XXL Nutrition

trage eiwitten ( cassiene ) en maag darm klachten

Bezoekers in dit topic

cura

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
15
Lengte
1m80
Massa
80kg
Ik las dat als je wat gevoelige darmen hebt over maagzuur klachten het innemen van trage eiwitten zoals cassiene niet shakes niet echt slim was.
Dit omdat het tot een slijmigere substantie zou vormen en je daardoor als je er al last van hebt meer maag/darm klachten kan krijgen.

iemand die dit kan onderbouwen en of ook last van heeft en waar ben je dan op overgestapt zoals bijvoorbeeld wat eet je nu voordat je gaat slapen.

en zou het dan beter zijn isolaat shakes te pakken in plaats van?

Ik heb maag/darmklachten maar geen extra klachten bij kwark of zo..

Je moet het gewoon zelf ervaren lijkt me ;) Elke maag/darmklacht is anders.

Darmklachten en maagzuurklachten zijn twee totaal verschillende dingen?

Je kan juist last krijgen van whey isolaat of hydrolisaat als je het nooit eerder gebruikt heb omdat je spijsvertering dit niet gewend is, hierdoor zou je dus last kunnen krijgen van je maag. Dit hoeft trouwens niet bij iedereen zo te zijn

Er word dan aangeraden om langzamere eiwitten te gebruiken en daarvoor zou je kwark of caseine kunnen gebruiken.

Als je echt last heb van je maag na het eten van zware producten als kidneybonen, advocado en dergelijke zou ik toch maar een bezoekje brengen aan de huisarts, waarschijnlijk is je maagwand dan geirriteerd.

• Topic Starter Topic Starter
ok sorry, even wat toelichting

er is spraken van een hernia diagmafratica en daarvoor slik ik protonremmers.

maar mijn maag blijft op spelen en de arst zegt dat er niks meer aan te doen is dan blijven slikken want opereren doen ze niet meer ( zo snel? ) tegenwoordig.

nu heb ik ook last gekregen van mijn darmen en ben dus aan het zoeken of er manieren zijn om de klachten wat te verminderen.

toevallig kwam ik bij een artikel waar ze het er over hadden dat cassiene niet zo goed was omdat het ook als lijm werd gebruikt en in de maag/darmen een slijmachtige substantie zou worden en dus lastig te verteren was.

Ik vraag me af of dit idd zo is en dus isolaat mogelijk beter is in dit geval.

Zoals het met bijna alle maag/darmklachten is (vooral darmklachten); uitproberen.
Heb je hierbij geen last? Dan kan het blijkbaar geen kwaad, anders had je dat wel gevoeld.
Heb je hierbij wel last? Stap dan een tijdje over en kijk of dat werkt.

Inderdaad een kwestie van uitproberen denk ik (sample zakjes bijvoorbeeld). Eventueel extra enzymen erbij innemen om de vertering te ondersteunen/verbeteren.

• Topic Starter Topic Starter
de problemen zijn eigenlijk ontstaan na squatten met een riem om en maag in houd naar boven komende......
bij onderzoek werd een middenrifsbreuk zoals dat in normaal nederlands heet gezien.

dus ik zat ook wel te denk aan een geforceerde breuk...
iemand daar hier al eens wat van gehoord?

Terug
Naar boven