AndroidHealthClinic

Totaal geen spierpijn na trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DeThank

Cool Novice
Lid geworden
15 mrt 2015
Berichten
30
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
64kg
Hai,

Ik train 3x per week met een full body schema. Doe het nu ruim een maand en begin progressie te maken. Ik heb alleen nooit spierpijn? Vorm is goed, maar waar ligt het dan aan? Spierpijn is geen indicatie dat je progressie boekt maar vind het wel vreemd.
Schema:
A
Squat
Bench press
Barbell row
Military press
barbell curl
Side raises
Hanging leg raises
Apparaat voor buik

B
Deadlift
Dips
wide grip pull ups
Close grip bench press
dumbell shrugs
Calf raise
Hanging leg raises
Apparaat voor buik / planken

Alles 4x8 behalve buik.
Ik gooi er soms een oefening bij voor bijv. biceps bij training b of een borst bij a. Deadlift doe ik 50-60kg, squat 50kg, bench press 30-35kg, barbell curl 20kg. Is dit niet zwaar genoeg? Ik ben 16, 179cm en weeg 63kg.

Thanks alvast
 
Gewoon rustig verder gaan zo, al naar gelang je aan kan, het gewicht telkens wat ophogen.

Je gaat vooruit, dus je gaat goed !
 
Zwaarder trainen.
 
Zwaarder lukt echt niet. Dan wordt mn vorm slecht. Zijn de gewichten wel goed voor mijn stats?
 
Wat is de reden dat je 4x8 traint? Ik zal toch vooral de compounds op 5x5 houden met jou stats, bouw je meer kracht mee op en dus ook massa. Verder om op je vraag terug te komen, spierpijn wel of niet is inderdaad niks. Ik heb ook nooit spierpijn maar progressie gaat goed, en daar gaat het toch uiteindelijk om ;) succes!
 
spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt.

Bron: https://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroei
 
spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt.

Bron: http://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroei

blablabla
 
Doe je een weekje 3x20 reps. Wedden dat je spierpijn hebt ;)
 
Wat is de reden dat je 4x8 traint? Ik zal toch vooral de compounds op 5x5 houden met jou stats, bouw je meer kracht mee op en dus ook massa. Verder om op je vraag terug te komen, spierpijn wel of niet is inderdaad niks. Ik heb ook nooit spierpijn maar progressie gaat goed, en daar gaat het toch uiteindelijk om ;) succes!

4x8 vind ik het fijnst. 3x10 en 5x5 vind ik niks. 8 is niet teveel en niet te weinig. Hangt precies tussen 5x5 en 3x10in. Die 4e set is net nog genoeg om alles te kunnen geven.
 
Het wordt vanzelf wel te zwaar om op alles constant 4x8 te blijven doen.
 
Je hoeft geen spierpijn te hebben, als je maar hard traint.
Naast trainen moet je voeding ook in orde zijn om te herstellen, heb je daar al naar gekeken?
 
Heb met full body ook praktisch nooit spierpijn. Wel als ik spiergroepen minder frequent train.

Je maakt progressie, dus...
 
Wat is de reden dat je 5x5 niks vind dan? Zou het wel aanraden, ook voor als je zometeen verder bent. Maar als dit goed voor je werkt natuurlijk prima. Moet eerlijk zijn deed zelfde als jou toen ik starte met een 5x5 schema. Toch maar op 5x5 overgegaan ipv die setjes van 10 reps en zeker geen spijt van!
 
spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt.

Bron: http://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroei

++1


Je kan het écht niet hebben dat jij niet eerder was met een goed antwoord he? :roflol:
 
Heb hetzelfde gehad toen ik startte met wat lagere gewichten. Ik zit nu op DL 110 1x5 , squat 70 5x5 en bench 45 5x5 en begin er veel meer van te voelen qua spierpijn dan eerst :)
 
Voeding is goed. 130+ eiwitten en 300kcal boven behoefte. Kh laag en vetten ook. Schema staat ergens op dit forum. Gewoon lekker blijven trainen dus :)
 
HIT Training werkt bij mij altijd wel goed. Succes!
 
Back
Naar boven