XXL Nutrition

Tot welk gewicht veilig deadliften als 17-jarige (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WillemB90

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
478
Waardering
37
Lengte
1m86
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
De titel omschrijft eigenlijk precies wat mijn vraag is: Tot welk gewicht kan ik als 17-jarige veilig deadliften? Ik ben nou een aantal weken bezig met 70 kilo, 3 sets van 6 herhalingen. Ik voel m'n onderrug wel maar het doet geen pijn ofzo... Maar nu wil ik mijn 1RM vastleggen vanwege de ECHTE sets die ik wil gaan uitvoeren, moet ik hiervoor zo'n "band" om m'n onderrug doen? Uit blessure-preventie? Bij voorbaat dank..

p.s. het lijkt mij overigens niet aangezien sommige mensen 200 kilo deadliften alsof het niets is, maar ik wil geen blessure oplopen nu ik eindelijk de lekkere compound-oefeningen ontdekt heb.
 
riem is wel handig ja.. ik ben ok 17 en deadlift gewoon zo zwaar als ik kan ( 1rm 195 ) als je maar goed opwarmt en de techniek echt goed in de gaten houdt kan het denk ik wel gewoon
 
Zolang je uitvoering goed blijft, is het gewicht niet te hoog.
 
Punt is dat er niemand is die me controleert. Ik heb gewoon een halter op de grond liggen die 70 weegt, ik doe alsof ik op de pot ga schijten, pak dat halter vast, en ga opstaan en zorg dat m'n rug op het einde van het opstaan hol is. Dan hou ik hem een seconde of twee vast, en maak ik dezelfde beweging terug.

EDIT: Voor mijn gevoel, voer ik hem zo uit: (goed dus)

BBDeadlift.gif
 
Riem is niet per se nodig iig. Ga gewoon wat zwaarder liften, gewoon niet meteen 1RM's, kijk of je techniek goed aanvoelt en zorg dat je onderrug altijd recht blijft.
 
Ligt er een beetje aan wat je doel is. Sumo is over het algemeen beter voor de meesten om meer gewicht te liften, omdat de beweging dan korter is.
 
klopt wat blach rush zegt, handen zo houden is trouwes niet persee nodig.. je kan er uiteindelijk wel zwaarder mee, maar veel doen het ook gewoon met normale grip.. en als je het toch zo wil doen zou ik wel afwisselen.. dus ene keer rechterhand naar binne en links naar buiten en dan weer andersom
 
Oke jongens. Vandaag geprobeert met die handen zo, veel meer grip. Ben begonnen met:

6 x 70kg (incl halter alles) voor warmup
4 x 80kg
4 x 90kg
1 x 100kg
1 x 100kg

Die 100kg is denk ik m'n 1RM, 110 zou misschien ook wel kunnen maar na een deadlift van 100kg sta ik echt wel te puffen en te zweten :P Krijg 'm trillend net omhoog (die 2e keer).
 
Oke jongens. Vandaag geprobeert met die handen zo, veel meer grip. Ben begonnen met:

6 x 70kg (incl halter alles) voor warmup
4 x 80kg
4 x 90kg
1 x 100kg
1 x 100kg

Die 100kg is denk ik m'n 1RM, 110 zou misschien ook wel kunnen maar na een deadlift van 100kg sta ik echt wel te puffen en te zweten :P Krijg 'm trillend net omhoog (die 2e keer).

As long as you go to your full potential.
Maar pas wel op voor blessures niet elke week je 1rm gaan testen zoals ik deed :o
 
Ik ben 17 deadlift 6 maanden en ik deadlift 8x130 en ik leef nogsteeds. Of je nu 100 of 200 deadlift. Als jij maar maximaal 100KG kan is dat net zo veel als voor iemand die maximaal 150 kan kwa inspanning en belasting voor je lichaam.

Daarom deadlift een 17 jarige die 90KG weegt en 2 jaar traint meer dan een 17 jarige van 70KG die 1 jaar traint. Zolang er een correcte uitvoering is is er geen probleem.

Die 100kg is denk ik m'n 1RM, 110 zou misschien ook wel kunnen maar na een deadlift van 100kg sta ik echt wel te puffen en te zweten Krijg 'm trillend net omhoog (die 2e keer).

Ik denk dan da de 110 net wat teveel voor je is, ga 2 maanden verder met je schema en kijk dan of je de 110 wel kan halen, daarna 115 etc.
 
Ik deadlift nu ook een maand of 5. Ben van 60 naar 4 x 140 gegaan and still gaining. Ik voel gewoon dat zaterdag ochtend weer een PR eraan zit te komen :D
 
Back
Naar boven