XXL Nutrition

Totaalplaatje Vitaminen & Mineralen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ErasmusStudent

Cool Novice
Lid geworden
14 mrt 2011
Berichten
127
Waardering
6
Lengte
1m62
Massa
77kg
Vetpercentage
29%
[Aangepast aan de hand van posts in topic]

De afgelopen dagen is er wat gediscussieerd over vitaminen en mineralen. Deze discussies gaan nog steeds door.

Hier komt de informatie die ik zelf gebruik.

Ik baseer mijn hoeveelheden op deze tabel:

vitaminen.png


Voor een nederlandse versie die met de lijst hierboven overeenkomt:
http://www.vitamine-info.nl/hoeveel-heb-ik-nodig/mannen-19-50-jaar/

------------------------------------------------------

NOW: ADAM Multi-Vitamin For Men! | 2 x daags 1 softgel | Bodybuilding.com
http://www.bodybuilding.com/store/now/adam.html

Softgels van now zijn gek genoeg alleen in de VS te krijgen, kan het mis hebben
------------------------------------------------------

NOW: Calcium & Magnesium With Vitamin D | 3 x daags 1 softgel | Bodybuilding.com
http://www.bodybuilding.com/store/now/calmag.html

Softgels van now zijn gek genoeg alleen in de VS te krijgen, kan het mis hebben
------------------------------------------------------

Barlean's: Fresh Catch Fish Oil | 2 x daags 1 softgel | Bodybuilding.com
http://www.bodybuilding.com/store/barleans/fishoilcaps.html

Barlean's: Fresh Catch Fish Oil Liquid | 5 ml per dag | Bodybuilding.com
http://www.bodybuilding.com/store/barleans/fishoil.html

--------------------------------------------------------

Totalen

Gemiddeld zijn de verzendkosten ongeveer 7 usd per product, gaat wel omlaag als je meer besteld. Je hebt de producten dan binnen 8-20 werkdagen. Betalen kan via paypal.

Multi-v
25 usd + 7 usd = 32 usd = 23 euro
23 euro / 90 dagen = 26 cent per dag

Cal & Mag
13 usd + 7 usd = 20 usd = 14 euro
14 euro / 80 dagen = 18 cent per dag

Omega caps
19,99 + 7 usd = 26,99 usd = 19 euro
19 euro / 125 dagen = 16 cent per dag

Omega liquid
17,56 + 7 usd = 25 usd = 18 euro
18 euro / 47 dagen = 38 cent

Totaal
98 cent per dag = +- 28 euro per 30 dagen
============================================

Met deze producten kom je zeker tot 99,9% aan de totalen van de lijst. Verder heb je goede opneembare softgels van goede merken.

---------------------------------------------------------

Verder staat er heel wat informatie in het topic. Lees het eens rustig door, want er zijn veel andere (betere) mogelijkheden.

Let ook op dat de hierboven genoemde waarden niet speciaal voor bodybuilders is, het is meer voor normale mensen.

Voor een goed uitgebreide lijst met verschillende producten op de markt bekijk deze link: Multivitamine-vergelijkingstabel!

Tabel is gemaakt door vsral: Bekijk orginele post
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toevallig ook opzoek naar een (zeer) goede multi vitaminen en ik heb me er de afgelopen dagen flink in verdiept. Wat mij opvalt bij jou is het volgende:
- Omega 6 heb je niet nodig, je hebt meer aan je geld als je alleen omega 3 koopt.
- Calcium betwijfel ik of je die nodig hebt. Ik dacht ergens een keer een studie te hebben gelezen dat je botten maar tot een bepaalde maximum hoeveelheid calcium, sterker kunnen worden. Meer dan die hoeveelheid nuttigen heeft geen zin en die specifieke hoeveelheid is al aanwezig in de dagelijkse voeding.

Waarom kies je specifiek voor Alive! Men's Multi?

Toevallig gisteren even onderzocht aan de hand van ingrediëntenlijsten, meningen en reviews van bodybuilders wat nou echt een goede multi-v is zonder synthetische, namaak of slecht opneembare vitaminen en nog voor een redelijke prijs. Uiteindelijk ben ik op Orange Triad (E0,78/dag) of Now Adam (E0,50/dag) uitgekomen. Lijken mij beide zeer goed. Iemand hier ervaring mee?
 
