hier tellen de meeste herhalingen in een maximale tijd van 75 seconden.
Deze beide onderdelen zullen elk zo’n 45 minuten in beslag nemen.

De top van de Sterkste Mannen zullen op deze wedstrijd aanwezig zijn. Aangevuld met aanstormend talent en andere mannen die hun sporen al verdiend hebben in deze sport.
Enkele bekende namen zijn: Fouad Hsaini uit Hellevoetsluis, Rick van de Torre en Patrick van der Kraan uit Vlaardingen, Ook Eric Hams uit Vroomshoop zal meedoen. Verder doen mee Peter de Jong uit Groningen. Kelvin de Ruiter uit Surhuisterveen. Dennis van Beusekom uit Lopik. Johan Langhorst uit Sneek. Dit zijn allemaal mannen die u kunt kennen van de jaarlijkse Sterkste Man Wedstrijden die te zien zijn op RTL 7.
Verder bestaat het deelnemersveld uit o.a. Mark van Dijk, Marvin Mulder, Ferdinand Vader, Bas van der Molen, Guido Stevens, Marcel Knoester, Er zullen binnenkort nog een paar andere namen bijkomen maar tot nu toe zijn deze nog niet bevestigd.
Daarnaast zal zesvoudig Sterkste Man van Nederland Jarno Hams de hele week op de beurs aanwezig zijn om sterke staaltjes te demonstreren en tijdens de wedstrijd ook zijn kunsten laten zien.
Alle deelnemers krijgen een onkosten vergoeding. Daarnaast is er ook nog prijzengeld voor de Top 3 van die middag.

De wedstrijdleiding zal in handen zijn van Wout en Fokko de Jong. Deze mannen hebben al meer als 25 jaar ervaring en stammen dus nog uit de tijd dat de Sterkste Man wedstrijden bij de AVRO te zien waren.. De wedstrijd wordt bovendien onder auspiciën van de Strongman Champions League gehouden. Dit is de grootste organisator van Sterkste Man wedstrijden in de wereld en heeft zijn hoofdkantoor in Nederland. We willen er zaterdag 21 april dus een mooie en geslaagde dag voor jong en oud van maken. Met al deze ingrediënten moet dat toch gaan lukken lijkt ons.
 
Nog 1 nachtje slapen (met overdosis kalmerings tabs.) Want ben heulemoal gek in de kop! ;)
 
Kelvin 1 Ik (peter) 2 en een jongen waar ik de naam zo niet van weet (nieuwe jongen) 3. die nieuwe jongen draaide z'n eerste wedstrijd en kwam echt heel goed mee. Was een leuke dag.
 
wat heeft rick gemaakt?
 
gefeliciteerd! sjonge.. dus die nieuwe jongen liet "grote" namen achter zich..
 
Is toch weer een eerste wedstrijd na een lange tijd peter voor jou ....
 
lekker weer zo,n dagje vooral de dag daar na :D

begon gelijk goed KRAMP??? bij de eerste afzet met vrachtwagen trekken . nam niet weg dat ik een hele goede run maakte. 3de
de wheelflip ging rommelig en de band draaide weg en slingerde maar toch een 4 of 5 de tijd weet ik ff niet meer.
toen hand over... grrrrrr drama 9de plek pakte 4 keer mis of zo.. gauw vergeten
axle 5 x ging heel netjes heel jammer dat ik de 6 de net niet uitstrekte. gedeelde 2de

uit eindelijk samen met rick op de 5de plek. de nummer 2 en 5 zaten geloof ik maar 1,5 punt tussen dus super dicht bij elkaar.. dit belooft wat!!
 
ik ben de onbekende nieuwe jongen:) T was idd voor mij mijn ''eerste'' wedstrijd. Heb in 2008 de junioren wedstrijd gedraaid en werd daar vierde. Eind 2008 scheurde ik mijn kruisband en ben sindsdien niet bezig geweest met strongman!
Sinds eind vorig jaar ben ik in contact gekomen met Jarno en sindsdien train ik samen met de gebroeders Hams!
De nk truckpull was voor mij een leuke wedstrijd en ik had niet verwacht het zo goed te doen. Ik ging er meer in als training voor de kwalificaties.

Iedereen die mee heeft gedaan of er bij was bedankt voor deze leuke wedstrijd met een hele leuke sfeer! ik kijk uit naar de volgende wedstrijden!!
 
Back
Naar boven