AndroidHealthClinic

Total Tonnage (-> Patkrachtser)

Bezoekers in dit topic

The Locust zei:
Persoonlijk haaaaat ik excell tabbladen en het op voorhand vastleggen van percentages en gewichten, kdoe dat liever op het gevoel. Maar to each his own, er zijn er blijkbaar veel die zo vooruitgaan.

Same here, enkel speed strength kun je wel van vooraf wat bepalen, voor maxen enzo vind ik ook maar flauwe kul
 
Dit schema bepaalt wel je intensiteit en is voor mij in ieder geval een stok achter de deur.
 
BTW Dries, vanaf augustus train ik tijdens het weekend bij Bill in Kortrijk, da's niet zo heel ver van Diksmuide
 
Jordees zei:
Dit schema bepaalt wel je intensiteit en is voor mij in ieder geval een stok achter de deur.

Zoals gezegd, sommigen hebben daar veel aan. Ik niet. Bij mij is de stok achter de deur : telkens zo hard mogelijk. Als je eens een superdag hebt dan is dat dus nog harder dan anders, bij een slechte dag is 'zo hard mogelijk' iets minder.
 
The Locust zei:
BTW Dries, vanaf augustus train ik tijdens het weekend bij Bill in Kortrijk, da's niet zo heel ver van Diksmuide

Zeker paar keer samentrainen dan :thumb:
 
Shit ik dacht toch echt dat ik die post van Wassung nog ergens had waar hij e.e.a. uitlegt.. dit is het enige wat ik vond in m'n files:

The 10-5-3 aka, "Total Tonnage" was the absolute staple of my bench and squat routine for many, many years-I got very strong using it. I modified it to the extent that I was doing 10-5-3 ( 3 sessions) about every two weeks, rather than 3 sessions every week-The greatest amount of rest was needed after the tens, the least after the threes. I also found it did not work for the deadlift at all.

Keith W.
 
Dit ga ik zeker eens uitproberen na het WK als ik terug off season ben, klinkt erg goed en logisch allemaal :thumb:
 
ziet er interessant uit, alleen die excell file snap ik niet helemaal. Wordt er bedoeld met A1 Benchpress Squat, dat je die lifts op één dag doen B1 OHPress, Squat die op dag twee doet enz. ?

Ook is het voor mij onduidelijk hoeveel rust je moet nemen tussen de sets, en hoe je het best opwarmt voor dit systeem en of het nog mogelijk is om latpulldown/optrekken en barbell row toe te voegen ?
 
Je hebt die excell-file helemaal niet nodig als je dat niet wil. Ik heb nog nooit zoiets gebruikt - ik haaat voorgeschreven gewichten...

Natúúrlijk moet je nog rows, staande presses etc doen. 8-5-3 total tonnage is enkel een (vrij zwaar) systeem om je bench presses of squats te trainen, hoe je de rest van je programma opstelt is jouw zaak.

qua rust en opwarming : doe gewoon wat jij nodig acht om vijf keiharde sets te kunnen afleveren ! bv als m'n eerste werkset voor bench 8 x 125 is, dan zou ik opwarmen als volgt : 10x60, 8x90, 5x105, 3x115, en dan rammen!
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie,

Ik heb zelf een bodybuildingachtergrond dus ik weet heel weinig van powerlifting. Maar de schema die ik eerst wilde doen ( 3 x 3 stefan Korte?) daarmee train je enkel de 3 lifts. Daarom dacht ik dat dit ook gold voor TT. Hoe zou ik de ondersteunende oefeningen dan eromheen moeten opstellen? De schema die eerder gepost was (excell bestand, als je kijkt naar de hoeveelheid sets) die bevat al ongeveer 14+ worksets, als je ervanuit gaat dat je 3+ min. rustpauze neemt en opwarmen erbij dan ben je al ruim over de 45 min. aan het trainen voor enkel twee oefeneningen. Hoe wil je dan andere oefeningen eromheen opstellen en welke zou je aanraden?
 
Back
Naar boven