Gezond eten + een multivitamine + omega 3 supp nemen en je bent al op 95% van wat hierboven allemaal staat.
50euro per maand aan alleen vitamine+ mineralen is absurd. Heeft hooguit zin als je op een zeer hoog niveau al staat.
 
ik heb opti men van on weet niet of het nu werkt neem er 1 per dag ipv 3 wat aanbevolen is maar heb er veel goede verhalen over gehoord
 
Ja ik doe zelf ook gewoon goed eten + multi-v + omega. Ik vind het ook absurd veel, en het is niet een lijst voor bodybuilders, het is gewoon voor normale mensen. Met amerikaanse producten kom je trouwens wel een stuk goedkoper uit. minder dan de helft.

Ik slik ook gewoon maar een multivitamine waar ik goede verhalen over heb gehoord, maar waar die verhalen op gebasseerd zijn weet ik niet.
 
Zou eigenlijk wel cool zijn als werking en nut van alle vitamines eens op 1 pagina zou uitgelegd kunnen worden.

Btw, goede multivit: Solgar Omnium.
 
Zou eigenlijk wel cool zijn als werking en nut van alle vitamines eens op 1 pagina zou uitgelegd kunnen worden.

Btw, goede multivit: Solgar Omnium.

Voor uitleg van alle vitaminen & mineralen zie http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/

Ik ga trouwens waarschijnlijk Now Adam bestellen. Zeer goede multi, andere welke ook bijzonder goed zijn: orange triad, AOR of Life Force Multiple. Als je ze uit Amerika importeert zijn ze goed betaalbaar.

Het enige vervelende van veel multi vitaminen is, dat er veel jodium (>100mcg) aan toegevoegd is. Dit wil bij sommige mensen nog wel eens acne veroorzaken/verergeren.
 
Voor uitleg van alle vitaminen & mineralen zie http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/

Ik ga trouwens waarschijnlijk Now Adam bestellen. Zeer goede multi, andere welke ook bijzonder goed zijn: orange triad, AOR of Life Force Multiple. Als je ze uit Amerika importeert zijn ze goed betaalbaar.

Het enige vervelende van veel multi vitaminen is, dat er veel jodium (>100mcg) aan toegevoegd is. Dit wil bij sommige mensen nog wel eens acne veroorzaken/verergeren.

In welk opzicht zit eigenlijk het verschil tussen de alive en de gene die je hierboven opnoemt. Is het alleen dat de alive niet goed opneembaar zijn door het lichaam.

Of zitten er andere verschillen kwa samenstelling. Prijsklasse is om en bij hetzelfde.

--

Verder goeie link trouwens voor de nederlandse bron, hij komt ongeveer overeen met de lijst die ik heb opgeegeven.

http://www.vitamine-info.nl/hoeveel-heb-ik-nodig/mannen-19-50-jaar/

Verder mis je ook in adam de vitamine d3, calcium, magnesium.
 
Laatst bewerkt:
Ik merk dat jij rekent in de zin van : "Ik heb zoveel per dag nodig, maar ik die multivit zit slechts zoveel !" Vergeet niet dat je buiten je multivit ook nog gewoon voedsel tot je neemt. Als je bv je whey met melk neemt, of melkproducten eet, zal jouw calciumbehoefte zich wellicht dmv gewone voeding wel grotendeels vervuld zijn. Probeer dus niet alles binnen te halen vanuit multivits, maar vul enkel behoeftes aan die er effectief zijn.

Een goede manier om na te gaan waar je te weinig van binnenkrijgt, en belangrijker : hoeveel te weinig te binnenkrijgt, is door je voedingsschema eens in te geven in zo'n online schema'tje dat je vitamines analyseert. http://eetmeter.voedingscentrum.nl/ is er zo eentje denk ik ...

Ik heb niets tegen een goede multivit, ik neem er zelf ook geregeld ééntje. Persoonlijk heb ik snel tekort aan mijn omega-vetzuren en aan Vit D, dus deze supplementeer ik afzonderlijk.
 
