XXL Nutrition

Tour zonder doping ? :D (1 bezoeker)

Welk %

  • Er zijn dopingvrije Tourders

    Stemmen: 9 27,3%
  • 50% rijdt met doping

    Stemmen: 10 30,3%
  • 100% rijdt met doping

    Stemmen: 12 36,4%
  • andere (%) mening nl. :

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal stemmers
    33

Bezoekers in dit topic

weet ik wel, maar de absolute toppers kunnen dat risico niet nemen, btw, wat maakt het uit? het blijft een enorme prestatie he...
BB'ers nemen ook, zij miss. ook...who cares?
 
Ik denk dat een zeer hoog percentage van de renners gebruikt. Controles zijn een joke. Kijk maar naar de andere sporten waarbij jaren later bleek dat een sporter wel degelijk gebruikt en betrapt was, maar nooit bestraft.
 
Controles in wielrennen zijn strenger dan in welke andere sport dan ook. Uiteraard worden er middelen gebruikt die nog niet opspoorbaar zijn, maar die controles zijn echt streng. Tegenwoordig is het al zo dat dopingjagers vooruit denken qua middelen en al controles maken voor middelen die officieel nog niet gemaakt zijn. Ze hebben hun eigen chemici die middelen en controles ontwikkelen. Alleen sja, in elke topsport wordt gebruikt. De prestatie is er niet minder om, hoe je het ook went of keert, trappen moeten ze toch. Ze komen niet van zelf bovenaan zo'n col.
 
Ik weet 't niet hoor, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in die controlerende instanties. Er gaat zoveel geld om de topsport deze dagen dat ik me niet kan indenken dat, waar er overal in de maatschappij corrupte figuren bij de vleet te vinden zijn, het in 't wielrennen anders is.
 
soulreaver zei:
.... Controles in wielrennen zijn strenger dan in welke andere sport dan ook. Uiteraard worden er middelen gebruikt die nog niet opspoorbaar zijn, maar die controles zijn echt streng. Tegenwoordig is het al zo dat dopingjagers vooruit denken qua middelen en al controles maken voor middelen die officieel nog niet gemaakt zijn. Ze hebben hun eigen chemici die middelen en controles ontwikkelen ....

Precies en daarom lopen de controleurs achteraf altijd achter de feiten aan.

.... Alleen sja, in elke topsport wordt gebruikt. De prestatie is er niet minder om, hoe je het ook went of keert, trappen moeten ze toch. Ze komen niet van zelf bovenaan zo'n col ....

Precies dat heb ik ook nooit gezegd, de prestatie is meesterlijk als je in de top meerijdt van de Tour dan ben je uiteraard zowiezo een uitverkorene.

Groet Smalluser :thumb:
 
axestream zei:
Ik weet 't niet hoor, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in die controlerende instanties. Er gaat zoveel geld om de topsport deze dagen dat ik me niet kan indenken dat, waar er overal in de maatschappij corrupte figuren bij de vleet te vinden zijn, het in 't wielrennen anders is.

Jij snapt het :thumb:
 
enrico zei:
ben ik het zeker niet mee eens, heb eens gelezen dat in het amateur-rennen MEER genomen wordt dan bij de prof's...

Als je het hier gelezen hebt, dan was het van mij.. ik heb het nl. onlangs gehoord van een man, die amateurwedstrijden rijdt, omdat hij niet aan de doping wilde om als prof te kunnen rijden.
Hij zij dat het bijna het wilde westen was qua dopinggebruik onder amateurs omdat de controle veel minder streng is. Er zijn ook wel mensen daar die vroeger prof waren, maar het wielrennen niet vaarwel willen/kunnen zeggen.
Blijkbaar gebruikt 95% doping onder de profs. Onder amateurs waarschijnlijk een lager % maar wel soms ergere middelen.

Espi
 
Cijfers die niet te staven zijn, dus enkel speculatie..
 
Back
Naar boven