AndroidHealthClinic

Tot hoeveel gaan JOUW gewichten in de gym !

Bezoekers in dit topic

Van 6 tot 70kg in stappen van 2kg.
Denk niet dat er veel gyms zijn in België met zulke gewichten.

jammer genoeg tot de 40.

bij ons tot 36, vroeger lag er een stel van 40 maar die zijn op mysterieuze wijze verdwenen :0

de sportschool waar ik werk en zelf soms ook sport gaat maar tot 22. en geen bankdruk stel of squatrek. wel wat losse bankjes en schijven tot 80 kilo ofzo. niet echt veel dus.

de sportschool waar ik fitness en taekwondo taekwondo train gaat tot 36 maar wel iets van 400 aan schijven en een smitmachine en ook een bankdruk bank (schuin en recht)

Bij ons gaat het tot een telleurstellende 40kg :(

Normale db's (van hetzelfde setje) t/m 30. Dan zwerven er ook wat oude verroeste db's van 34, 38, 42 en 46 rond. En dan nog 2 enorme brokken ijzer van iets meer dan 51. Deze zijn echter zo goed als onhandelbaar!:P

Tot een zeer teleurstellende 20 kg

tot 30 kg
en geen squat rek, alleen een smith machine

tot 60kg. Meer dan genoeg dus. In m'n homegym kan ik wel maar tot 20kg per dumbbell voorlopig.

Tjeez, ik merk nu pas dat ik mogelijk een probleem ga krijgen bij mijn huidige all in fitness sportschool.

De dumbbells gaan namelijk MAAR tot 20 kilo !

Ik wil niet populair doen doen oid maar ik heb gisteren gedumbbell presst met de 16 kg dumbless en dat verassend soepel.

Maar wat als ik binnen korte tijd meer als twee keer 20 nodig heb, dan MOET ik dus wel naar een andere gym, die allemaal vol zitten hier !!

Is het normaal dat de dumbbells tot 20 kg maar gaan, ik vindt het vrij weinig.Ik heb meer nodig, niet voor de biceps,maar voor de borst trainingen.

Hoe gaat dat bij jullie.

Tegenwoordig is het erg zuinig met gewichten, het is vaak meer voor fitness dan voor bodybuilding en kracht.

De eerste Gym waar ik trainde, is al wat jaren geleden (jaren '80) was fitness centre in Zaandam, gingen de dumbbells tot 70 kilo, dat zijn gewoon bijzet-tafeltjes joh.
Maar ja er trainden ook wel een paar echt grote jongens, wedstrijdbodybuilders.( Nederlands kampioenen, Europees kampioen zwaargewicht +100, dus serieus groot)
En bankdrukken deden sommigen regelmatig boven de 200k, zelfs in sets.:eek:

Zelf ben ik daar lang niet aan toe geweest, haha. :( Ik was nog een schraal mannetje toen: Ik vind tegenwoordig 40kilo dumbbells ook zat voor mij.

Tegenwoordig gaat het gemiddeld wel tot een kilo of 40 (dus iets er boven en iets er onder)Bij de gym waar ik nu train dus ook, een kilo of 40.
De zwaardere gewichten liggen bij veel sportcentra maar te verstoffen of te roesten.

anyway, tot 20 kilo is wel erg zuinig.
Maar goed er zijn dus ook zat sportcentra waar je met moeite genoeg schijven kan vinden om 100kilo te bankdrukken of te squatten. Waar-de-loos!

eerst per 1 kilo tot 20, dan 22, 24, 26 etc tot 40

Heel irritant maar mijn gym gaat tot 26 kg. Ik ben dus nu opzoek naar een nieuwe goede gym in de zaanstad waar ik serieus aan de bak kan.

Terug
Naar boven