In welk opzicht zit eigenlijk het verschil tussen de alive en de gene die je hierboven opnoemt. Is het alleen dat de alive niet goed opneembaar zijn door het lichaam.
Of zitten er andere verschillen kwa samenstelling. Prijsklasse is om en bij hetzelfde.
--
Verder goeie link trouwens voor de nederlandse bron, hij komt ongeveer overeen met de lijst die ik heb opgeegeven.
http://www.vitamine-info.nl/hoeveel-heb-ik-nodig/mannen-19-50-jaar/
Verder mis je ook in adam de vitamine d3, calcium, magnesium.

Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met een shitload aan informatie lezen over vitamines en daarvoor ook al vele uren aan besteed. Voor een supplement dat je dagelijks voor een (zeer) lange periode gebruikt en wat de basis is vindt ik het belangrijk dat je weet wat je gebruikt, dat het een hoogwaardig supplement is en omdat je het voor een lange periode gebruikt het ook nog enigszins betaalbaar is.

Er zijn slecht een aantal vitaminen producenten die zeer hoogwaardige, organisch gebonden vitaminen produceren. En die hun kwaliteit voortdurend hooghouden en testen. Die ik opnoemde, die vallen oa daaronder.

Een goede multivitaminen kenmerkt zich niet door mooie woorden op de verpakking als "natuurlijk" of "zuiver" of "gezond" etc. Waar je een goede multi wel aan kan herkennen is de label achterop. Een hoogwaardig supplement zet hierop waar de ingrediënten uit gewonnen, in welke vorm ze in het product zitten (bijv. chelate, picolate etc.) en hoe deze zijn verwerkt (bijv. vitamines gebonden aan amino's). Voor meer informatie moet je maar het boek multivitamin guide lezen (echter missen hier wel een aantal belangrijke producten oa Adam).

Er zijn slechts een aantal producenten die dit echt goed doen. Ik ben in mijn speurtocht Alive! niet tegengekomen. Ziet er wel goed uit en misschien is dit ook wel een goede multi. Zitten wel veel toevoegingen bij waarvan ik me af vraag of je die echt nodig hebt en of ze nuttig zijn.

Ik vindt het een schande nu ik dit allemaal weet dat veel mensen hier op dit forum goedkope rommel van de drogisterij/kruidvat aanraden. Een vitaminen is niet een vitaminen, dit wordt door onwetende wel vaak gesteld. Goedkope producten zitten vol met synthetische vitaminen (bijv. vitaminen D2 = synthetisch), daarnaast bevatten ze vaak neppe vitaminen denk aan neppe variant d1- Alpha Tocopherol). Daarnaast zijn ze door de massa productie te hard en snel gedrukt waardoor al weer een deel kapot gaat en er komt ook nog bij het drukken hitte vrij wat de vitaminen aantast. Goedkope vitaminen kan je net zo goed gelijk door de wc spoelen want de kans is groot dat je lichaam totaal niks opneemt (gaat erin en er weer uit) of dat het percentage nuttig zo goed als verwaarloosbaar is.

Betaal dus wat meer voor een goede multi of gebruik het niet want het belast ook je nieren.

Orange triad en OAR zijn wel bijzonder goed. Ik heb besloten om voor Adam te gaan aangezien deze in capsule&softgel beschikbaar zijn en Orange Triad wat meer Jodium bevat. Mogelijk is Orange Triad wel beter voor BB vanwege de Joint compex en die ingrediënten voor je gewrichten wat volgens veel bb'ers een uitzonderlijk goede multi is. Bij tabletten heb je het gevaar van hierboven (te hard, snel of hitte drukken) daarnaast moeten tabletten vaak goed gecoat zijn tegen bescherming, veel vitamine producenten (bijna geen 1) passen een degelijke coatinglaag toe (duur). Bij capsules en softgels (luchtdicht en vloeibaar) heb je dit niet. Lees dit anders even door: http://www.allstarhealth.com/blog/products-ingredients/tablets-capsules-liquids-powders-chewables

Ben benieuwd wat andere mensen met verstand van zaken van dit bovenstaande vinden :rolleyes:


Btw: adam softgels bevatten wel D3, alleen staat dit op veel websites verkeerd vermeld, zie hiervoor http://www.nowfoods.com/Products/ProductsbyCategory/Category/078564.htm?cat=Vitamins. Calcium heb je volgens mij niet nodig en magnesium kan je denk ik beter los kopen. Aangezien magnesium een groot volume heeft past het denk niet in een klein gecombineerd multi pilletje. Ik zou het innemen als magnesium citrate of ZMA.
 
