XXL Nutrition

Tot 482 euro zorgpremie per maand vanaf 2014 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Verzekeraars: zorgpremie mogelijk in strijd met EU-regels

De inkomensafhankelijke zorgpremie die het nieuwe kabinet wil invoeren, is mogelijk in strijd met de Europese regels voor eerlijke concurrentie. Hiervoor vreest koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN).


Hoewel de zorgverzekeraars op hoofdlijnen zijn te spreken over de zorgmaatregelen in het Regeerakkoord, is koepelorganisatie ZN op enkele punten kritisch.

Door de zorgtoeslag af te schaffen en de nieuwe zorgpremie voor een deel inkomensafhankelijk te maken, raakt het kabinet het publiek-private karakter van het Nederlandse zorgstelsel, zo laat de koepelorganisatie voor zorgverzekeraars in een persbericht weten.

De maatregel kan volgens ZN de concurrentie onder zorgverzekeraars beperken. De brancheorganisatie vraagt zich dan ook af of dit onderdeel uit het Regeerakkoord de 'Europeesrechtelijke toets kan doorstaan'.

Ouderenzorg
Ook over de ouderenzorg is ZN kritisch. Doordat deze zorg wordt opgesplitst tussen de landelijke overheid en de gemeenten wordt het voor veel ouderen onduidelijk waar ze terecht kunnen voor zorg.

Daar komt bij dat de gemeenten verantwoordelijkheid krijgen over de zorgbudgetten. 'Als het geld op is, kan een gemeente besluiten geen zorg meer te leveren,' zegt ZN-voorzitter André Rouvoet.

Premies
Over de hervorming van de zorgpremie door het nieuwe kabinet heerst nog veel onduidelijkheid.

Rutte II wil de zorgpremie in 2014 verlagen van 1280 euro naar 255 euro per jaar, maar tegelijkertijd de premie naar inkomen verhogen.

Hogere inkomens
Met name voor hogere inkomens loopt de premie snel op. Iemand met een inkomen van twee keer modaal (68.000 euro) is er volgens het Centraal Planbureau (CPB) een kleine 5.400 euro per jaar aan kwijt.

Een deel daarvan wordt gecompenseerd door lagere belastingtarieven. Hoeveel de nieuwe maatregel precies gaat kosten, is daardoor niet duidelijk.

Berekeningen
Uit berekeningen die actualiteitenrubriek 1vandaag liet maken, komt naar voren dat het verlies voor een modaal gezin, inclusief belastingvoordeel, 735 euro per jaar zal zijn.

Voor huishoudens die twee keer modaal verdienen, bedraagt de schade 3699 euro en families met een verzamelinkomen van rond een ton gaan er jaarlijks bijna 5.000 euro op achteruit.

[Link niet meer beschikbaar]

--------------------------------------------------

Laten we hopen dat dit waar is en het niet door kan gaan.
 
Cockblock Europa heeft ook altijd wat :roflol:
 
Voor huishoudens die twee keer modaal verdienen, bedraagt de schade 3699 euro en families met een verzamelinkomen van rond een ton gaan er jaarlijks bijna 5.000 euro op achteruit.

[Link niet meer beschikbaar]

--------------------------------------------------

Laten we hopen dat dit waar is en het niet door kan gaan.

Lijkt weinig 5.000 op een ton, maar die ton is bruto en die 5.000 is netto.
Oftewel de mensen die hard werken en vaak gezonder leven moeten dokken voor de proleten. Want we zijn wel een sociaal land natuurlijk.
 
Misschien hadden mensen hier eens over moeten nadenken vóórdat ze gingen stemmen, de partijprogramma's nog eens door moeten nemen en een inschatting moeten maken van wat partijen tegen elkaar af gaan strepen bij een formatie. Een groot deel van de bevolking heeft meegedaan aan de machtsstrijd tussen Rutte en Samson, dit zijn nu eenmaal de gevolgen.
 
Deert jou toch niet Patrick? Je gaat er fors op vooruit in deze plannen. :D
 
waar blijft de 1000 euro?

:mad:
 
Je betaalt de hoogste premie tot een inkomen rond de 70.000
Tweeverdieners die zich nu rot werken betalen dus net zo veel als iemand die in een topfunctie 100.000 of 300.000 euro of meer verdient... hoe bedoel je eerlijk verdeelt?
 
VVD-leider Mark Rutte spreekt tegen dat de plannen van een nieuw kabinet voor de zorgpremies zulke grote gevolgen hebben als nu in de media voorbij komen. Ook PvdA-leider Diederik Samsom zegt dat de berekeningen van RTL Nieuws en NOS niet kloppen en dat mensen als gevolg van de inkomensafhankelijke zorgpremie niet heel veel extra gaan betalen.

Wie met zijn tweeën samen meer dan 75.000 euro per jaar verdient, gaat 50 euro extra per maand betalen, zei Samsom woensdag voor het debat over de plannen van VVD en PvdA.

