AndroidHealthClinic

Touwtje springen, zwaarste cardio oefening? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe doe je dit dan? Op hoge hartslag trainen of gewoon heel lange sessies maken? Of een combi van de twee?

Ik geraak niet boven de 750...
Beetje een combi ja. Ik zit dan aan een uur met heel de tijd intervallen van hoger en lager tempo.
 
Beetje een combi ja. Ik zit dan aan een uur met heel de tijd intervallen van hoger en lager tempo.

Kun je specifieker zijn over die intervallen? Ik zou graag dit plateau verbreken. Ik heb nl geen ervaring met intervallen. Ik blijf bv een uur constant op 140-145bpm omdat ik hier en daar wel eens lees dat als er daarover gaat, een deel spier teniet gaan aan energieomzetting.
 
Kun je specifieker zijn over die intervallen? Ik zou graag dit plateau verbreken. Ik heb nl geen ervaring met intervallen. Ik blijf bv een uur constant op 140-145bpm omdat ik hier en daar wel eens lees dat als er daarover gaat, een deel spier teniet gaan aan energieomzetting.

Gemiddeld gebeurt dat pas na 90 minuten en als je gewoon je voeding op orde hebt hoef je, je daar niet druk om te maken. Na deze periode heeft je spijsvertering moeite om je verbruik bij te houden en gaat je lichaan de spieren aanvallen om de activiteit voort te zetten.
 
1000kcals is wel veel. Heb hier nog een hometrainer staan en als ik daar een uur op zat zat ik ook aan 1000 , maar ik denk dat hij iets te makkelijk telt.

Zelf loop ik gewoon 3-4x per week , altijd 3km na trainen en de zondag meestal nog 5km extra. Dat doet het wel voor mij.
 
Ik had net geen zin in mijn hardloop rondje dus ik heb een stuk elektrischetijdskabel van ong. 3 meter uit de garage gepakt en ben gaan touwtje springen in de tuin.
10 sessies van 1 minuut met 30 seconden pauze ertussen. 1 woord: killing!:eek:

Ik heb een goede conditie en ren bijv.zonder problemen 10km in een redelijke tijd, maar dit moet echt de zwaarste cardio oefening zijn die er is.
Aanrader!


idd,het gaat er net over in de nieuwe Flex dat het de beste cardio-oefening zou zijn, ik ga er ook mee beginnen.Het zou veel beter dan hardlopen en fietsen zijn.
Als je 10 minuten aan 1 stuk door kan volhouden zou ideaal zijn.Maar in het begin,als beginner, is 30seconden al goed genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje ivm de hardheid van de ondergrond tijdens looptraining: Een normale loopband, hoe categoriseer je die ondergrond dan? Hard of zacht?

Iemand?
 
Laatst bewerkt:
het is zo zwaar als de intensiteit die je erin stopt
 
Ik haal de 1000 per uur ook wel hoor. Nog wel meer ook, met 108kg + fiets de Mont Ventoux opknallen in 1 uur 45 mins. Ik fiets wel veel hoor, dus heb een aardige fietsconditie.

Hardlopen kan ik trouwens niet. Al ligt het meer aan het feit dat ik er echt geen reet aan vind. En ik mijn knieën ermee verknal...
 
Vraagje ivm de hardheid van de ondergrond tijdens looptraining: Een normale loopband, hoe categoriseer je die ondergrond dan? Hard of zacht?

Iemand?

Dat is moeilijk te zeggen. Ik loop zelf altijd op abnormale loopbanden, en categoriseer dat dan als verend.
 
(Had al wat ervaring met touwtjespringen bij thaiboksen)
Maar ik doe het nu 10 minuten (hartslag avg 155/160), dan 1 minuut rust, en vervolgens weer 10 minuten. Dit dan op ma/ woe/ vrijdag. In het begin gingen mijn kuiten kapot en liep ik als een lamme de trap op en af. Maar na 2 weken is dit al een heel stuk minder... Misschien binnenkort opbouwen naar 30 min touwtjespringen :D

:heart: it!
 
Hoelang doe je d'r ongeveer over om touwtjespringen 'n beetje onder de knie te krijgen? Ik kan da namelijk echt niet :rolleyes: :o
 
Hoelang doe je d'r ongeveer over om touwtjespringen 'n beetje onder de knie te krijgen? Ik kan da namelijk echt niet :rolleyes: :o

Is eigenlijk heel makkelijk, gewoon proberen, zodra je je ritme en coördinatie genoeg ontwikkeld heb gaat het supersnel!
 
Heb 4 weken elke dag touwtje springen gedaan,werkt prima voor mij. afwisseling net als met KT.
 
Ik doe het 5 keer per week 50-55 minuten, had in het begin last van spierpijn in mijn kuiten na een sessie, maar dat is nu over, je went er snel aan..
 
Ik doe het 5 keer per week 50-55 minuten, had in het begin last van spierpijn in mijn kuiten na een sessie, maar dat is nu over, je went er snel aan..

50min. per sessie?
 
Strak man, train je ook nog met gewicht om je enkels?
 
Strak man, train je ook nog met gewicht om je enkels?

Nee man, dat maakt je enkels kapot denk ik, al die spanning die er dan op staat..

Touwtje springen is wel heel chill, beter dan de loopband iig vind ik, sinds dat ik het doe heb ik niet echt last van mijn knie of enkelgewricht, gaat echt lekker..

Ben van 21 % naar 16.6 % gegaan, sinds 4 april bezig dus!
 
Zo zwaar is zo'n(tasje) niet, heb het wel eens gezien. denk hooguit 1kg.
 
Back
Naar boven