Laatst bewerkt:
en hoe zit het met de huismerk multivit van bijv. xxl nutrition?
 
Hoe zit het met Opti-Men dan ?
 
en hoe zit het met de huismerk multivit van bijv. xxl nutrition?

XXL had dat eerst ook niet op hun website staan. Ik heb die vraag aan hun gesteld, het duurde even een tijdje en uiteindelijk hebben ze een paar dagen terug de lijst geupdate zie linkje

Voor die prijs is het een goede multi vitaminen. Het is echter de vraag of je voor die prijs een hoogwaardig vitaminen supplement kan maken, ik denk het niet. Puur omdat organische ingrediënten en de manier van samenstellen en verwerking gewoon prijzig is. En dit alleen mogelijk is met gigantisch veel kennis en ervaring en een gigantisch grote afzet waardoor je de kosten laag kunt houden. Helaas geven zij niet veel informatie over de rest en over de afkomst van de ingrediënten. Maargoed dat is mijn conclusie, gebaseerd om mijn bevindingen en die hoef je niet voor waarheid aan te nemen.

Als er niet bij staat hoe de vitaminen gebonden zijn, dan kan je er vanuit gaan dat ze niet gebonden zijn. Dit is relatief duur namelijk en iets om trost op te zijn, iets wat je erbij zet. Je moet maar eens een label van een hoogwaardige vitamine vergelijken. Een vitamine van de drogisterij zet er bijv. zo min mogelijk op. Als ze dit wel doen en je ziet dat er door even te googlen er neppe/slechte varianten in zitten, dan weet je ook wel beter.

Now is gewoon een gigantisch grote organisatie met gigantisch veel vitaminen en bestaat al aardig lang. Dit associeer ik met kennis en ervaring, mede door de grote afzet (=groot inkopen van ingrediënten) en expertise kunnen zij hoogwaardige vitaminen aanbieden en tegelijkertijd kosten drukken. Dit geld ook voor andere fabrikanten zoals Solgar, orthica etc.

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Hoe zit het met Opti-Men dan ?

Opti-Men is redelijk goed. Alleen er zijn betere merken die ook wel in de richting van dezelfde prijs liggen, helemaal als je bijv. importeert uit Amerika, ik kwam bij Adam bijv. op E0,29/dag. Veel mensen gebruiken Opti-Men maar laat je hierdoor niet verleiden omdat "iedereen" het doet zal het wel goed zijn.
 
Ben blij dat ik Omnium van Solgar slik, bedankt voor je input Andreno!
 
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met een shitload aan informatie lezen over vitamines en daarvoor ook al vele uren aan besteed. Voor een supplement dat je dagelijks voor een (zeer) lange periode gebruikt en wat de basis is vindt ik het belangrijk dat je weet wat je gebruikt, dat het een hoogwaardig supplement is en omdat je het voor een lange periode gebruikt het ook nog enigszins betaalbaar is.

Er zijn slecht een aantal vitaminen producenten die zeer hoogwaardige, organisch gebonden vitaminen produceren. En die hun kwaliteit voortdurend hooghouden en testen. Die ik opnoemde, die vallen oa daaronder.

Een goede multivitaminen kenmerkt zich niet door mooie woorden op de verpakking als "natuurlijk" of "zuiver" of "gezond" etc. Waar je een goede multi wel aan kan herkennen is de label achterop. Een hoogwaardig supplement zet hierop waar de ingrediënten uit gewonnen, in welke vorm ze in het product zitten (bijv. chelate, picolate etc.) en hoe deze zijn verwerkt (bijv. vitamines gebonden aan amino's). Voor meer informatie moet je maar het boek multivitamin guide lezen (echter missen hier wel een aantal belangrijke producten oa Adam).

