MuscleMeat

Tot welke vet percentage bulken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

roma43

Cool Novice
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
56
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
Tot welke vet percentage bulken? Ik zit nu rond 12% maar ik wil niet te veel vet aankomen want als ik te veel vet heb kan ik bij cutten last krijgen van los hangende huid en dat wil ik niet.
 
15-18% ofzo. Verder herstelt die huid zich zeer makkelijk als je nog geen dertig plusser bent...
 
Je kan best hoger gaan hoor. Tot rond de 20%. Ga je hoger dan gaat alles toch wat meer "hangen".
 
+1

(ik vind 12% zelf een mooie bovengrens :))

Damn dan maar 100-200 ckal boven onderhoud eten? Kom dan weinig spiermassa aan maar ook bijna geen vet
 
Damn dan maar 100-200 ckal boven onderhoud eten? Kom dan weinig spiermassa aan maar ook bijna geen vet

Huh... gewoon cutten tot 8%dan kun je buken tot 12% op +500 Cal voor mijn part. (maar ja, als je het iets rustiger aan doet word je ook iets minder snel vet)
 
De zomer is toch afgelopen. Gewoon clean bulk er tegen aan, zorgen dat je niet boven de 15% komt, dan kun je na de winter op tijd beginnen met cutten en komt alles goed komende zomer.
 
Als ik nou ga clean bulken met 300 ckal boven onderhoud op vp 12%. Hoeveel kg zou ik zijn aangekomen als ik op 15% zit ongeveer?
 
Dat is niet in te schatten. Je zult je onderhoud nooit exact weten, gewoon je vet en lichaam nauwkeurig in de gaten houden. Krijg je er te snel teveel vet bij --> minder eten. Gebeurt er niets --> meer eten.
 
Dat is niet in te schatten. Je zult je onderhoud nooit exact weten, gewoon je vet en lichaam nauwkeurig in de gaten houden. Krijg je er te snel teveel vet bij --> minder eten. Gebeurt er niets --> meer eten.

Ja weet ik het is bij iedereen anders, ik denk zelf dat ik niet hoger dan 15% kan komen. Ik ben van mening dat als je 100-500 ckal boven je onderhoud eet en serieus traint met preworkout,amino's,multi-vit etc. je niet veel in vet kan aankomen de eerste 4 traningsjaren het ligt ook natuurlijk aan je metabolisme en mannelijke hormonen. Was recent bij huisarts geweest omdat ik last heb van puistjes hij zei dat het komt omdat ik teveel mannelijke hormonen heb > dat kan de reden zijn dat ik binnen 8 maanden van 59kg naar 70kg ging met de zelfde vp percentage. Zonder voedingsschemaenz.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doen dat werkt voor je. Werkt het niet, dan moet je iets aanpassen.
 
Rond de 15/16% imo.
 
Back
Naar boven