Fitness Seller

Total Beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wizzie

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2008
Berichten
176
Waardering
1
Nou ja dan ga ik het hier ook maar eens proberen. Heb al veel gelezen maar er staat zoooo veel op dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.

Als eerste ben ik 1.68 m en weeg ik 78 kg. Vetpercentage heb ik geen idee van maar als iemand een tip heeft hoe ik dit goed zelf kan meten dan hoor ik dat graag. Bij mij op de sportschool hebben ze daar niets voor.

Ik wil dus graag een (goed) trainingsschema maken en voor ik een schema plaats wil ik graag wat tips.
Ik zie wel eens wat schema's en daar vind ik altijd dat er zo weinig oefeningen gedaan worden.

Hoe ik nu train:

Dag 1: 5 oefeningen biceps + Buik
Dag 2: 8 oefeneningen borst
Dag 3: 5 oefeningen triceps + Buik
Dag 4: 4 oefeningen rug + 4 oefeningen schouders

De laatste tijd sluit ik elke training af met een kwartiertje rustig hardlopen

Nu zal er kritiek komen dat er geen benen bijzitten maar ik heb al flinke bovenbenen en kuiten door vroeger veel fietsen en tegenwoordig voetbal. Deze wil ik later (of misschien wel in mn te maken schema) toepassen.

Mijn doel is eerst wat spiermassa bij te kweken en vervolgens droger te worden...

En waar kan ik het beste vinden hoe de oefeningen heten die ik doe? Ik vind soms wel eens verschillende namen voor bepaalde oefeningen, oftewel welke namen gebruiken jullie of waar vind ik die zodat ik straks een net schema kan plaatsen...

Vergeet ik nog te vermelden dat ik elke oefenening 4x8 doe...

Nou ik hoop dat er wat tips komen...
 
Laatst bewerkt:
Rippetoe, leert je nog over de compounds en geraak je al een eind verder. Is genoeg over op het internet te vinden, succes :thumbs:

Verder kan je altijd google gebruiken als je een oefening niet kent.
 
Beetje veel oefeningen, 8 voor alleen je borst?
 
Squatten
Benchpressen
Deadlift

stop deze oefeningen zowiezo in je schema zorgt voor snelle toename van kracht en hoe eerder je de techniek onder controle krijgt des te beter!
 
Ik ben zelf heel jong, maar volg ook een soort van Rippetoe, ik train nu al een goeie week en zie al iets van progressie ;) Het helpt echt!
 
8 oef borst
5 triceps
5 biceps
4 schouders
4 rug
0 benen

nu spiergroepen van groot naar klein ordenen:
benen
rug
borst - schouders
biceps - triceps
 
8 oef borst
5 triceps
5 biceps
4 schouders
4 rug
0 benen

nu spiergroepen van groot naar klein ordenen:
benen
rug
borst - schouders
biceps - triceps

+1 Als dat niet duidelijk is
 
Sorry maar dit schema is 3x niks. Eens met Koef en Broeder Obeb op het gebied van grootte v.d. spiergroepen.

Voorbeeld van een schema;

Workout A:

Squat 6x10
BenchPress 5x10
BOR 5x10
MP 4x10
Barbell Curls 3x10
French Presses 4x10
Crunches 2-6x10

Workout B:

Leg Press 4x10
Incline Bench Press 4x10
Deadlift 6x10
MP 4x10
Barbell Curls 3x10
Close Grip Bench Press 4x10
Crunches 2-4x10

Workout C:

Squat 6x10
BenchPress 5x10
BOR 5x10
MP 4x10
Barbell Curls 3x10
French Presses 4x10
Crunches 2-6x10

Alleen dit is al een vooruitgang. Wel aanpassen indien nodig.
 
Niet naar sniperx luisteren als het over schema's gaat. Daar heeft hij weinig verstand van en hij heeft zelf ook een k*t schema! Ik zou zeggen ga Rippetoe/Bill Starr doen! :D
 
Niet naar sniperx luisteren als het over schema's gaat. Daar heeft hij weinig verstand van en hij heeft zelf ook een k*t schema! Ik zou zeggen ga Rippetoe/Bill Starr doen! :D

???
 
Voila rippetoe, learn the lifts, wordt sterker, kweek spieren, easy.
 
Rippetoe, leert je nog over de compounds en geraak je al een eind verder. Is genoeg over op het internet te vinden, succes :thumbs:

Verder kan je altijd google gebruiken als je een oefening niet kent.

Rippetoe: dat staat als eerste op mijn lijstje om eens door te nemen, hoor er nu zoveel over...
Thanx
 
Beetje veel oefeningen, 8 voor alleen je borst?

Ja misschien wel maar ik vind het lekker en kan me bijna niet voorstellen dat je met 2 a 3 oefeningen al klaar kunt zijn. Heb een conditie en uithoudingsvermogen als een paard dus vandaar zoveel, maar ga dus inderdaad werken aan beter schema, althans; mn best doen...
Thanx
 
Squatten
Benchpressen
Deadlift

stop deze oefeningen zowiezo in je schema zorgt voor snelle toename van kracht en hoe eerder je de techniek onder controle krijgt des te beter!

Ja iedereen hier die zich ook maar een beetje serieus neemt heeft het daar over. Benchpres doe ik al wel maar mijn sportschool is relatief nieuw en klein (ze zijn aan het verbouwen) en ze hebben (nog) geen hogere gewichten dan 50 kg en dat lukt me (te) makkelijk...
 
Ik ben zelf heel jong, maar volg ook een soort van Rippetoe, ik train nu al een goeie week en zie al iets van progressie ;) Het helpt echt!

en waar heb jij je wijsheid vandaan gehaald? (linkje?) :D
 
8 oef borst
5 triceps
5 biceps
4 schouders
4 rug
0 benen

nu spiergroepen van groot naar klein ordenen:
benen
rug
borst - schouders
biceps - triceps

ik heb mijn aantallen dus precies verkeerd om :p ook knap :eek:
 
Voor de rest iedereen bedankt, meer tips en kritiek zijn welkom!

Ga binnenkort eens fotootje plaatsen van wat ik bereikt heb tot nog toe met een ''onwetend schema'' om het maar zo te noemen
 
Back
Naar boven