Er zijn slechts een aantal producenten die dit echt goed doen. Ik ben in mijn speurtocht Alive! niet tegengekomen. Ziet er wel goed uit en misschien is dit ook wel een goede multi. Zitten wel veel toevoegingen bij waarvan ik me af vraag of je die echt nodig hebt en of ze nuttig zijn.

Ik vindt het een schande nu ik dit allemaal weet dat veel mensen hier op dit forum goedkope rommel van de drogisterij/kruidvat aanraden. Een vitaminen is niet een vitaminen, dit wordt door onwetende wel vaak gesteld. Goedkope producten zitten vol met synthetische vitaminen (bijv. vitaminen D2 = synthetisch), daarnaast bevatten ze vaak neppe vitaminen denk aan neppe variant d1- Alpha Tocopherol). Daarnaast zijn ze door de massa productie te hard en snel gedrukt waardoor al weer een deel kapot gaat en er komt ook nog bij het drukken hitte vrij wat de vitaminen aantast. Goedkope vitaminen kan je net zo goed gelijk door de wc spoelen want de kans is groot dat je lichaam totaal niks opneemt (gaat erin en er weer uit) of dat het percentage nuttig zo goed als verwaarloosbaar is.

Betaal dus wat meer voor een goede multi of gebruik het niet want het belast ook je nieren.

Orange triad en OAR zijn wel bijzonder goed. Ik heb besloten om voor Adam te gaan aangezien deze in capsule&softgel beschikbaar zijn en Orange Triad wat meer Jodium bevat. Mogelijk is Orange Triad wel beter voor BB vanwege de Joint compex en die ingrediënten voor je gewrichten wat volgens veel bb'ers een uitzonderlijk goede multi is. Bij tabletten heb je het gevaar van hierboven (te hard, snel of hitte drukken) daarnaast moeten tabletten vaak goed gecoat zijn tegen bescherming, veel vitamine producenten (bijna geen 1) passen een degelijke coatinglaag toe (duur). Bij capsules en softgels (luchtdicht en vloeibaar) heb je dit niet. Lees dit anders even door: http://www.allstarhealth.com/blog/products-ingredients/tablets-capsules-liquids-powders-chewables

Ben benieuwd wat andere mensen met verstand van zaken van dit bovenstaande vinden :rolleyes:


Btw: adam softgels bevatten wel D3, alleen staat dit op veel websites verkeerd vermeld, zie hiervoor http://www.nowfoods.com/Products/ProductsbyCategory/Category/078564.htm?cat=Vitamins. Calcium heb je volgens mij niet nodig en magnesium kan je denk ik beter los kopen. Aangezien magnesium een groot volume heeft past het denk niet in een klein gecombineerd multi pilletje. Ik zou het innemen als magnesium citrate of ZMA.

Hele goeie info. Ik denk dat jij beter dit topic had kunnen openen dan ik.

Paar dingen vallen me wel op:

1. Dat verschil van capsule en tabletten vind ik interessant, en daar zit zeker wel wat waarheid in. Ik vroeg me altijd al af of dat persen wel goed was.

2 belangrijk!
http://www.nowfoods.com/Products/ProductsbyCategory/Category/078564.htm?cat=Vitamins
De link die je hier geeft, is een uitermate goed product. Dit product had ik niet gevonden bij b&f en ook niet bij xxl. Het staat niet verkeerd bij hun op de website, het is gewoon een ander product. Een serving size bij hun is ook 3 capsules, en dat spul bij jou is 2 softgels.

Verder zit er in die van jou ook voloende vitamine D3, dit is het eerste product dat ik tegenkom die de ADH van vitamine D bezit.

Het enige wat je dan nog mist is je calcium, maar ja dat krijg je wel uit zuivel e.d. Misschien mensen die in de cut zitten en dat soort dingen vermijden, misschien voor hun wel handig.

