AndroidHealthClinic

Trage stofwisseling? Wat gaat er fout?

Bezoekers in dit topic

Emiel058

Novice
Lid geworden
26 jun 2017
Berichten
16
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
16%
Goedemiddag,

Ik ben een lange tijd uit de roulatie geweest i.v.m een rughernia, echter sinds een week of 3 het trainen/clean eten weer opgepakt. (Beetje skinnyfat geworden)

3x pw full body + 20 min cardio en zoveel compound oefeningen

Op verschillende website's mijn onderhoud berekend, deze zit tussen de 2600 en 2800, ik wil graag cutten tot een vp van +/- 12 a 15% of 75 a 80 kilo, voordat ik aan mijn cleanbulk begin.

Ik eet 500 kcall's onder onderhoud, dus z'n 2200 per dag (e40-k40-v20).

Echter na 3 weken niks afgevallen, zelf een paar honderd gram in gewicht aangekomen (gewogen op verschillende momenten).

Wat doe ik fout? Mijn onderhoud kan onmogelijk toch nog veel lager liggen?

Ik weet dat de 'spaarstand' niet bestaat maar kan mijn stofwisseling dan zo traag zijn?


Ik weeg alles keurig af en hou het bij in myfitnesspal

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd <3
 
Ik weet niet hoe lang je eruit bent geweest. Maar mogelijk bouw je toch nog wat spiermassa op en wordt je vet% wel minder. Spieren wegen immers zwaarder dan vet.
Bij beginners kan dit ook het geval zijn. Misschien pak je nu ook nog wat massa mee door spiergeheugen.

Wat zie je in de spiegel? Word je vetter? Worden je spieren meer zichtbaar?

Post anders ook eens wat je eet.
Mogelijk zit er ergens een rekenfout in je schema? Dat zou ook kunnen.

Eigenlijk zeggen 3 weken ook nog niet zo heel veel. Misschien toch eerst wat langer doorzetten.
 
X
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie! marina1975

In de spiegel zie ik weinig verschil..

Hierbij m'n voedingsschema, (van vandaag) ik probeer altijd eiwitten op 2 gram per kg bw en vetten op 1 gram per kg bw + rest carbs

Verder drink ik koffie en groene thee + minimaal 3 liter water per dag.

Ook neem ik elke ochtend 2 omega 3/6 capsules.

Hoe nu verder?

Voedingsschema Maandag.jpg
 
Laatst bewerkt:
XXX

Je gebruikt whey van body & fit, dat is probleem 1
Probleem 2: indien je niet afvalt vergeet je ofwel ergens calorieën mee te tellen ofwel moet je nog minder eten... Je kan het nog even aanzien maar normaal gaat het toch een van die twee dingen zijn.
 
XXX

Je gebruikt whey van body & fit, dat is probleem 1
Probleem 2: indien je niet afvalt vergeet je ofwel ergens calorieën mee te tellen ofwel moet je nog minder eten... Je kan het nog even aanzien maar normaal gaat het toch een van die twee dingen zijn.

Okee, thanks!

Ik tel werkelijk alle calorieën en weeg het keurig af. Kijk het nog even een paar weken aan. Is nog lager in kcall gaan wel een optie? Ik cut nu al op 2200...
 
Okee, thanks!

Ik tel werkelijk alle calorieën en weeg het keurig af. Kijk het nog even een paar weken aan. Is nog lager in kcall gaan wel een optie? Ik cut nu al op 2200...
Indien je niet afvalt ken ik geen andere optie maar mensen met meer kennis hier mogen altijd iets anders voorstellen :)
 
Indien je niet afvalt ken ik geen andere optie maar mensen met meer kennis hier mogen altijd iets anders voorstellen :)

Niet afvallen is teveel eten,ik zie ook geen andere mogelijkheid. Tenzij één of andere medische aandoening waar 1 op de 10 000 mss aan lijd.
 
Niet afvallen is teveel eten,ik zie ook geen andere mogelijkheid. Tenzij één of andere medische aandoening waar 1 op de 10 000 mss aan lijd.

Okee, thanks voor de hulp!

Kijk het nog even aan, misschien waren het de beginnersgainz! ;)
 
Wat is er mis met whey eiwit van body en fit
 
XXX

Je gebruikt whey van body & fit, dat is probleem 1
Probleem 2: indien je niet afvalt vergeet je ofwel ergens calorieën mee te tellen ofwel moet je nog minder eten... Je kan het nog even aanzien maar normaal gaat het toch een van die twee dingen zijn.

Probleem 3: Je gebruikt Calvé pindakaas, daar zitten transvetten in (volledig gehard palmvet). Koop pindakaas die voor 100% uit pinda bestaat, dit is vaak de bio pindakaas in de supermarkt. Of anders van XXL of myprotein (aanrader).
 
Wat doe je in het dagelijkse leven aan lichamelijke activiteit, buiten het trainen om, en zou je misschien je trainingsschema kunnen posten?
 
Inmiddels is dit Topic al een tijdje geleden, Het cutten gaat top nu :)

Ben z'n 5 kilo kwijt in 8 weken, weeg nu nog 86,5 kg!

Ook ben ik sterker geworden in de gym, cut +/- op 2150 kcal

160 carbs / 175 eiwit / 80 vet

Ik volg een 3x pw full body workout (zoveel mogelijk compound oefeningen, gevolgd door isolatie)

Ik denk dat ik door cut tot aan 70 a 75 kg, wil graag op 12% bodyfat uitkomen, gok dat het nu ongeveer op 20 a 25 % zit

181cm, 70kg met 12% is dat reeel met mijn huidige stats?
 
Overigens ga ik nadat ik klaar ben met mijn cut, lekker een lange tijd cleanbulken!
 
Probleem 3: Je gebruikt Calvé pindakaas, daar zitten transvetten in (volledig gehard palmvet). Koop pindakaas die voor 100% uit pinda bestaat, dit is vaak de bio pindakaas in de supermarkt. Of anders van XXL of myprotein (aanrader).
dat maakt niks uit voor wel of niet afvallen bruh. voor gezondheid wel ofc
 
Als je goed wil bulken na cut,zou ik toch wel tot 8% cutten.
 
Van 25 naar 8 in 1 keer vind ik echt slecht advies.
Ik zou ook gewoon bij 12% weer rustig wat cleanbulken.
Mwa, het niet per definitie goed of slecht. Het ligt meer aan de mentale gezondheid in een (diepe) cut.
 
Ik ga eerst voor die 12% en kijken hoe ik er dan voor sta!

M'n huidige stats zijn 181cm, 86,5kg met 24%.

Is 75 kg met 12% haalbaar? (Spierverlies minimaal) Wellicht een kleine beetje massa pakken aangezien ik nog een beginner ben!
 
Back
Naar boven