Fitness Seller

Tour Topic...... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

velverde; machtige jongeman
 
boogie zei:
wie denken jullie dat volgend jaar de tour wint dan?
ik gok basso, vino maakt ook een kans denk ik als hij in een andere ploeg terecht komt.


maybe Popovitch uit de DC ploeg, of als de roddels waar zijn dat idd Vino naar DC gaat...........
 
Het moet een begenadigd tijdrijder zijn of zo'n goede klimmer dat hij in de bergen veel tijd kan winnen.

Basso zou het kunnen, maar is geen groot strateeg. Discovery en Vino, het zou kunnen maar Vino komt als het op het steile werk aankomt gewoon te kort. Dat weet zo'n beetje iedere klassementsrenner, dus dat zwakke punt zal iedereen op aanvallen.

Er reed in de Giro een Venozolaan mee, Rujano. Die kwam maar net tekort om de Giro te winnen, die zou ik wel eens in de Tour willen zien. Niet dat hij kan winnen, maar in de bergen zijn meer aanvallers nodig. Een strijd tussen de klimmers en hardrijders maakt de Tour volgend jaar zeer open.

Persoonlijk hoop ik dat een renner als Rasmussen een keer de Tour wint, het is nu al 28 jaar dat ik naar Tour's zit te kijken dat een tijdrijder met klimcapaciteiten wint. Enige uitzondering was Pantani in 1998.
 
of in ieder geval 1 tijdrit er uit halen!
 
Tijdritten zijn al ingekort in de loop der jaren, dus dat gebeurt niet. Vroeger had je tijdritten van 70 Km en meer, tegenwoordig zijn ze klaar bij 55 Km en vaak zelfs minder.
 
ja maar ik bedoel dat het er 2 worden ipv 3 (momenteel zijn het er toch 3 incl ploegentijdrit?)
 
2 tijdritten en een ploegentijdrit. Dit jaar was de proloog niet aanwezig maar was er gelijk een korte tijdrit. Normaliter is het, proloog, 2 tijdritten en dan nog een ploegentijdrit. Een Tour heeft gewoon 2 tijdritten nodig, zeker omdat het spanning brengt op de laatste zaterdag als er nog gereden kan worden voor het podium.

Renners als Rasmussen zijn nodig, dan zijn de tijdriten van minder belang. Tenminste als de klimmers weer eens de tempobeulen kunnen slopen. 1998 was een dopingtour, maar zal nooit vergeten hoe Pantani de mokerslag gaf aan Ullrich in de rit naar Les Deux Alpes. Ullrich verloor daar de Tour, die dag bijna 9 minuten aan de broek.

Armstrong is heer en meester en iedereen is te bang om te blijven aanvallen. Je weet gewoon dat Armstrong je gaat slopen daarna. Zonder Armstrong is er geen heerser meer.

Je moet trouwens er vanuit gaan dat je vaak maar enkele jaren achter elkaar zo'n Tour krijgt als volgend jaar. Volledig open. Meestal staat er binnen 1 a 2 jaar een nieuwe heerser op. Alleen Pantani, Roche, Riis, Delgado en Ullrich waren eenmalige winnaars in de afgelopen 24 jaar.
 
Hincapie baby!!!! mijn favoriete renner van het hele spul
 
wel mooie overwinning, al gunde ik het die spanjaard meer..

en erg jammer van Boogerd, had graag een herhaling van 2 jaar geleden gezien!
 
ik had het Perrero ook meer gegund op basis van deze rit. Hincapie heeft bijna geen kopwerk gedaan, irritant vind ik dat.
 
hoogst irritant inderdaad, de hele dag een beetje blijven plakken en de laatste 100 meter als het vals plat wordt snel even een sprintje trekken... knap hoor dat hij er bij is gebleven, maar zijn prestatie haalt het niet bij die van de Raboploeg of die van Pereiro...

maar tja, het gaat niet om het proces, het gaat er om wie er het eerste over dat witte streepje komt. (maar het geeft wel altijd een rare nasmaak)
 
Goede taktiek, als Pereiro niet doorrijd pakt een ander die rit, dus Hincapie zit altijd in een zetel. Maar vergeet niet, je moet zelf omhoog rijden op zo'n klim. Dat er iemand voor je rijd is leuk op het vlakke maar in een klim heeft het weinig waarde. Gangmaker, maar dan moet je nog het tempo aankunnen.
 
Schoot vandaag echt spontaan in de lach toen die gast onder de motor van de cameraman terecht kwam, net goed :D Heb echt een hekel aan dat de mensen zo dicht erbij staan.

Verder was het vandaag een mooie etappe :)
 
Wat een stress bij die Deense ecto zeg... man-o-man wat een paniek. Hij was er duidelijk nog niet klaar voor die plek bij de grote jongens op het podium.
 
wazzup zei:
Wat een stress bij die Deense ecto zeg... man-o-man wat een paniek. Hij was er duidelijk nog niet klaar voor die plek bij de grote jongens op het podium.

Hij heeft een naam hoor.

En nee dat zag er niet best uit.
 
Ik voelde mee met Rasmussen. Wat er met die jongen gebeurde was niet plezant...
 
prachtige overwinning van Vino, memorabele huldiging :thumbs: thanks lance :bow:
 
Idd, zeer mooie sprint, alleen jammer dat ze die klok te vroeg afgetikt hebben :mad:
 
Nee hoor, Vino heeft gewoon zijn verdiende 5e plaats in het alg. klassement gekregen!
 
Nee hij heeft 20 seconden extra gekregen omdat hij gewonnen heeft, en daardoor heeft hij toch de 5de plaats, of zo heb ik het toch verstaan ;)
 
Back
Naar boven