XXL Nutrition

Totaal T te laag, vrij te hoog

Bezoekers in dit topic

Beide goed advies.. probleem moet gewoon opgelost worden, maar ook liefst geen nieuwe problemen erbij. =)
Ben er ook wel van overtuigd ondertussen door vele youtube filmpjes te kijken en me hier wat verder in te lezen dat het vrij risicoloos kan.

Mijn gebruik zou ook puur medisch zijn, (tov. de insteek hier van het forum) - maar gebruikers hier hebben wel het meeste ervaring.
Als je wilt prikken, dan 100mg Test E/C EW, in 2x prikken. Androgel kun je misschien voorgeschreven krijgen. vaak 2 pompjes(~40mg) per dag op binnenkant biceps in laten trekken.

Wil je ook naald advies erbij ?
 
Als je wilt prikken, dan 100mg Test E/C EW, in 2x prikken. Androgel kun je misschien voorgeschreven krijgen. vaak 2 pompjes(~40mg) per dag op binnenkant biceps in laten trekken.

Wil je ook naald advies erbij ?
Ik zou moeten wennen aan het idee om zelf een naald te prikken (ik kijk bv. nooit als de dokter bloed trekt ofzo en focus op totaal iets anders)
Maar go ahead. Respect wel alvast dat jullie zelf probleemloos inprikken.
 
Als je wilt prikken, dan 100mg Test E/C EW, in 2x prikken. Androgel kun je misschien voorgeschreven krijgen. vaak 2 pompjes(~40mg) per dag op binnenkant biceps in laten trekken.

Wil je ook naald advies erbij ?
Beter niet van jou opa dikke harpoen
 
Ik zou moeten wennen aan het idee om zelf een naald te prikken (ik kijk bv. nooit als de dokter bloed trekt ofzo en focus op totaal iets anders)
Maar go ahead. Respect wel alvast dat jullie zelf probleemloos inprikken.
Je kunt jezelf het makkelijks prikken in je Quads. Dan kun je met één hand de spuit(bij de naald) vasthouden en met de ander drukken
 
Ik zou moeten wennen aan het idee om zelf een naald te prikken (ik kijk bv. nooit als de dokter bloed trekt ofzo en focus op totaal iets anders)
Maar go ahead. Respect wel alvast dat jullie zelf probleemloos inprikken.
Haha bloed uit een ader trekken bij mezelf zou me ook wat te ver gaan hoor.
Iedereen vindt een naald in zichzelf zetten spannend, maar als ‘willen’ veranderd in ‘moeten’ dan ga je er voor. Het helpt psychologisch al een hoop als je een zo klein mogelijke naald pakt.
 
Wat nog belangrijker is als suppletie bij statine gebruik, is Coenzyme Q10.
Een relatief onbekend effect van dit type medicijnen is namelijk dat ze de concentratie Q10 in de lichaamscellen kunnen verlagen. Aangezien je dagelijks~ 3.5mg nodig hebt en je dat amper uit voeding kunt halen(~7% komt uit voeding) Is suppletie wel aan te raden. Van elke 30mg capsule neemt je lichaam ~1mg op. 100-150mg capsule is dan zeker aan te raden.
 
Hoe is dit afgelopen verder? Ik lees niks terug over oestrogeen waarde. Misschien is dat de boosdoener wel.
 
Oestrogeen heb ik niet laten checken. Ondertussen via de Uroloog een zalfje voorgeschreven gekregen o.w.v. de lage waardes.

Nog niet echt verbetering, zowel in gevoel als in effectief gemeten bloedwaardes.

Vrij T is gezakt ondertussen binnen de normale range, totaal T nog steeds (erg) laag ondanks gebruik van de zalf.

Nieuwe afspraak eind februari.

Nieuwe check laten doen 08/12 na 3 weken T gel:

Scherm­afbeelding 2023-01-07 om 14.17.56.png
 
Androgel of welk 'zalfje' heb je het over, en welke dosering ?
 
Komt overeen met Testavan in NL
startdosis 1 pompje per dag. Circa 14 dagen en 35 dagen na start van de behandeling of na een dosisaanpassing, de testosteronconcentratie in serum meten 2-4 uur na aanbrengen. Indien de concentratie < 17,3 nmol/l (500 ng/dl) bedraagt, de dagdosis verhogen met één pompdosering;
 
Okay bedankt. Ik ga verhogen naar 2 pompjes. Dit is wel iets op voorschrift, dus leeg = behandeling afgelopen.

Na 3 weken met 1 pompje dagelijks in de ochtend ging ik van in de 230 naar 263 ng/dl.

700 ng/dl leek me een goed streefdoel (?)

/update

Verder ook allerlei vitamine supplementen die ik doorneem etc. Wel meer focus en helderder heb ik de indruk. Slaap ook veel dieper de laatste 2 weken.
 
Laat je oestrogeen is checken misschien is deze veel te hoog.
 
Okay bedankt. Ik ga verhogen naar 2 pompjes. Dit is wel iets op voorschrift, dus leeg = behandeling afgelopen.

Na 3 weken met 1 pompje dagelijks in de ochtend ging ik van in de 230 naar 263 ng/dl.

700 ng/dl leek me een goed streefdoel (?)

/update

Verder ook allerlei vitamine supplementen die ik doorneem etc. Wel meer focus en helderder heb ik de indruk. Slaap ook veel dieper de laatste 2 weken.
Beter door te lage test en waarschijnlijk te hoog in oestrogeen denk ik. Test moet met meerdere keren smeren hoger worden en door frequenter smeren stabielere waarden. Beter test met een prikkie denk ik en dan frequent zetten op een minimale doses.
 
Okay bedankt. Ik ga verhogen naar 2 pompjes. Dit is wel iets op voorschrift, dus leeg = behandeling afgelopen.

Na 3 weken met 1 pompje dagelijks in de ochtend ging ik van in de 230 naar 263 ng/dl.

700 ng/dl leek me een goed streefdoel (?)

/update

Verder ook allerlei vitamine supplementen die ik doorneem etc. Wel meer focus en helderder heb ik de indruk. Slaap ook veel dieper de laatste 2 weken.
Het doel is niet op 700ng/dl te halen, omdat 500 al boven onderwaarde is
 
Back
Naar boven