Alleenverdieners gaan meer betalen bij een inkomen boven de 51.000 euro, aldus Samsom. Hij stelde dat de berekeningen die NOS en RTL Nieuws dinsdagavond maakten, niet kloppen. Inkomens vanaf 100.000 euro per jaar gaan er per jaar 0,5 procent aan koopkracht op achteruit, aldus Samsom.

Effecten
VVD-leider Mark Rutte spreekt ook tegen dat de plannen van een nieuw kabinet voor de zorgpremies zulke grote gevolgen hebben als nu in de media voorbij komen. Volgens hem wordt er geen rekening gehouden met de effecten van andere maatregelen.

Rutte zei dat verder te zullen uitleggen tijdens het Kamerdebat. Rutte erkende wel dat de verschillen tussen hogere en lagere inkomens kleiner zullen worden. 'Dat is een concessie die de VVD aan de PvdA heeft gedaan.'

Volgens de VVD-leider laten de berekeningen van de effecten van de nieuwe kabinetsplannen zien dat de gevolgen voor de koopkracht beperkt zijn. In die berekeningen gaan de lage inkomens er iets op vooruit, hogere inkomens iets op achteruit.

Roemer
De SP zal het huidige zorgpremieplan van VVD en PvdA niet steunen, zei fractieleider Emile Roemer voor aanvang van het debat.

Roemer zei de toekomstige coalitie wel te willen helpen om het plan te verbeteren. 'Maar om de klap bij de middeninkomens te leggen is voor ons onacceptabel', aldus de SP-voorman.

Buma
Volgens CDA-leider Sybrand Buma heeft Rutte zitten slapen tijdens de onderhandelingen over de zorgpremie met de PvdA.

'Rutte haalt het geld weg bij de achterban van de VVD en Diederik Samsom deelt het daarna uit aan zijn achterban. De VVD heeft zitten slapen', zei Buma voor het debat.

Volgens Buma zijn de maatregelen een 'klap voor gezinnen met een middeninkomen'. Hij voorspelde dat het aanstaande kabinet van VVD en PvdA het in de Eerste Kamer, waar de twee partijen geen meerderheid hebben, het heel moeilijk zal krijgen. 'Omdat de plannen heel slecht zijn. Het kost banen en mensen moeten heel veel meer betalen voor minder zorg.'

Ook andere oppositiepartijen hebben flinke kritiek op het plan, net als de zorgverzekeraars.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...tte-cijfers-gevolgen-zorgpremie-onjuist.dhtml

We gaan er op vooruit volgens Rutte als je minder dan € 51.000 verdient. Ze vergeten alleen dat je al torenhoge zorgkosten betaalt d.m.v. het huidige systeem waar je reeds een gedeelte inkomensafhankelijk een bedrag betaalt over je loon en daarnaast nog een zorgpremie. Zoveel vooruitgang is het dus niet, alleen wat anders verdeeld.
 
Als ik besluit een luie flikker te worden/blijven, blijf ik in Nederland. Als ik hard ga werken, dan peer ik 'em.
 
waar blijft de 1000 euro?

:mad:

2lbi0pk.jpg














































[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Deert jou toch niet Patrick? Je gaat er fors op vooruit in deze plannen. :D

Wat ben je toch ook een vervelend kereltje :D hahahaha.
Hoelang blijf je me dit nog inwrijven?

Ben erg begaan met me medemens dus of ik er nou zelf op achteruit ga kijk ik minder naar dan of het rechtvaardig is.
Blijkbaar is het zondig om financieel succes te hebben.
 
Kan er niet echt wakker van liggen.. Alleen voor studenten word het wat minder omdat ze dan een bijbaantje moeten zoeken..

Alcohol, tabak en gokken
De minimumleeftijd voor de verstrekking van alcohol gaat naar 18 jaar
De accijns op bier, wijn, sherry en port gaat omhoog met zo'n 14 procent. De accijns op gedistilleerde dranken gaat ongeveer 5 procent omhoog
De accijns op een pakje sigaretten van 19 stuks en een pak shag van 40 gram gaat 9 cent omhoog
Boeit me niet.. Je kiest zelf voor deze ongezonde dingen.
De zorgtoeslag wordt afgeschaft
Krijg nu ook al niets.
Eigen bijdrage 50 euro onnodig gebruik spoedeisende hulp
Van mij part maken ze er 1000 euro van..
In 2014 gaat de derde schijf van de inkomstenbelasting van 42 naar 38 procent
Arbeidskorting neemt toe tot 500 euro per werkende per jaar in 2017
Het hoogste belastingtarief gaat van 52 naar 49 procent
Alleen maar positief.
De vrijstelling voor oldtimers in de motorrijtuigenbelasting vervalt
Mooi.. Dingen verpesten het milieu meer dan mijn auto.
De wietpas vervalt, maar alleen mensen die zich kunnen identificeren met een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning krijgen toegang tot coffeeshops
Illegaliteit wordt strafbaar
Veroordeelde vreemdelingen eerder terugsturen
Mooi..
De duur van de WW wordt verkort van 38 naar 24 maanden
Lekker voor de onnodige thuiszitters.
Er wordt 1 miljard euro bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking
Vanaf 2017 een structurele bezuiniging van 100 miljoen euro op de Publieke Omroep
Er komt een extra bezuiniging van 1,1 miljard op de Rijksdienst in 2017
Tadaaa :D
 