Of vind je calcium helemaal niet nodig. Kan je geen broze botten krijgen op latere leeftijd ivm calcium tekorten?

Ook magnesium is iets te weinig, maar voeding kan het wel substitueren denk ik.
 
Klopt idd, XXL en B&F hebben die niet. Ik ga hem denk ik via bb.com bestellen.
Ik zou gewoon ZMA (zit magnesium in) erbij nemen of apart magnesium. Zink is ook een zeer belangrijk supplement.

Zoals ik al eerder zei:
Calcium betwijfel ik of je die nodig hebt. Ik dacht ergens een keer een studie te hebben gelezen dat je botten maar tot een bepaalde maximum hoeveelheid calcium, sterker kunnen worden. Meer dan die hoeveelheid nuttigen heeft geen zin en die specifieke hoeveelheid is al aanwezig in de dagelijkse voeding.

Maar dit moet je dan even zelf nazoeken.
 
Ja dat weet ik, maar dat zijn vcaps. Ik ben opzoek naar de softgels en die heeft B&F niet.
 
Ik zit nu in de cut, en tijdens de examens, en ik zoek een goede multi-v. Dit zijn toch momenten dat je niet wil dat je lichaam het laat afweten door en of ander tekort of zwakte.
Eerst had ik die van XXL huismerk (ergens anders gekocht) en toen de pot op was merkte ik echt wel verschil.
Nu heb ik Tested multivits
ingrediënten zie spoiler:
Samenstelling per tablet:
Beta-Caroteen (als pro-Vitamine A 0,6 mg): 1000 IU
Vitamine A (van Retinyl Palmitate): 4000 IU
Vitamine C (als Ascorbinezuur): 60 mg
Vitamine D (als Ergocalciferol): 100 IU
Vitamine E ( van d-alpha Tocopheryl Succinate): 30 IU
Thiamine: 1,5 mg
Riboflavin: 1,7 mg
Niacin (als Niacinamide): 20 mg
Vitamine B6 (van Pyridoxine HCl): 2 mg
Foliumzuur: 400 mcg
Vitaminen B12 (als Cyanocobalamin) 6 mcg
Biotine: 300 mcg
Panthoteen zuur (van Calcium d-Pantothenaat): 10 mg
Calcium (van Calcium Carbonaat): 150 mg
Iron (van Aminozuur chelaat): 9 mg
Iodine (van Potassium Iodine): 150 mcg
Magnesium (van Magnesium oxide) 75 mg
Zinc (van Aminozuur chelaat): 15 mg
Selenium (van L-Selenomethionine): 36 mcg
Koper (van Aminozuur chelaat): 1 mg
Mangaan (van Aminozuur chelaat): 2 mg
Chromium: 60 mcg
Molybdenum (van sodium molybdate): 35 mcg
Potassium (chloride): 40 mg
Boron (citraat): 150 mcg
Luteine (van Marigold extract): 100 mcg
Lycopene (van natuurlijk tomaat extract): 100 mcg
Vanadium (van Vanadyl sulfaat) 10 mcg
Als ik deze even niet neem merk ik eigenlijk geen verschil, of toch niet zoals toen ik stopte met die van XXL.

Nu ben ik geïnteresseerd in:
Orange Triad
Opti-Men
Now Adam (Vcaps)

Toch zo'n beetje de betere die bij b&f te verkrijgen zijn. Over Animal Pack weet ik eigenlijk zo goed als niets.
Bij Orange Triad spreekt het gewrichten (last van enkels en kniën bij het lopen (toch bij momenten)) en immuunsysteem me wel aan, maar verbeterd niet elke (goede) multi-v het imuunsysteem?

En zijn de Vcaps zo minderwaardig aan de softgels bij ADAM?
Uit amerika bestellen is helaas geen optie voor mij
Ik gebruik ook nog:
- Visolie (met ook nog nieuwe bestellen, maar zal wel neit veel kwaliteitsverschil zijn denk ik)
- Zink (50mg)
- Vitamine D3 (voor de dagen dat ik binnen aan het leren ben. Tijdens vakantie (met zon:rolleyes:) is het niet direct nodig denk ik.
 
Back
Naar boven