MuscleMeat

Touwtje springen, zwaarste cardio oefening? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RawBas

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
5.592
Waardering
194
Ik had net geen zin in mijn hardloop rondje dus ik heb een stuk elektrischetijdskabel van ong. 3 meter uit de garage gepakt en ben gaan touwtje springen in de tuin.
10 sessies van 1 minuut met 30 seconden pauze ertussen. 1 woord: killing!:eek:

Ik heb een goede conditie en ren bijv.zonder problemen 10km in een redelijke tijd, maar dit moet echt de zwaarste cardio oefening zijn die er is.
Aanrader!
 
ok, bij deze gecheckt en opgenomen in de oefeningen ;)
 
héérlijk he?
Je zult echt het vet zien smelten.
Deed het in voor wedstrijden bijna dagelijks vanwege conditie. Ik kreeg alleen wel last van mijn scheenbenen dat ze extra gevoelig werden. Goede schoenen zijn wel aan te raden en een goed touwtje ook!
 
Ik doe het wel eens voor bij de kids maar daar word je echt niet vrolijk van idd.:eek:
 
Wellicht, maar je moet het ook lang genoeg kunnen volhouden die cardio, dus dan toch liever gewoon hardlopen op zachte ondergrond.
 
Meh, touwtje springen is HIIT... je mag HIIT niet vergelijken met wat voor ander soort cardio ook. ALLE HIIT is zwaar (anders doe je het niet goed).
 
Klopt. Maar als ik cardio ga doen dan wil ik in totaal minstens 1000 kcal verbranden. Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat met HIIT in 1 sessie kan.
 
Klopt. Maar als ik cardio ga doen dan wil ik in totaal minstens 1000 kcal verbranden. Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat met HIIT in 1 sessie kan.
1000 kcal wow hoelang ben je daarvoor bezig?
 
Leuke aan touwtje springen is de variatie. Als ik een nieuwe "move" aan het leren ben vliegt de tijd en ondertussen ben ik doorweekt. Om af te sluiten doe ik meestal wat interval training = killing

Ben wat aan het oefenen om op ross niveau te komen
http://www.youtube.com/watch?v=lVkYjp4mqnc
 
Laatst bewerkt:
Als mijn conditie dus inderdaad goed is haal ik die op de loopband in 50 minuten.
Komt het door de leeftijd dat ik met 45 min net aan de 400 kom, en ik trap me het lazerus op de crosstrainer.
 
Als je hogere leeftijd hebt moet je meer doen omdat je stofwisseling lager ligt. Maar kan ook aan apparaat liggen dat wat zuinig telt met kcal. Maar geloof me die 1000 haal ik ook niet zomaar. Dat is echt alles uit de kast halen, vaak met hoger tempo ertussen. Momenteel kom ik daar niet aan door mindere conditie, dan is het eerder rond de 750.
 
Als je hogere leeftijd hebt moet je meer doen omdat je stofwisseling lager ligt. Maar kan ook aan apparaat liggen dat wat zuinig telt met kcal. Maar geloof me die 1000 haal ik ook niet zomaar. Dat is echt alles uit de kast halen, vaak met hoger tempo ertussen. Momenteel kom ik daar niet aan door mindere conditie, dan is het eerder rond de 750.
Zelfs dan vind ik het nog veel, ik meet op verschillende crosstrainers dat ik op 138 zit met mijn hartslag en dan moet ik er flink aan trekken hoor. Ik heb wel een slechte conditie dat wel.
 
Dit ga ik binnenkort ook weer eens doen :D
Ik kan me van de laatste keer nog goed herinneren dat ik helemaal buiten adem was. ;)
 
Dit ga ik binnenkort ook weer eens doen :D
Ik kan me van de laatste keer nog goed herinneren dat ik helemaal buiten adem was. ;)

Rustig aan he.. Heb de buurman eens een keer opgestookt en die kon de volgende dag niet meer lopen van de spierpijn. Hij vond het een beetje mieterig namelijk.
 
Meestal zit ik rond de 700 cals op de fiets in een uur. Dit met ongeveer 128-130 hartslag. Ik heb ook gewoon een matige conditie imo. Dus die 1000 moet te doen zijn.
 
Pff ik kon dit op de basisschool niet eens, laat staan nu ik 60kg zwaarder ben :P
 
Met de mountainbike het veld in trekken voor 1,5u is gegarandeerd +1000kcal!

Veel beter als een cross-trainer of fiets in de gym :) En zeker met dit weer!
 
Met de mountainbike het veld in trekken voor 1,5u is gegarandeerd +1000kcal!

Veel beter als een cross-trainer of fiets in de gym :) En zeker met dit weer!

in vlaanderen zeker, hier in NL met al die geslotenverklaringen is er geen zak meer aan.
 
Back
Naar boven