Je weet toch onderhand dat als je in dit land hard werkt je niks overhoudt. Beter gewoon bijstandje nemen met een bijbaantje, hou je meer in de maand over dan dat je hard gaat werken.

inderdaad.
Hard werken wordt afgestraft
 
Wat een land.... We moeten eens ophouden iedereen gelijk te willen behandelen. Mensen moeten er maar eens voor boeten als ze niet nadenken over hun daden en niet met verantwoordelijkheid kunnen omgaan.

Lastig als je te dom bent om uberhaupt te beseffen waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

Ben het wel met je eens dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen. Volgens mij weten de meesten namelijk wel of hun gedrag wel of niet gezond is, maar zijn ze gewoon te gemakzuchtig.

Je bent te dik en hebt diabetes, maar in plaats van met de trap 2 verdiepingen omhoog te lopen, pak je de lift....tsja :rolleyes:

Maar er zal ook een groep zijn die het simpelweg niet weet. Hoe ga je daar het onderscheid in maken?
 
Het erge is ook dat deze grens natuurlijk elk jaar een beetje verlaagd wordt. Zodat je over een paar jaar met een minder dan modaal inkomen ruim 200 euro kan gaan betalen. Per maand en per persoon. Absurd.
 
Lastig als je te dom bent om uberhaupt te beseffen waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

Ben het wel met je eens dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen. Volgens mij weten de meesten namelijk wel of hun gedrag wel of niet gezond is, maar zijn ze gewoon te gemakzuchtig.

Je bent te dik en hebt diabetes, maar in plaats van met de trap 2 verdiepingen omhoog te lopen, pak je de lift....tsja :rolleyes:

Maar er zal ook een groep zijn die het simpelweg niet weet. Hoe ga je daar het onderscheid in maken?

Eens, maar wiens probleem is dat? Hebben deze mensen geen familie, kennisen, etc waar ze aan kunnen kloppen op het moment dat ze zo stom zijn geweest om weer een paar sloffen sigaretten uit Egypte mee te nemen en zodoende geen cent meer over hebben?

Ik ben trouwens erg blij dat ik op een onconventionele partij heb gestemd, maar die helaas geen vinger in de pap heeft.

Met de zorg zou ik het zo doen: Alle belastingen die de werkgever en werknemer aan de overheid betalen tbv zorg moeten geschrapt worden. Dit zou voor een modaalverdiener al zo'n 500 euro _netto_ per maand schelen.
De overheid moet zich volledig loslaten van hun bemoeienis met zorg. De overheid moet nog enkel dienen ter bescherming van mensen zodat er geen ontwetmatigheden optreden bij zorginstellingen.
Mensen kunnen vervolgens zelf kiezen of ze zich willen verzekeren en voor wat voor pakket. Net zoals bij je auto en elke andere verzekering. Ja je hoort het goed, ze hoeven zich niet per se te verzekeren. Op het moment dat je dan iets hebt klop je maar aan bij familie, vrienden, of wat dan ook, omdat je ook hier te stom was om jezelf in te dekken. Voortschrijdend inzicht heet dat. De overheid hoeft zich hier niet mee te bemoeien, mensen moeten dit prima zelf kunnen beslissen.
 
Alles waar de overheid zich mee mengt of baas over is wordt op een gegeven moment onbetaalbaar. En de extreme vorm daarvan zie je nu in de Europese staatsschuldencrisis. Het zal nog veel erger worden als de inflatie verder stijgt.
 
Nou, ik heb de pot vaseline alvast klaarstaan voor in het jaar 2014.
Ze moeten juist die bijstandtrekkers en minimumverdieners maar eens pakken. Als er één groep is die veel meer gebruik maakt van alle zorg dan is het wel de groep van de laagopgeleiden. Ze roken als ketters, zuipen flink en vreten veel ongezonder.
Maar nee, degene die wel nadenkt in zijn leven kan de boel weer even ophoesten.
Daarbij fokken ze nog eens als konijnen, dus hebben ze een boel van die koters rondlopen die ook nog eens allemaal zorg nodig hebben.

Ondertussen gaat er ook nog even 11 miljoen naar de 'prachtwijk' waar veel 'kansenjongeren' rondhangen.

Wat een land.... We moeten eens ophouden iedereen gelijk te willen behandelen. Mensen moeten er maar eens voor boeten als ze niet nadenken over hun daden en niet met verantwoordelijkheid kunnen omgaan.

Dat doen de hoog opgeleiden ook hoor :D

Verder moet iemand de bakken geld voor Afrika en windmolens betalen he ;)
 
Back
Naar boven